آیا جراحی زیبایی بینی برای بیماران قلبی خطرناک است؟

70

بسیاری از اعمال جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. در بیهوشی عمومی سیستم ریه و قلب کنترل و سیستم تنفسی دپرس می شود. این روش بیهوشی برای برخی بیماران از جمله بیماران قلبی با مشکلاتی همراه خواهد بود که لازم است قبل از انجام جراحی به صورت کامل مورد بررسی از نظر تایید متخصص قلب قرار گیرند.


 


آیا جراحی بینی برای بیماران قلبی ممکن است؟


به صورت کلی، انجام عمل جراحی بینی برای آن دسته از  بیماران قلبی که علائم خفیفی را تجربه می‌کنند، خطرساز نیست. اما جراحی بینی برای بیماران قلبی که با علائم شدید دست و پنجه نرم می کنند مانند بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر می تواند خطرناک باشد. به همین دلیل انجام تمامی آزمایشات مربوطه و ارزیابی‌های تخصصی توسط متخصص قلب و عروق بسیار اهمیت دارد


در این راستا، متخصص قلب و عروق کلیه آزمایشات خون، اکو و در صورت نیاز تست ورزش را بررسی و نتیجه نهایی را به جراح معالج اعلام می‌کند. متخصص قلب در این نامه، نظر نهایی خود در خصوص امکان انجام جراحی با بیهوشی مورد نیاز را به همراه ریسک‌های احتمالی مطرح می کند. متخصص زیبایی نیز با بررسی نامه مذکور، در صورتی که خطری برای شما وجود نداشته باشد موافقت یا مخالفت خود با عمل را اعلام می کند.


در صورتی که امکان بروز مشکل حین یا پس از جراحی وجود داشته  باشد متخصص قلب اجازه عمل صادر نخواهد نمود و جراح با انجام عمل مخالفت می‌کند. پس به هیچ وجه نباید اصرار به انجام این کار داشته باشید. متاسفانه برخی از متقاضیان انجام اعمال جراحی زیبایی در این مواقع با پرداخت هزینه های هنگفت به دنبال جلب رضایت جراحان مختلف می‌روند. اما بهترین راه حل چیست؟


عمل زیبایی بینی بدون جراحی و بیهوشی


رینوپلاستی بدون جراحی یکی از روش های نوین است که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر جهان قرار گرفته است. دراین روش بدون انجام بیهوشی و بدون نیاز به انجام برش اصلاحات ظاهری بینی انجام خواهد شد.



رینوپلاستی به این روش در سه نوع لیفت انجام می شود که عبارتند از:


تزریق ژل: پایه این روش بدون جراحی و بیهوشی است. لیفت بینی با تزریق ژل جهت رفع قوز و فرورفتگی های بینی بسیار موثر است. در این روش از ژل هیالورونیک استفاده می‌شود زیرا این ماده در پوست وجود دارد و حالت طبیعی تری ایجاد می کند. این روش هر چند وقت یک بار باید ترمیم شود.


تزریق بوتاکس: تزریق بوتاکس برای افرادی که سوراخ بینی بزرگی دارند، مناسب است. در این روش به عضله خاصی بوتاکس تزریق می شود تا سوراخ های بینی کوچک شوند. بوتاکس حدود ۶ ماه ماندگار است و بعد از این مدت نیاز به ترمیم مجدد دارد.


نخ: استفاده از نخ لیفت در رینوپلاستی بدون جراحی باعث می شود تا نوک بینی به سمت بالا کشیده شود. نخ لیفت برای بینی های استخوانی و گوشتی مورد استفاده قرار می گیرند. برای مشاهده نتایج این روش باید چند ماه صبر کنید. نخ لیفت بین ۲ تا ۳ سال دوام دارد اما پس از این مدت بینی به طور کامل به حالت قبل برنمی گردد.



در رینوپلاستی بدون جراحی هر جلسه کاری تنها ۱۵ تا ۳۰ دقیقه وقت نیاز دارد. برخلاف جراحی‌های زیبایی بینی متد اصلاح فرم بینی بدون جراحی یک عمل بدون درد است و نیازی به استراحت ندارد. به همین دلیل است که این روش نه تنها به بیماران قلبی توصیه می‌شود، بلکه برای افرادی که به دنبال روش های ایمن و موثر برای اصلاح شکل بینی هستند، یک گزینه بسیار مناسب به حساب می آید.



رینوپلاستی بدون جراحی در کلینیک زیبایی مدرن دکتر مهاجری نژاد


از لب روسی تا فرم دهی چهره، و از اصلاح فرم بینی و رینوپلاستی بدون جراحی تا جوانسازی پوست و مو توسط دکتر مسعود مهاجری نژاد و تیم متخصص ایشان در کلینیک زیبایی مدرن واقع در الهیه تهران انجام می‌شود. ایشان برای هر بیمار برنامه و برخورد منحصربفردی را برنامه ریزی و اجرا می نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ایشان به آدرس https://drmmohajerinejad.com/ مراجعه نمایید. همچنین جهت رزرو تلفنی و اینترنتی وقت مشاوره اقدام نمایید.



 

پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 هر آنچه باید از هایپرهیدروزیس بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.19
 هر آنچه باید از فیلر بینی بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.18
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب