بهترین روش‌های زاویه سازی صورت

84

با افزایش سن تغییرات زیادی در بدن انسان رخ می‌دهد. از جمله‌ی این تغییرات، تغییر در فرم چانه و فک است. با افزایش سن و پیری پوست، شکل و بافت چانه به دلایل مختلف از جمله کاهش چربی یا ضعف عضلانی، عوض می‌شود که این حالت ممکن است خوشایند نباشد. علاوه بر این، ممکن است برخی از افراد به صورت طبیعی و از سنین کمتر از حالت صورت خود راضی نباشند.


باید گفت که خوشبختانه امروزه روش‌های بسیار مختلفی وجود دارد تا افراد به ظاهر دلخواه خود برسند. از جمله‌ی این روش‌ها، زاویه سازی صورت با تزریق پر کننده‌های پوستی است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به توضیحی در مورد زاویه سازی صورت، مزایا و معایب آن و انواع روش‌های زاویه سازی در صورت بپردازیم.



زاویه سازی فک و چانه چیست؟


اولین علائم تغییر در شکل اجزای صورت، مثل فک و چانه در دهه 30 سالگی دیده می‌شود. برای برخی افراد ممکن است این علائم زودتر نیز ظاهر شوند. پیری، فرایندی اجتناب‌ناپذیر است و اولین نشانه‌هایی که از پیری ظاهر می‌شوند را دقیقاً روی صورت خود با چین‌ و چروک‌ها و مجموعه‌ای پوست و چربی اضافی در فک مشاهده می‌کنید.


طی پیری، استخوان‌ها استحکام خود را از دست می‌دهند و از دست رفتن استخوان صورت می‌تواند منجر به نامتقارن شدن خط فک، گودشدن زیر چشم و... شود. به دنبال استخوان، ماهیچه‌ها نیز از دست می‌روند و شلی عضلات صورت و افتادگی گونه‌ها را موجب می‌شوند. بعد از مدتی، چربی‌هایی که قبلاً به‌صورت یکنواخت در پوست پراکنده شده بودند و پوست را پر کرده بودند، از بین می‌روند و ممکن است در نقاط خاصی از جمله زیر گردن تجمع پیدا کنند.


برخی افراد حتی در سنین جوانی نیز این تغییرات را مشاهده می‌کنند؛ اما همه‌ی نارضایتی‌ها از حالت صورت به پیری مربوط نمی‌شوند و افراد می‌خواهند برای تنوع و یا تقارن بیشتر فرم صورت خود را تغییر دهند. یکی از این تغییرات که محبوبیت بسیار زیادی دارد و زاویه سازی صورت است. با این کار، شما صورتی استخوانی و جذاب خواهید داشت که در آن خط فک و کانتور به خوبی قابل مشاهده هستند.


اولین چیزی که در مواجه با افراد جدید به آن توجه می‌شود، چهره‌ی اوست و نظر سنجی‌ها نشان می‌دهند که صورت V شکل از جذابیت بسیار بیشتری برخوردار هستند. زاویه سازی صورت یک از راه‌های بسیار آسان، سریع و غیرتهاجمی برای دست‌یابی به این حالت از صورت است.


انواع روش‌های زاویه سازی


زاویه سازی صورت با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود که انتخاب این روش‌ها به شما و پزشک متخصص بستگی دارد. در زیر به چند روش متنوع و مختف زاویه سازی صورت اشاره می‌نماییم:


** زاویه سازی با چربی:


در این تکنیک در ابتدا چربی مورد نیاز برای تزریق، از طریق لیپوساکشن استخراج می‌شود. مزیت این روش به این است که چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود و به همین دلیل امکان ایجاد آلرژی تقریباً به صفر می‌رسد. علاوه بر این، چربی بافتی بسیار نرم دارد و باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. میزان چربی که گرفته می‌شود، بسیار کم است. مهم‌تر این‌که اگر مقدار زیادی به صورت تزریق شود ممکن است باعث شود تا سلول‌های چربی بمیرند.


** زاویه سازی با ژل:


ژل‌ها از جمله پر کننده‌های پوستی هستند که در آزمایشگاه‌ها ساخته می‌شوند و به دو نوع قابل جذب و غیرقابل جذب تقسیم می‌شوند. این تکنیک بسیار سریع قابل انجام است و بدون هیچ گونه درد یا خونریزی پایان می‌یابد. تزریق ژل دوره‌ی نقاهت بسیار کوتاهی دارد و در صورتی که فرد از نتیجه‌ی کار رضایت نداشته باشد، می‌توان به راحتی آن را تخلیه کرد. ژل‌هایی که به طور معمول تزریق می‌شوند، هیالورونیک اسید هستند که به طور طبیعی نیز در بدن ساخته می‌شوند. به همین دلیل، ممکن است بعد از مدتی متابولیزه شوند که این حالت به شرایط فرد بستگی دارد.


** لیفت صورت با نخ:


لیف با نخ، راهی غیرتهاجمی و جایگزینی مناسب برای جراحی لیفت صورت است. در این روش، با قرار دادن نخ‌های پزشکی مورد تائید در صورت و کشیدن آن‌ها، پوست صورت به سمت بالا کشیده می‌شود. این تکنیک نیازی به بیهوشی ندارد و زمان بهبودی بسیار کمی دارد. حتی اگر پوست شما به وسیله‌ی نخ‌ها کشیده نشوند، بدن شما این مواد را به عنوان عوامل خارجی تشخیص داده و شروع به کلاژن سازی می‌کند. تولید کلاژن باعث سفتی و جوان‌سازی پوست می‌شود. این که نخ‌ها به چه جهت و چه مقدار وارد پوست شوند، به مهارت و تجربه‌ی پزشک جراح بستگی دارد. به طور کلی، در هر کدام از روش‌های ذکر شده یافتن فردی متخصص از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.


مزایا و معایب زاویه سازی


زاویه دهی صورت برای کسانی مناسب است که صورت گرد، هلالی و یا خیلی لاغر دارند یا به دلیل نقص مادرزادی چانه‌هایی به سمت عقب یا خیلی کوچک دارند. از میان مزایای زاویه‌سازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که زاویه سازی صورت موجب تغییرات زیر می‌شود:


- تقارن صورت


- افزایش جذابیت و زیبایی چهره


- ایجاد یک چانه‌ی کوچک‌تر


- رفع گردی صورت


- از بین بردن لاغری و استخوانی شدن صورت


- ظاهر صورت و نیمرخ صورت را بهبود می‌بخشد


- تناسب اجزای صورت


در این روش‌های بدون جراحی، از بیهوشی استفاده نمی‌شود و با عوارض بعد بیهوشی مواجه نیستید. اگر به دنبال تغییرات در صورت خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستید، زاویه سازی صورت که بدون عمل جراحی باشد بهترین گزینه برای شماست. 


این روش‌ها قابل بازگشت هستند که باعث می‌شود در صورت نداشتن رضایت، می‌توانید فرم صورت خود را به حالت اول بازگردانید یا حالتی جدید را انتخاب کنید.


جمع‌بندی


در این مقاله به بهترین روش‌های بدون جراحی زاویه ‌سازی صورت اشاره کردیم. اگر شما هم به دنیای مد و ترندها علاقه داشته باشید و ظاهر خود را در اولویت ببینید، قطعاً با این روش‌ها آشنایی دارید. چنان‌چه دانستیم که در دنیای امروز، صورت‌های زاویه‌دار با تأکید بر کانتورینگ صحیح از جذابیت بیشتری نسبت به صورت‌های دایره‌ای برخوردار هستند. بر اساس همین جذابیت، راه‌های بسیاری برای تغییر فرم صورت ایجاد شده‌اند.

پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 هر آنچه باید از هایپرهیدروزیس بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.19
 هر آنچه باید از فیلر بینی بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.18
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب