30

متخصص ختنه کیست؟ آیا عدم مراجعه به دکتر ختنه خوب باعث بروز مشکلاتی برای فرزندمان می‌شود؟ برای ختنه نوزاد به کدام دکتر مراجعه کنیم؟ این ها سوالاتی است که ذهن هر پدر و مادری را به خود مشغول می‌نماید. در این مطلب در خصوص این موضوع بیش‌تر توضیح می‌دهیم.



برای ختنه نوزاد به کجا مراجعه کنیم؟


به دلیل فواید پزشکی ختنه این عمل در بسیاری از نقاط جهان انجام می‌شود. علاوه بر اهمیت انجام ختنه از نظر پزشکی ما ایرانیان و بخصوص مسلمانان نیز طبق سنت تمامی نوزادان پسر را ختنه می‌کنیم. اما عدم مراجعه به محل مناسب و نیز پزشک غیر مجرب می‌تواند والدین و نوزاد را تا مدت‌ها درگیر مشکلات احتمالی نماید.


محلی که قرار است ختنه نوزاد در آنجا انجام شود باید امکانات لازم را داشته باشد. منظور از امکانات لازم، تجهیزات و ابزار و وسایل مورد نیاز برای ختنه کردن است. ابزار و وسایل که برای این کار استفاده می شوند یا باید بصورت یکبار مصرف باشند و یا در غیر اینصورت به طور کاملا بهداشتی استریل گردند به طور مثال استریلیزاسیون با استفاده از حرارت و فشار یا همان دستگاه اتوکلاو که باعث می شود میکروب ها از میان بروند.


برخی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند نوزاد را در بدو تولد و در بیمارستان ختنه کنند که در مطالب بعدی و با دلایل پزشکی به شما خواهیم گفت که این کار ممکن است به ضرر سلامتی نوزاد باشد.


متخصص ختنه خوب کیست؟


یک متخصص ختنه خوب و ماهر پزشکی است که در انجام این جراحی مهارت و تجربه کافی داشته باشد. در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنیم که پزشک بودن صرفا دلیل موجهی برای مراجعه جهت انجام این عمل نیست. با اینکه همه پزشکان در طول تحصیل با مبانی ختنه آشنا می‌شوند اما لازم است برای انجام این کار به متخصص مراجعه نمایید.


متخصص اطفال، متخصص اورولوژی و جراحان عمومی معمولا این کار را به خوبی انجام می‌دهند اما بهترین متخصص ختنه کیست؟ توصیه می‌شود برای ختنه نوزاد به متخصص نوزادان و اطفال مراجعه نمایید چراکه با آناتومی نوزادان و کودکان آشنایی بهتری دارند و بهترین گزینه برای انجام ختنه هستند.


آیا همه متخصصین اطفال می‌توانند جراحی ختنه انجام دهند؟


خیر. صرفا داشتن تخصص نوزادان برای این جراحی کافی نیست. پزشکی که کودک دلبندتان را برای ختنه به او می‌سپارید باید تجربه کافی در این زمینه داشته باشد. همچنین باید کلینیکی تخصصی و مجهز به کلیه امکانات مورد نیاز ختنه، تجهیزات استریل و ضدعفونی کننده باشد. فراموش نکنید که عدم مراجعه به کلینیک تخصصی ختنه احتمال بروز عفونت در موضع ختنه و آلت تناسلی نوزاد را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد و می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

پست های اخیر از کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری :
 چه زمانی باید ختنه نوزادان را به تعویق بیاندازیم؟
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1402.12.27
 هر آنچه باید از آلرژی کودکان در بهار بدانید
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1402.12.27
 ختنه در بیمارستان، منزل یا کلینیک تخصصی؟ کدام بهتر است؟
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1402.11.30
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب