42

پی آر پی شانه یکی از روش های درمانی مفید جهت کاهش درد ناشی از مشکلات مفصلی-عضلانی شانه به حساب می‌آید.مفصل شانه یکی از بزرگ‌ترین مفاصل بدن است که به علت تحرک زیاد در بسیاری موارد دچار مشکلات و بیماری‌هایی می‌شود. 



علل شایع درد شانه


شایع‌ترین علل درد شانه عبارتند از:


- تاندونیت شانه (التهاب تاندون‌های شانه)


- پارگی عضلات گرداننده شانه


- التهاب مفصل شانه


در برخی موارد برای بهبود درد شانه معمولاً دارودرمانی انجام می‌شود. بسیاری از پزشکان در کنار دارودرمانی فیزیوتراپی و تزریق استروئید نیز تجویز می‌کنند. اما ممکن است این روش‌ها تاثیری در تسکین درد نداشته باشند به همین دلیل از روش تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) جهت بهبود عارضه (بدون ایجاد جای زخم و  جلوگیری از تخریب بافت) استفاده می‌شود. روش پی آر پی به عنوان روش درمانی مؤثر، بی‌خطر و غیر جراحی جهت بهبود آسیب‌دیدگی عضلات، رباط‌ها و تاندون‌ها به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.


پی آر پی چیست؟


پی آر پی یا پلاسمای غنی‌شده از پلاکت در واقع قسمتی از خون بدن انسان است که دارای پلاکت‌های فراوان بوده در آن فاکتورهای رشد زیادی وجود دارد. تزریق PRP در داخل مفاصل موجب ترمیم شگفت‌انگیز در مفصل می‌شود. پی آر پی شانه یکی از روش‌هایی است که امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا به‌صورت یک روش غیرجراحی برای ترمیم مفاصل زانو، مچ پا و شانه استفاده می‌شود.



پی آر پی شانه


در پی آر پی شانه نیز هدف افزایش میزان ترمیم و افزایش تحریک بافت در ترمیم ذاتی بدن بر اساس تحریک فاکتورهای رشد پلاسمای غنی‌شده از پلاکت است. یعنی در شانه هم سعی بر آن است که با ورود فاکتورهای رشد به داخل مفصل، ترمیم رباط پاره تاندون‌هایی که دارای پارگی ناکامل هستند و همچنین صدمات مفصلی در غضروف مفصل و همچنین کشیدگی‌های تاندون تسریع پیدا کند.


بهترین مرکز تزریق پی آر پی شانه


سؤالی که برای افراد پیش می‌آید این است که بهترین مرکز برای انجام پی آر پی شانه کجاست؟ در جواب این سوال باید بگوییم که بهترین مرکز برای انجام PRP مرکزی است که از کیت‌های مناسب استفاده کند و در کنار آن هزینه مناسبی برای انجام آن از شما دریافت کنند. همچنین در شرایطی که بیماران بعد از انجام آن جریانات توان‌بخشی برای آن‌ها انجام شود درمان آن‌ها کامل طرح و پی آر پی آن‌ها مؤثرتر خواهد بود. در کلینیک پیشگام پی آر پی و اقدامات توان‌بخشی به در کنار هم صورت می‌پذیرد و از کیت‌های کره‌ای جهت درمان بیماران در حال حاضر استفاده می‌شود.


جهت دریافت نوبت می‌توانید با تلفن‌های پیشگام تماس حاصل نمایید: 


۰۲۱-۶۶۵۷۶۹۹۱


۰۲۱-۶۶۹۱۴۶۵۰


 

پست های اخیر از دکتر محمد حسین سپهریان :
 علت ابتلا به آرتروز گردن چیست؟
دکتر محمد حسین سپهریان 1402.11.27
 درمان درد پاشنه
دکتر محمد حسین سپهریان 1402.10.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب