23

اکثر افراد اگر از حضور یک کلینیک ختنه نوزادان باخبر نباشند، این کار را در بیمارستان انجام می‌دهند. از آن‌جایی که انجام ختنه در روز اول و بلافاصله پس از متولد شدن نوزاد جایز نیست، بهتر است برای انجام آن با یک دکتر خوب ختنه مشورت کنید. همچنین می‌توانید از سایت‌های مختلف پزشکان مانند سایت کلینیک ختنه نوزادان تهران استفاده کنید.


در مقاله‌ی پیش رو قصد داریم شرایطی را برای مکان مناسب انجام ختنه نام ببریم. در ادامه با یکی از کلینیک‌های مناسب در تهران نیز آشنا خواهید شد. اگر فرزندتان را هنوز پیش مشاوره‌ای برای ختنه نبردید، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید و سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید. 



شرایط مناسب برای یک کلینیک ختنه


چرا باید فرزندان پسر خود را ختنه کنید؟ این سوال جوابی کاملا واضح دارد که البته جدای از اعتقادات و رسوم است. انجام این عمل توسط محققان و پزشکان زیادی مورد بررسی قرارگرفته‌است که ثابت می‌کند ختنه یک راه بسیار مناسب برای جلوگیری از بیماری‌ها است. در حقیقت قصد از انجام این کار، برداشت پوست اضافه‌ی روی سر آلت تناسلی است که تمامی عفونت‌ها را به خود جذب می‌کند. 


مهم است که جایی را برای انجام آن انتخاب کنید که دارای شرایط زیر باشد:


- بهداشت کامل محل انجام عمل


- امکانات ایجاد بی‌حسی 


- متخصص ختنه و دستیاران به تعداد کافی


- داروهای ضروری


- تجهیزات کامل جهت انجام ختنه در هر روش موجود


- قابلیت پاسخ‌گویی به نگرانی‌های پس از عمل والدین 


- دارای پروانه اعتماد و تایید وزارت بهداشت


از طرفی می‌دانیم که حضور یک دکتر ختنه که از انواع روش‌ها و همینطور ممنوعیت‌های انجام ختنه آگاه باشد از الزامات امنیت بهداشتی است.


آیا امکانات کلینیک ختنه نوزادان در انجام ختنه تاثیری دارد؟


به زبان ساده اگر شما درحال تصمیم‌گیری برای ختنه ی نوزادتان هستید، به آینده‌ی او فکر کنید. هرنوع عفونت و یا حتی انتخاب روش اشتباه می‌تواند باعث مشکلات بعدی در نوزادتان شود. مهم‌تر از همه حضور یک متخصص ختنه است که از تمامی موارد منع و عوارض این عمل آگاه باشد. مثلا در برخی بیماری‌ها و ناهنجاری‌های جنینی، نمی‌توانیم نوزاد را ختنه کنیم. پس اگر یک فرد غیرمتخصص این کار را انجام دهد قطعا خسارات زیادی به بار می‌آورد.


پس جواب سوال شما بله است. امکانات بهداشتی بسیار در انجام پروسه‌های کوچک و بزرگ جراحی مؤثر هستند. هر عملی که نیاز به ورود به بافت بدن را داشته باشد، بهتر است در یک مکان استریل انجام شود؛ مخصوصا در نوزادان. از طرفی در حضور امکانات کافی و مورد نیاز برای جراحی، لازم نیست شما به دنبال تهیه‌ی وسایل به صورت جداگانه باشید، بلکه می‌توانید مناسب‌ترین نوع وسایل را در یک کلینیک ختنه داشته‌باشید.


از طرفی می‌دانیم که بهترین سن برای انجام ختنه حدود ۱ تا ۳ ماهگی است. این موضوع نگرانی‌ها را می‌تواند درمورد آسیب به بدن ضعیف نوزاد در این حیطه‌ی سنی را افزایش دهد. امکانات و پرسنل کافی برای مراقبت از بدن آسیب‌پذیر نوزادان نکته‌ی بزرگ و مهمی در انتخاب محل انجام ختنه است.


معرفی بهترین کلینیک ختنه نوزادان در تهران


در آخر می‌خواهیم یکی از پیشنهادات خوب کلینیک ختنه نوزادان را برای شما توضیح دهیم. در شهر تهران بیمارستان‌های زیادی برای انجام زایمان و مراقبت‌های پس از آن وجود دارند. این روز‌ها با توجه به شرایط کرونا و شلوغی بیمارستان‌ها، همه نگران رفت و آمد در بیمارستان‌ها هستند. پس بهتر است به جای حضور غیرضروری در بیمارستان‌های شلوغ، از یک کلینیک ختنه استفاده کنید.


کلینیک ختنه‌ نوزادان دکتر امیربهتاش امیری، واقع در پاسداران تهران، می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما باشد. در ابتدای امر بهتر است تحقیقات کافی را انجام دهید و پزشک مورد اعتماد خود را پیدا کنید.  برای انجام این کار ابتدا رزومه‌ی دکتر ختنه را کاملا مطالعه کنید و سپس بعضی مقالات و صحبت‌های او را راجع به ختنه بخوانید. یکی از برتری‌های کلینیک ختنه‌ی دکتر امیری آن است که به جز ختنه، کار دیگری انجام نمی‌شود. به عبارت دیگر، هیچ ویزیتی برای هیچ بیماری دیگری وجود ندارد و این باعث می‌شود که این کلینیک ختنه به یک محیط امن برای سلامت نوزاد شما تبدیل شود.


از دیگر فواید این کلینیک ختنه، حضور دکتر امیری متخصص ختنه نوزادان است که تا پس از بهبودی نوزادتان می‌توانید از مشاوره ایشان در فضای مجازی بهره‌مند گردید.


جمع بندی


ختنه یکی از اعمال جراحی بسیار کوچک است که ممکن است نادیده گرفته شود و در نتیجه مشکلاتی را نیز به‌وجود آورد. نکات مهم درمورد ختنه، سن انجام آن، انواع روش‌ها، ممنوعیت‌ها و مراقبت‌های پس از آن است. اگر یک متخصص ختنه باشد که بتوانید سوالاتتان را بپرسید و از روش و سن مناسب برای ختنه ی نوزادتان آگاهی کامل را به‌دست بیاورید، حتما این کار را انجام دهید.


در این مقاله سعی کردیم تمام اطلاعات لازم برای ختنه را به صورت خلاصه برای شما مخاطبان عزیز توضیح دهیم. اگر احساس می‌کنید پاسخ کامل خود را دریافت نکردید می‌توانید از سایت کلینیک ختنه نوزادان تهران نیز کمک بگیرید.

پست های اخیر از کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری :
 چه زمانی باید ختنه نوزادان را به تعویق بیاندازیم؟
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1402.12.27
 هر آنچه باید از آلرژی کودکان در بهار بدانید
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1402.12.27
 ختنه در بیمارستان، منزل یا کلینیک تخصصی؟ کدام بهتر است؟
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1402.11.30
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب