تزریق ژل لب روسی و معمولی چه تفاوتی دارد؟

82

زیبایی و ظاهر آراسته، امروزه جزو اصلی‌ترین دغدغه‌ها برای بسیاری از افراد محسوب می‌شود. در بین بخش‌های مختلف بدن، زیبایی صورت، بیش‌ترین توجه را به خود جلب می‌نماید، چرا که شما در نگاه اول برای آشنایی با یک فرد، ابتدا به صورت وی نگاه می‌کنید. به همین دلیل است که راه‌های متنوعی برای زیباترساختن صورت افراد پیشنهاد می‌شوند. یکی از راه‌ها اصلاح فرم لب‌ها با روش تزریق ژل است که به یکی از محبوب‌ترین تغییرات تبدیل شده است.



فرم‌های متعددی برای تزریق ژل لب وجود دارند و فرم لب روسی از فرم‌هایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. اگر زیبایی و عوامل ظاهری، توجه شما را هم به خودش جلب می‌کند و با مشاهده‌ی جدیدترین ترند‌های زیبایی به وجد می‌آیید، به طور حتم با این تکنیک فرم‌دهی لب أشنا هستید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به توضیح فرم لب روسی و تفاوت آن با تزریق ژل لب معمولی بپردازیم.


تزریق ژل لب


شکل، نیمرخ، اندازه، برآمدگی و حتی ارتفاع لب‌ها همیشه در حال اصلاح، برجسته‌سازی و یا متقارن‌سازی هستند. ژل‌های پر کننده‌ی لب، ژل‌هایی هستند که لب‌های شما را به اصطلاح پر می‌کنند یا به آن‌ها حجم می‌دهند. معمولاً افرادی که می‌خواهند اندازه‌ی لب‌های خود را افزایش دهند، برای دریافت ژل لب اقدام می‌کنند. این تزریق می‌تواند دلایلی متعددی داشته باشد، ازجمله اصلاح فرم لب‌ها، بازگرداندن اندازه‌ی قبلی لب‌ها، صاف کردن چین‌وچروک و مهم‌تر از آن، تقویت اعتمادبه‌نفس.


باید دانست که این ژل‌های لب، پیری را متوقف نمی‌سازند، ولی می‌توان امیدوار بود که ممکن است روند پیری را به تأخیر بیندازند و فرد را از عمل‌های تهاجمی برای فرم‌دهی، بی‌نیاز سازند. به این ترتیب، شما به ظاهر دلخواه تان نزدیک‌تر می‌شوید و به تبع، عزت نفس و اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد.


نکته‌ای که باید توجه داشت این است که ژل‌های لب دائمی نیستند و بعد از مدتی بسته به متابولیسم بدن شما، متابولیزه می‌شوند. با این‌حال، این روند تا حد زیادی به سن شما بستگی دارد. 


به همین دلیل، سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده نیز برای استفاده از ژل‌های لب محدوده‌ی سنی و نیز شرایط خاصی را در نظر گرفته است. لذا بهتر است قبل از انجام تزریق، از نظر عوامل سلامت جسمانی، روانی و حتی شرایط اجتماعی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرید.


عمل تزریق به این صورت است که در ابتدا فرد یک داروی بی‌حس‌کننده‌ی موضعی دریافت می‌کند. پس از 15 تا 30 دقیقه که پزشک از ایجاد بی‌حسی کامل مطمئن شد، یک سوزن نازک را به هر نقطه‌ای از لب که لازم است، وارد کرده و تزریق ژل را انجام می‌دهد. فرد مدت کمی پس از تزریق در محل می‌ماند تا هرگونه عوارض جانبی احتمالی رفع شود.


ژل لب روسی


ایجاد فرم لب‌های روسی، تنها پرکردن لب‌ها نیست و طوری است که در آن لب‌ها را به شکل یک قلب ظریف در می‌آورند و بیشتر حجم لب‌ها در نزدیکی مرکز آن ایجاد می‌شود. هدف از این فرم‌دهی خاص لب‌ها، این است که به جای این‌که لب‌ها را به صورت غیر طبیعی پرحجم نماید، آن‌ها را بسیار بلندتر نشان دهد. بنابراین، فرم لب روسی برای آن دسته از افرادی که لب‌های نازک‌تری دارند، ایده‌آل می‌باشد.


ماده‌ای که برای پرکردن لب‌ها از آن استفاده می‌شود، اسید هیالورونیک است. این ماده مصنوعی نبوده، بلکه طبیعی می‌باشد و در بدن انسان نیز ساخته می‌شود. لذا می‌توان مطمئن بود که تزریق ژل، کاملاً ایمن است. با این مدل، لب‌های شما بلند می‌شوند، بدون این‌که برجسته باشند.


لذا، با لب روسی می‌توان به هر دو مورد شامل حجم و بلندی لب دست یافت. برای دستیابی به شکل مطلوب و مورد نظر، نیاز است تا فردی باتجربه این کار را انجام دهد و لذا یافتن تزریق کننده‌ی قابل اعتماد خود به تنهایی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.


این ژل‌ها همان‌طور که گفته شد، دایمی نیستند و معمولاً بین 9 تا 12 ماه بدون تغییر باقی می‌مانند. دلیل این امر آن است که اسید هیالورونیک توسط بدن متابولیزه می‌شود و لذا توصیه می‌شود که شارژ آن را با نظر افراد متخصص انجام دهید.


تفاوت ژل لب معمولی و روسی


اگر تا به حال به لب‌های خود ژل تزریق کرده باشید، می‌توان حدس زد که از نتیجه‌ی شگفت‌انگیز آن راضی هستید. اما لازم است به مزیت ژل لب روسی اشاره‌ای نماییم و بدانیم که تکنیک تزریق ژل لب معمولی دارای محدودیت‌هایی است که این موارد در تزریق ژل با مدل روسی برطرف شده‌اند.


ژل لب معمولی به صورت افقی تزریق می‌شود و برای آن از یک یا چند نوع ژل برای برجستگی و یا حجم دادن به لب‌ها استفاده می‌کنند. لذا اندازه‌ی لب‌ها را به طور افقی افزایش می‌دهد. در واقع، می‌توان گفت تزریق ژل لب معمولی به طور یکنواخت اندازه‌ی لب‌ها را افزایش می‌دهد. 


این حالت ممکن است برای بسیاری از افراد خوشایند باشد اما اگر شما هم حساسیت خاصی در مورد ظاهر خود دارید، احتمالاً تزریق‌هایی که ظرافت بیشتری داشته باشند را می‌پسندید.


تزریق ژل لب روسی طوری است که سوزن‌ها بر خلاف حالت معمولی به صورت عمودی وارد می‌شوند. در این روش، ژل را به سمت بیرون و لبه‌های لب می‌کشانند و لذا ظاهری که به لب‌های شما خواهد داد، مانند عروسک‌های روسی است که به حالت طبیعی نزدیک خواهد بود. 


حتما می‌دانیم که تناسب اعضای صورت با یک‌دیگر در زیبایی اهمیت خاصی دارد و هر چه تزریق ژل به حالت طبیعی شباهت بیشتری داشته باشد، به این هدف، نزدیک‌تر خواهیم بود. 


در تکنیک تزریق ژل به مدل روسی از حجم کمی از مواد ولی در سطح بیشتر استفاده می‌شود. لذا خوشبختانه آلرژی و حساسیت تقریباً دیده نمی‌شود. 


تفاوت دیگری که در مدل معمولی و روسی وجود دارد، ترند بودن مدل لب روسی است. اگر شما هم به جدیدترین ترندهای این حوزه سری زده باشید به طور حتم این مدل و محبوبیت آن را دیده‌اید.


جمع‌بندی


اگر علاقه‌مند به دنیای مد و آرایش‌های ترند باشید، بدون شک با تزریق ژل برای برطرف کردن مشکلات و فرم دهی به لب آشنا هستید. تزریق ژل سال‌هاست که در حال انجام است و تقریباً می‌توان گفت اگر به صورت اصولی و در مکان‌هایی که افراد متخصص حضور دارند انجام شود، عوارض جانبی نخواهد داشت.


با این حال، تزریق ژل ممکن است مشکلاتی ایجاد کند، مانند این‌که تزریق با روش‌های معمولی لب‌ها را بسیار حجیم کرده و حالتی نامتقارن ایجاد می‌کند. در حالی که تزریق ژل با فرم لب روسی حالتی طبیعی داشته و تناسب بسیار خوبی با سایر اجزای صورت دارد.


 

پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 هر آنچه باید از هایپرهیدروزیس بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.19
 هر آنچه باید از فیلر بینی بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.18
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب