چگونه ناخن های بلندی داشته باشیم؟

85

 


آیا آرزوی داشتن ناخن های بلند و زیبا را دارید؟ با وجود تمام روش‌ها و روش‌های مختلف ناخن، تشخیص اینکه چه چیزی برای شما و سلامت ناخن‌هایتان بهترین است، می‌تواند دشوار باشد. نگران نباش! با کمی زمان و حوصله می توانید ناخن های بلند خود را رشد دهید.


در اینجا 10 ترفند اثبات شده برای کمک به رشد ناخن های بلندتر و سالم تر آورده شده است.


۱.دستان خود را مرطوب کنید.


 



 


دست های شما نقش مهمی در سلامت ناخن های شما دارند. لوسیون انتخابی خود را بردارید و آن را روی تمام دستان خود بمالید. سپس، لوسیون را روی ناخن ها و کوتیکول های خود ماساژ دهید. این کمک می کند تا ناخن های دستان شما در حالت عالی قرار بگیرند.


۲.پس از شستن دست‌ها، آن‌ها را خشک کنید.


ناخن های مرطوب مستعد شکافتن هستند. برای محافظت بهتر از ناخن‌ها، پس از شستن ناخن‌ها، دست‌های خود را کاملاً خشک کنید. همچنین، اگر مجبورید ظروف را با دست بشویید یا با مواد شیمیایی قوی تمیز کنید، یک جفت دستکش لاستیکی با روکش پنبه را بپوشانید.


۳.از جویدن ناخن خودداری کنید.


 



جویدن ناخن برای ناخن های شما مضر است و ممکن است مانع رشد سالم ناخن شود. اگر مرتب ناخن‌هایتان را می‌جوید، یک لاک شفاف و تلخ به ناخن‌هایتان بمالید تا از این عادت جلوگیری کنید. اگر میل به جویدن ناخن دارید، به چیزی برسید که دستانتان را مشغول نگه دارد، مانند یک تکه بتونه احمقانه یا یک توپ استرس.


همچنین می توانید به عنوان یک عامل بازدارنده، نوار یا برچسب روی ناخن های خود بچسبانید.


۴.از لاک پاک کن بدون استون استفاده کنید.



استون واقعا می تواند ناخن های شما را خشک کند. این ممکن است منجر به شکافتن و لایه برداری ناخن های شما به جای رشد سالم و بلند شود. نگران نباش! اگر می خواهید مقداری پولیش قدیمی را از بین ببرید، به جای آن یک بطری لاک پاک کنبدون استون بردارید.


۵.یک پوشش پایه یا فیلر بپوشید.


کت های پایه و پرکننده ها به تقویت ناخنهای شما کمک می کنند. به دنبال یک پوشش پایه با برچسب "آبرسان" و "تقویت کننده" باشید - این محصولات دارای پپتیدها و سرامیدهای زیادی هستند که به تقویت ناخن های شما کمک می کنند.


ناخن های سالم و با تغذیه مناسب بیشتر احتمال دارد رشد کنند.


۶.از غذاهای غنی از بیوتین استفاده کنید.


اگر بیوتین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نکنید، ناخن های شما ممکن است پوسته پوسته شده و بشکنند. اگر ناخن‌های شما شکننده به نظر می‌رسند، غذاهای غنی از بیوتین مانند جگر گاو، تخم مرغ، ماهی قزل آلا، گوشت خوک، تخمه آفتابگردان، ماهی تن، اسفناج یا بادام را مصرف کنید.


در مورد مصرف مکمل بیوتین با پزشک خود صحبت کنید. در یک مطالعه، بیش از 60 درصد از شرکت کنندگان پس از مصرف مکمل روزانه، ناخن های قوی تر و سالم تری داشتند.


۷.مصرف پروتئین، روی و آهن خود را افزایش دهید.


به غیر از بیوتین، پروتئین، روی و آهن نیز برای ناخن های شما عالی هستند. مقدار زیادی از غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت خوک، گوشت گاو، مرغ، لوبیا و کلم بروکلی مصرف کنید. غذاهایی مانند صدف، بادام هندی و لوبیا سبز منبع عالی روی هستند و کلم پیچ، اسفناج و گوشت گاو همگی سرشار از آهن هستند. تغییر به یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی می تواند به حفظ سلامت ناخن های شما کمک کند، که ممکن است به رشد آنها کمک کند.


اگر فکر می کنید که کمبود آهن دارید، آزمایش خون خود را در مطب انجام دهید. اگر سطح بدن شما واقعاً پایین است، ممکن است بخواهید از مکمل آهن استفاده کنید.


۸.هر روز ورزش کنید.


اگر زیاد ورزش نکنید، ممکن است ناخن‌هایتان آنقدر رشد نکند. برای اینکه رشد ناخن های خود را در اوج عملکرد نگه دارید، سعی کنید به طور منظم ورزش کنید. کارشناسان توصیه می کنند 30 دقیقه در روز یا 150 دقیقه در هفته ورزش کنید.


۹.ماینوکسیدیل را بمالید.


مطالعات نشان می دهد که درمان موضعی ریزش مو می تواند رشد ناخن را نیز افزایش دهد. دو بار در روز محلول ماینوکسیدیل 5 درصد را روی ناخن های خود پخش کنید. طبق تحقیقات قبلی، ممکن است در عرض یک هفته نتایج را ببینید.


ماینوکسیدیل بیشتر با نام روگین شناخته می شود.


۱۰.درمان کلاژن را امتحان کنید.


تحقیقات نشان می دهد که کلاژن می تواند رشد ناخن را تقویت کند. از پزشک خود بپرسید که آیا کلاژن برای شما مناسب است یا خیر. اگر آنها به شما اجازه می دهند، یک مکمل پپتید کلاژن زیست فعال (BCP) یک بار در روز به مدت 24 هفته مصرف کنید. طبق تحقیقات، مصرف منظم کلاژن می‌تواند به تقویت رشد ناخن‌ها و همچنین کاهش شکنندگی کمک کند.


می توانید کلاژن BCP را به صورت آنلاین یا از برخی فروشگاه های خرده فروشی خریداری کنید. گاهی اوقات به این محصول کلاژن Verisol گفته می شود.


یکی از فروشگاه های آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی که کلیه لوازم آرایش ناخنرا با تنوع بسیار و بهتربن کیفیت عرضه می کند. فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی کمند بیوتیمی باشد.شما با مراجعه به این سایت میتوانید در کمترین زمان ممکن محصولات مورد نیاز خود را چه در زمینه کاشت ناخن و چه در زمینه بهداشت ناخن هایتان تهیه و خریداری کنید.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب