بهترین درمان غیرجراحی دیسک کمر

46

دیسک کمر ماده غضروفی است که بین مهره های کمر قرار گرفته است و به کمک آن حرکات راحت تر انجام میشود. این دیسک ممکن است براثر اشتباهاتی مثل چرخش اشتباه کمر، حالت بد بدنی هنگام نشستن، بلند کردن اجسام سنگین، تصادف، زمین خوردن و... دچار فتق یا بیرون زدگی مواد داخلی شود. جالب است بدانید که مشکلاتی مانند کف پای صاف بعلت قرارگیری پا در راستای اشتباه نیز احتمال فتق دیسک کمر را افزایش می‌دهد.



تشخیص دیسک کمر
دیسک کمر به کمک معاینات بالینی، تست SLR ، انجام MRI و نوار عصب و عضله تشخیص داده می شود.
علائم دیسک کمر
اگر در معاینات بالینی درد کمر شما به باسن، پشت ران، کشاله ران و ساق پا تیر می کشد و یا احساس خواب رفتگی و گزگز و مور مور در پایتان دارید احتمالا به دیسک کمر مبتلا شده اید.
درمان دیسک کمر بدون جراحی
مهم ترین راه های درمان دیسک کمر استفاده از درمان های غیرجراحی است و معمولا تا نود درصد بیماران مبتلا به شدیدترین نوع آن با روش های غیرجراحی بهبود می یابند.
در گذشته فیزیوتراپی بعنوان تنها درمان غیرجراحی دیسک کمر معرفی می شد اما با پیشرفت رشته طب فیزیکی و توانبخشی و ایجاد درمان های نوین به راحتی و بدون جراحی می توان این بیماری را درمان نمود.
بهترین روش درمان دیسک کمر بدون جراحی
بهترین روش درمان بدون جراحی دیسک کمر عبارتند از:


- دارودرمانی


- فیزیوتراپی


- درمان‌های دستی


- ماساژ


- الکتروتراپی


- مگنت درمانی


- رادیوفرکوئنسی (RF)


- شاک‌ویو درمانی


همچنین در برخی موارد لازم است از روش های جراحی بسته دیسک کمر استفاده نمود. این روش ها عبارتند از:


- شامل تزریق اپیدورال
- پی آر پی (PRP)
- اوزون درمانی


جراحی دیسک کمر


توجه داشته باشید که جراحی دیسک کمر جایگاه خاصی دارد و برای بعضی از بیماران درمان‌های جراحی تجویز می گردد. شایع‌ترین مواردی که نیاز به جراحی دارند وجود بی‌اختیاری ادرار و همچنین ضعف پیش‌رونده عصبی در اندام‌ها می‌باشد در این دو مورد درمان غیر جراحی جایگاهی ندارد و بیماران باید سریعاً جهت جراحی و برداشته شدن فشار فتق دیسک کمر بر روی عصب‌ها مراجعه کنند.
همچنین بیمارانی که علی‌رغم دو ماه درمان طبی قوی و استفاده از دارو استراحت و درمان‌های طب فیزیکی و توان‌بخشی به کاهش درد پاسخ ندهند و درد غیرقابل‌تحمل داشته باشند باید جهت کاهش درد خود از روش‌های جراحی استفاده بکنند.


درمان بدون جراحی دیسک کمر در کلینیک پیشگام
کلینیک تخصصی پیشگام با بیش از پانزده سال سابقه و تجربه در درمان غیر جراحی دیسک کمر در غرب تهران آماده درمان‌های غیر جراحی بیماران مبتلا به این بیماری می‌باشد.

پست های اخیر از دکتر محمد حسین سپهریان :
 علت ابتلا به آرتروز گردن چیست؟
دکتر محمد حسین سپهریان 1402.11.27
 درمان درد پاشنه
دکتر محمد حسین سپهریان 1402.10.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب