هرآنچه باید از بوتاکس صورت بدانید

112

در انجام بوتاکس صورت، مواد تزریقی یک فلج کننده عضله در قسمت چین و چروک هستند. در ساخت این مواد از سم بوتولینوم نوع A به ویژه OnabotulinumtoxinA برای فلج موقتی ماهیچه استفاده می‌کند. این نوع مواد با عملکرد خود باعث کاهش ظهور چین و چروک در صورت می‌شوند. این تعریف مختصری راجع به مواد تشکیل دهنده ماده بوتاکس است. می‌توانید برای اطلاعات کافی، از سایت‌های متفاوت طبی استفاده نمایید. 


در انتهای مطلب نیز سایت مناسبی برای کسب اطلاعات کافی درمورد بوتاکس صورت معرفی خواهیم کرد. در ابتدا باید بدانید که بوتاکس با صورت شما چه خواهد کرد. از طرفی چه افرادی نیاز به استفاده از این روش زیباسازی را دارند و چه کسانی نمی‌توانند از این روش برای صورت خود استفاده کنند.



بوتاکس صورت چیست؟


همانگونه که می‌دانید، برای انجام بوتاکس صورت، از مواد خاصی استفاده می‌کنند. این ماده دارویی است که از سم تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم که ضعیف شده است، ساخته می‌شود. این ماده مشابه همان سمی است که باعث یک نوع مسمومیت غذایی به نام بوتولیسم در انسان می‌شود. پزشکان از بوتاکس در دوزهای بسیار کم‌تر برای درمان مشکلات سلامتی (علاوه‌بر انجام اعمال زیبایی) استفاده می‌کنند، از جمله:


- صاف کردن موقت چین و چروک صورت و بهبود ظاهر شما 


- تعریق شدید در ناحیه زیر بغل 


- دیستونی دهانه رحم (یک اختلال عصبی که باعث انقباضات شدید عضلات گردن و شانه می‌شود)


- بلفارواسپاسم (پلک زدن غیرقابل کنترل) 


- استرابیسم (ناهماهنگی چشم ها)


- گاهی در درمان میگرن مزمن 


- مؤثر در درمان مثانه بیش فعال


تزریق بوتاکس صورت با ضعیف و شل کردن یا فلج کردن عضلات خاص یا همچنین مسدود کردن اعصاب خاص عمل می‌کند. بسته به اینکه چه چیزی را می‌خواهید درمان کنید، تأثیرات آن حدود سه تا دوازده ماه می‌تواند دوام داشته باشد. شایع‌ترین عوارض جانبی آن می‌تواند درد، تورم یا کبودی در محل تزریق باشد. 


همچنین در برخی افراد ممکن است علائمی شبیه آنفولانزا، سردرد و ناراحتی معده ایجاد کند. البته تمامی این عوارض و میزان وقوع آن‌ها بسیار بستگی به شرایط بدنی و همچنین تکنسین شما دارد. تزریق بوتاکس صورت نیز ممکن است با ضریب احتمال پایینی، باعث افتادگی موقت پلک شود. توجه داشته باشید، اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی به سر می‌برید، نباید از بوتاکس استفاده کنید.


فواید انجام بوتاکس


زیبایی طبیعی را افزایش می‌دهد: یکی از مهم‌ترین مزایای انجام بوتاکس صورت این است که روشی آسان برای افزایش زیبایی طبیعی شما است. بوتاکس به عنوان یک درمان ضد  و جوان‌سازی استفاده می‌شود، زیرا راهی آسان برای کاهش ظهور چین و چروک در صورت است. این بدان معنی است که تزریق بوتاکس می‌تواند هر چیزی را از خطوط شدید پیشانی گرفته تا خطوط اخم و تمام قسمت‌های بین آن را بهبود بخشد.


بسیاری از شرایط سلامتی را بهبود می‌بخشد: علاوه‌بر بهبود ظاهر فیزیکی، تزریق بوتاکس می‌تواند بسیاری از شرایط سلامتی دیگر را نیز بهبود بخشد. به عنوان مثال، بسیاری از افراد از TMJ یا انواع دیگر دردهای عضلانی رنج می‌برند، تزریق بوتاکس را برای کمک به شل کردن این عضلات می‌توانند انجام دهند. تزریق بوتاکس صورت حتی برای درمان میگرن مزمن و سایر مشکلات سلامتی مزمن نیز در این روزها استفاده می‌شود.


یک روش غیر تهاجمی و سریع: تزریق بوتاکس صورت یک گزینه عالی برای عمل‌های زیبایی است، زیرا غیر تهاجمی و سریع است. کل پروسه فقط چند دقیقه طول می‌کشد، به خصوص زمانی که با یک متخصص کار می‌کنید. آن‌ها از یک سوزن کوچک برای تزریق بوتاکس به نواحی خاصی از صورت شما استفاده می‌کنند. از ‌آن‌جایی که بوتاکس یک روش غیرجراحی است، به این معنی است که با انجام آن زمان استراحت کم‌تری خواهید داشت و می‌توانید به سرعت وارد و خارج شوید.


کسب نتایج تقریباً فوری: بسیاری از افرادی که می‌خواهند ظاهر خود را به سرعت بهبود بخشند، بوتاکس را انتخاب می‌کنند، زیرا نتایج تقریباً فوری را ارائه می‌دهد. هنگامی که تزریق بوتاکس صورت خود را انجام دادید، حدود سه تا چهار روز پس از عمل، نتایج را مشاهده خواهید کرد.


نحوه انجام بوتاکس صورت


در شروع انجام بوتاکس صورت، نوروتوکسین‌ها معمولاً در عرض ۳ تا ۵ روز اثر می‌گذارند، اما معمولاً به مدت ۷ تا ۱۰ روز نتایج کامل و نهایی خود را نمی‌بینید. به طور معمول به بیماران توصیه می‌شود که ۲ هفته کامل پس از تزریق بوتاکس، صبر کنند و در آن مرحله اگر نیاز به بررسی داشتند، پزشک از آن مراقبت می‌کند. معمولاً مدت زمان زیادی طول می‌کشد، زیرا زمان می‌برد تا سم بتواند آن تکانه‌های عصبی را به ماهیچه‌ها مسدود کند.


در نهایت پس از مدتی از تزریق بوتاکس صورت، عمل نوروتوکسین از بین می‌رود و اعصاب دوباره می‌توانند آن سیگنال‌ها را برای شروع کار یا انقباض به عضلات ارسال کنند. به طور کلی، بوتاکس ۳ الی ۴ ماه ماندگاری دارد. مطمئناً بیمارانی هم وجود خواهند داشت که در آن‌ها مدت طولانی‌تر، در محدوده ۴ تا ۶ ماهه، یا کوتاه‌تر، در محدوده ۲ ماهه، طول می‌کشد. 


همچنین معمولاً برای افرادی که برای اولین بار مراجعه می‌کنند متوجه می‌شوند که ممکن است در ابتدا به مدت طولانی دوام نیاورد، اما ممکن است بعد از درمان دوم بیش‌تر طول بکشد. هر کسی یک تجربه منحصر به فرد دارد و نتایج نیز ممکن است متفاوت باشد.


جمع بندی


این روزها با پیشرفت و بیش‌تر شدن روش‌‌های مدرن برای جوان‌سازی و زیباسازی پوست و صورت، کم‌تر کسی پیدا می‌شود که حاضر به انجام جراحی‌های سنگین باشد. پس همگی در نظر دارند که از روش‌های مدرن‌تر استفاده نمایند. یکی از این روش‌ها استفاده از بوتاکس صورت است که علاوه‌بر اهداف زیبایی، می‌تواند برای اهداف درمانی نیز استفاده شود.



البته توجه داشته باشید که به هر دلیل کوچکی به خود بوتاکس تزریق نکنید. این مواد در کنار فواید بسیار زیاد خود، دارای عوارضی نیز می‌‌باشند. با این اوصاف بهتر است ابتدا با یک متخصص مشورت نمایید تا میزان ضرورت و نوع تزریق خود را معین کنید. یکی از سایت‌هایی که می‌توانید برای کسب. اطلاعات کافی از آن استفاده کنید، سایت https://drmmohajerinejad.com/ است. این مجموعه زیر نظر دکتر مسعود مهاجری نژاد است که روش‌های مدرن زیبایی را انجام می‌دهند.


می‌توانید برای مشورت و حتی انجام عمل تزریق بوتاکس صورت خود، به این مجموعه اعتماد کرده و نیز برای مشاوره در کلیه حوزه‌های زیبایی مدرن بدون جراحی مراجعه نمایید.

پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 هر آنچه باید از هایپرهیدروزیس بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.19
 هر آنچه باید از فیلر بینی بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.18
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب