هرآنچه باید از لیفت صورت با نخ بدانید

27

در حالی که رویکرد تکیه بر ترکیبات تزریقی و لایه‌برداری پوست تا زمانی که جراحی لیفت صورت کاملاً ضروری شود، برای بسیاری از بیماران کارآمد است، اما همه مایل یا قادر به انجام جراحی نیستند. اگر جزو این گروه هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید نوع جدیدی از روش برای پر کردن شکاف‌های صورت، جوان‌سازی غیرتهاجمی صورت و جراحی لیفت از نوع لیفت صورت با نخ ایجاد شده است. برای آشنایی بیش‌تر با این نوع از روش جوان‌سازی، در این مقاله به توضیحاتی درمورد آن می‌پردازیم.



لیفت صورت با نخ چیست؟


روش لیفت صورت با نخ که یکی از بهترین متدهای جوانسازی و زیبایی صورت است پزشک ابتدا یک بی‌حسی موضعی خفیف در محل عمل اعمال می‌کند و سپس نخ‌ لیفت را به وسیله یک سوزن بسیار ریز در زیر پوست جایگذاری می‌نماید. هنگامی که نخ لیفت در جای خود قرار گرفت، پزشک به آرامی بافت پوست را با دست فشار می‌دهد تا شکل مورد نظر در آن ایجاد شود و نتیجه مطلوب از عمل لیفت صورت به دست آید. نتیجه این عمل، پوستی محکم و جوان است که بدون نیاز به بریدگی و بخیه در پوست حاصل شده است و نیازی هم به استراحت بعد از عمل ندارد.


لیفت صورت با نخ، با تحریک پاسخ درمانی بدن و وادار کردن بدن به هدایت موج‌های زیادی از کلاژن به مناطق تحت درمان این کار را انجام می‌دهد. همانطور که می‌دانید، کلاژن در جوانی پوست مؤثر است، پس این روش بسیار مهم است. کاندیدای معمولی برای لیفت صورت با نخ در اواخر ۳۰ سالگی تا اوایل ۵۰ سالگی است. 


فردی که به طور کلی از سلامت خوبی برخوردار است و به تازگی علائم پیری را متوجه می‌شود، ممکن است از تاثیر ظریف لیفت کردن با نخ بیش‌ترین بهره را ببرد. کسانی که به دلیل شرایط پزشکی که بیهوشی عمومی را مخاطره‌آمیز می‌کند، نمی‌توانند عمل جراحی لیفت صورت انجام دهند، ممکن است لیفت صورت با نخ را به عنوان جایگزین مطمئن‌تری در نظر بگیرند.


ویژگی های لیفت صورت با نخ


برای بسیاری از بیماران، یک دستاورد لیفت با نخ به جای جراحی، کاهش مناسب زمان بهبودی مرتبط با لیفت صورت با نخ است. هنگامی که بیمار جراحی را انجام می‌دهد، باید به مقدار زیادی مواد آرام‌بخش را مصرف کند. 


بنابراین، فردی باید همراه بیمار باشد که او را از بیمارستان به خانه ببرد. تقریبا همه بیماران لیفت صورت، تا سه روز پس از جراحی نیاز به کمک شبانه روزی یک مراقب دارند. علاوه‌بر این، اگر بیمار هنوز کودکی در خانه دارد، ممکن است نیازمند مراقبی برای کودک نیز باشد. افراد پس از جراحی لیفت صورت معمولاً برای بهبودی نیاز به یک تا دو هفته استراحت کامل دارند.


اما در طرف دیگر، روند بهبودی از لیفت صورت با نخ کمی راحت‌تر است. لیفت با نخ را می‌توان تحت بیهوشی موضعی به جای بیهوشی عمومی انجام داد، به این معنی که بیماران لیفت با نخ می‌توانند بلافاصله پس از انجام عملی کوتاه، خود را به خانه برسانند و به راحتی از خود مراقبت کنند. در حالی که برخی از بیماران پس از لیفت صورت با نخ کمی درد، قرمزی و تورم را تجربه می‌کنند و بنابراین مایلند بقیه روز را مرخصی بگیرند. 


اکثر افراد می‌توانند بلافاصله کار خود بازگردند و همینطور پس از لیفت با نخ، به ندرت به مسکن‌ها نیاز است. بنابراین این روش برای افرادی که در خانه کودک دارند یا کسانی که مشاغل حساس و سختی دارند ایده‌آل است.


مراحل لیفت صورت با نخ


رویه لیفت صورت با نخ ممکن است بسته به منطقه مورد نظر شما و همچنین ترجیحات ارائه‌دهنده شما کمی متفاوت باشد. تکنیک اصلی معمولاً یکسان است.


- از شما خواسته می‌شود در اتاقی که عمل شما در آن انجام می‌شود دراز بکشید. الکل و همچنین بی‌حس کننده موضعی، روی پوست شما در حالی که برای جراحی آماده می‌شوید، استفاده می شود. 


- از یک سوزن یا کانول نازک برای وارد کردن نخ‌ها در زیر پوست استفاده می‌شود. قرار‌دادن نخ‌ها نیز می‌تواند ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان لازم داشته‌باشد. 


- پس از قرار دادن نخ‌ها، روش درج شده، حذف خواهد شد. ممکن است فشار خفیفی یا سفت شدن در زیر پوست خود احساس کنید. 


- در عرض چند دقیقه پس از بیرون آوردن سوزن‌ها، عمل شما کامل می‌شود و شما آزاد خواهید بود که به خانه بروید یا به سر کار برگردید.


برای مثال دکتر مهاجری نژاد، در روش‌های مدرن خود برای زیبایی، معتقد است که چهره افراد با پایه زیبای خود بهتر است طبیعی باشد. پس از روش‌هایی که کم‌تر تهاجمی باشند استفاده می‌کنند. لیفت صورت با نخ نیز یکی از روش‌های مدرن زیبایی است که در کشور ما نیز استفاده می‌شود. این روش هزینه زیادی را دربر نخواهد داشت. البته انجام این روش نیز نیازمند زمینه سازی و آمادگی‌هایی است. پس برای انجام این کار بهتر است ابتدا مشاوره‌های کافی را دریافت نمایید.


عوارض احتمالی لیفت با نخ


لیفت صورت با نخ یک روش نسبتا غیر تهاجمی است، اما برخی عوارض جانبی احتمالی وجود دارد. اما عوارض جانبی احتمالی لیفت با نخ (با ضریب پایین) عبارتند از:


• خونریزی در زمان عمل، که باعث تجمع خون در شقیقه می شود.


• عفونی بودن نخ‌ها


• التهاب پس از لیفت


• درد موضعی


• پارگی نخ‌ها


البته تمامی این موارد دارای احتمال بسیار پایینی هستند. ممکن است با ضریب بسیار کمی برخی افراد تعدادی از این عوارض را تجربه کنند. حتی اگر پس از انجام لیفت صورت با نخ، دچار یکی از این عوارض شدید، می‌توانید با مراجعه به پزشک خود به راحتی از آن گذر کنید. در ابتدا باید در نظر داشته باشید که در چه مکانی قرار است این عمل را انجام دهید.


گرچه میزان تهاجمی بودن کار در پروسه‌ی لیفت صورت با نخ بسیار کم است، بازهم باید راجع به محل انجام کار اطلاعات خوبی را داشته باشید. فرایند استریل کردن و مناسب بودن محیط انجام عمل، بسیار در کاهش عوارض احتمالی مؤثر است. از طرف دیگر باید راجع به پزشک و تکنسینی که قرار است کار شما را انجام دهند، تحقیقات کافی را داشته باشید. علت اهمیت این مورد نیز در کاهش عوارض احتمالی است. خبره بودن عامل برای شما باعث نتایج عالی است.


سخن پایانی


استفاده از روش‌های مدرن برای زیباسازی و جوان‌تر کردن پوست صورت، یکی از موارد قابل توجه در این روزهای جهان است. در کشور ما نیز پزشکان زیادی در کلینیک‌های خود درحال انجام این خدمات می‌باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر دراین خصوص  می‌توانید به سایت کلینیک زیبایی مدرن دکتر مهاجری نژاد به آدرس https://drmmohajerinejad.com/ مراجعه نمایید.


توجه داشته باشید انجام لیفت صورت با نخ برای هر فردی امکان‌پذیر نیست. البته افرادی که نمی‌توانند در این دایره قرار گیرند بسیار کم است. اما در هر صورت بهتر است پیش از انجام هرکاری با یک پزشک و یا تیم پزشکی ماهر، مشورت کافی را داشته باشید.


 


 

پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
 فواید و عوارض فیلر بادی چیست؟
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
 هر آنچه باید از بوتاکس زیر بغل بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.10.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب