مزایای راینوپلاستی بدون جراحی چیست؟

82

می‌توان ادعا کرد که امروزه تقریبا همه با اصطلاح راینوپلاستی آشنا هستند یا حداقل آن را شنیده‌اند. راینوپلاستی یا جراحی ترمیمی بینی یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی، به ویژه در ایران است. از آن‌جایی که بینی، عضوی با موقعیت استراتژیک در صورت است، شکل آن تا حد زیادی بر زیبایی کل صورت تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای ترمیم نقص‌های بینی یا به منظور زیبایی به عمل جراحی بینی یا راینوپلاستی روی می‌آورند.


با این‌حال، راینوپلاستی با روش جراحی، همانند هر جراحی دیگر با مشکلات و عوارضی همراه است. لذا سبب می‌شود تا افراد با حسرت به رویای زیبایی صورت خود فکر کنند و به دلیل عوارض جراحی از آن منصرف شوند. ما این‌جاییم تا شما را با راینوپلاستی بدون جراحی آشنا سازیم تا دیگر دغدغه‌ی عوارض را نداشته باشید. با ما همراه باشید تا در این مقاله به توضیح راینوپلاستی، راینوپلاستی بدون جراحی و مزایای آن بپردازیم.



راینوپلاستی چیست؟


عمل جراحی بینی یا عمل تغییر شکل بینی که به عنوان راینوپلاستی شناخته می‌شوند، تناسب صورت را افزایش داده و همچنین باعث اصلاح نقص‌های بینی ناشی از نقص ساختاری می‌شوند. با انجام این عمل جراحی، می‌توان اندازه‌ی بینی، عرض بینی، قوز یا فرورفتگی‌های روی بینی، سوراخ‌های بینی که گشاد یا رو به بالا هستند، عدم تقارن و نوک بینی نامتعارف را اصلاح کرد.


اگرچه تقارن صد در صدی به ندرت در صورت افراد دیده می‌شود، ولی انجام عمل جراحی تا حد زیادی اجزای صورت را متناسب کرده و هارمونی قابل قبولی را به صورت می‌بخشد. علاوه بر همه‌ی این‌ها اگر در بینی مشکلاتی مانند انحراف تیغه‌ی بینی، پولیپ و ... وجود داشته باشد که تنفس را برای افراد مشکل می‌سازد، با عمل جراحی راینوپلاستی باز قابل درمان است. با استفاده از عمل جراحی نقایص مادرزادی و آسیب‌های ناشی از ضربه، عفونت و سرطان را نیز می‌توان ترمیم کرد.


راینوپلاستی نیز مانند تمام جراحی‌های دیگر باید در مراکز مجاز و معتبر انجام گیرد. مراحل راینوپلاستی به دلیل انجام آن بستگی دارد اما معمولاً شامل موارد زیر است:


• بیهوشی: به صورت عمومي انجام می‌گردد.


• جراحی: برای برطرف کردن آسیب یا شکستگی پزشک جراح با ابزار خاص استخوان را حرکت داده تا به جای مناسب خود بازگردند و برای جراحی زیبایی ممکن است بسته به نوع جراحی سوراخی روی بینی یا درون آن ایجاد شود.


• بخیه: تمامی برش‌ها با بخیه بسته می‌شوند.


عوارض راینوپلاستی همراه با جراحی


راینوپلاستی معمولی عوارض معمول جراحی از جمله موارد زیر را دارد:


• درد خفیف تا متوسط


• کبودی و تورم طولانی‌مدت


• گرفتگی بینی


• بی‌حسی


• خونریزی از محل جراحی


• عفونت


• واکنش‌های آلرژیک


• تشکیل لخته در محل جراحی


• عوارض بیهوشی مانند حالت تهوع


• نداشتن رضایت از ظاهر بینی


• اختلال در حس بویایی


• گرفتگی راه‌های هوایی و مشکل شدن تنفس


علاوه بر موارد بالا، بعد از جراحی بینی، 6 تا 12 ماه طول می‌کشد تا بینی فرم نهایی خود را بیابد و فرم نهایی قابل اصلاح نیست.


فردی که جراحی راینوپلاستی را انجام می‌دهد، تا مدتی باید مواد غذایی خاصی را با توجه به دستور پزشک مصرف نکند. تا مدتی نسبتاً طولانی نباید به بینی خود هیچ گونه فشاری وارد کند و به طور کلی بینی جراحی شده نیاز به مراقبت دائمی دارد. تورم ایجاد شده در بینی و دور چشم تا یک سال ممکن است ادامه داشته باشد و صبح‌ها این تورم تشدید می‌شود. توصیه‌ی پزشکان، انجام راینوپلاستی بدون جراحی است.


مزایای راینوپلاستی بدون عمل جراحی


احتمالاً شما هم افرادی را دیده‌اید که به دلیل ترس از عمل جراحی، نقایص بینی خود رفع نکرده‌اند. می‌توان راینوپلاستی بدون عمل جراحی را انقلابی در جراحی‌های زیبایی دانست که تغییری چشم‌گیر در زیبایی صورت را فراهم می‌سازد. راینوپلاستی بدون جراحی روشی غیرتهاجمی برای تغییر فرم بینی است. در این روش، با تشخیص پزشک از فیلرهای گوناگونی ممکن است استفاده شود و نیازی به برش و اسکار نیست.


قابل برگشت بودن راینوپلاستی بدون جراحی یکی از دلایل محبوبیت زیاد آن است. این روش در مدت بسیار کوتاه قابل انجام است و عوارض بیهوشی را به دنبال ندارد. کبودی و تورمی دیده نمی‌شود و نتیجه‌ی کار بلافاصله قابل مشاهده است.


با اینکه راینوپلاستی مزایای خود را دارد و برای افرادی که خواهان تغییرات بسیار زیاد در بینی خود هستند مناسب است، راینوپلاستی بدون عمل جراحی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که به دنبال تغییرات ظریف در کوتاه‌ترین مدت هستند. از نکات بسیار مثبت این تکنیک این است که بدون درد است و بیماران فعالیت روزانه‌ی خود را بلافاصله از سر می‌گیرند، چرا که دوره‌ی نقاهت طولانی ندارد.


راینوپلاستی بدون جراحی نمیتواند بینی شما را کوچک کند، اما برای حجم‌دهی به بینی و اصلاح قوز یا فرورفتگی و یا کج بودن بینی گزینه‌ی بسیار بهتری نسبت به سایر عمل‌های جراحی است. برخی افراد نگران این هستند که تزریق پر کننده‌های پوستی، بینی آن‌ها را به صورت نامتعارف بزرگ‌تر نشان داد که باید گفت اگر پزشک خود را به درستی انتخاب کرده باشید و مهارت کافی را داشته باشد، اصلا جای نگرانی نیست و تزریق فقط باعث افزایش تقارن می‌شود.


به‌طور خلاصه،‌ راینوپلاستی بدون جراحی این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا بدون تجربه کردن عمل جراحی و مشکلات مربوط به آن، ظاهر دلخواه خود را بیابند. این روش در مدت بسیار کوتاه انجام می‌شود و نیازی به استراحت چند هفته‌ای ندارد و برای افرادی که نیاز دارند تا در مدت زمان کم فرم بینی خود را تغییر دهند، بسیار مناسب است.


جمع‌بندی


افراد به دلایل مختلف ممکن است خواهان تغییرات در فرم بینی خود باشند. این دلایل ممکن است برای رفع نقص‌های مادرزادی یا مشکلات در تنفس باشند و یا ممکن است فقط جنبه‌ی زیبایی داشته و برای افزایش اعتماد به نفس باشند. به هر حال، امکان داشتن بینی با فرم زیبا را نمی‌توان نادیده گرفت.


عمل‌های جراحی بینی با وجود این‌که تغییرات زیادی در شکل بینی ایجاد می‌کنند، اما عوارض خطرناک و بسیار طولانی مدت دارند به گونه‌ای که فرد تا سال‌ها با این عوارض ناخواسته درگیر است. با این ‌حال، خوشبختانه روشی جایگزین برای این امر وجود دارد که راینوپلاستی بدون جراحی است. این روش، از ان‌جایی که به اندازه‌ی روش جراحی آن تهاجمی نیست، عوارض چندانی ندارد و با مزایای زیادی نظیر ریکاوری سریع، نداشتن اسکار، حذف عوارض جراحی و نظایر آن همراه می‌باشد.

پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
 فواید و عوارض فیلر بادی چیست؟
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
 هر آنچه باید از بوتاکس زیر بغل بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.10.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب