چرا طراحی سایت خوب مهم است؟

48

آیا می دانید که بیش از 75 درصد از کاربران تنها با نگاه کردن به نحوه طراحی سایت، اعتبار یک شرکت را قضاوت می کنند؟ جالب است بدانید که فقط چند ثانیه طول می کشد تا یک بازدیدکننده با نگاه کردن به طراحی وب سایت درباره آن سایت قضاوت کند. وقتی چنین اتفاقاتی در اطراف شما رخ می دهد، فکر نمی کنید طراحی خوب وب سایت مهم است؟ در این مطلب از وبلاگ دکتر وب در این خصوص توضیحاتی ارائه خواهیم نمود.



چرا نوع طراحی سایت مهم است؟


بله، طراحی یک وب سایت همیشه مهم است. طراحی سایت چه برای ایجاد اولین تصور بر روی بازدیدکننده باشد و چه جذب آنها برای کاوش بیشتر در مورد محصولات و خدمات همیشه مهم است. مشتریان شما به طراحی اهمیت می دهند. چه موافق باشید یا نه، همه ما به جلوه های بصری اهمیت می دهیم و به طور کلی جذب آنچه که چشمانمان را دوست دارد ببیند می شویم. بنابراین، اگر یک وب سایت ضعیف طراحی شده باشد، ممکن است بازدیدکننده نداشته باشد.


منظور از طراحی خوب چیست؟


یک طراحی خوب فقط در مورد چیزی نیست که از نظر بصری جذابیت داشته باشد. بلکه موضوع مهم تری مطرح می‌شود. اگرچه چیزی که به عنوان طراحی خوب تعبیر می شود، شامل موارد زیادی مانند شکل، رنگ و اندازه است، اما زمانی که در هماهنگی با یکدیگر اعمال می شود، یک زبان بصری ثابت ایجاد می کند که همه چیز را به تنهایی توضیح می دهد.


همانطور که وقتی زبانی را یاد می گیرید، از علائم نگارشی، واژگان و جملات مناسب برای کمک به درک دیگران استفاده می کنید، طراحی سایت با هدف برقراری ارتباط مثبت و چشمگیر با بینندگان ایجاد می شود.


استفاده از پالت رنگ مناسب، قرار دادن عناصر سایت در جای مناسب، استفاده از call to action برای هدایت مشتری به سمت تماس با شرکت و یا مطب شما، طراحی رابط کاربری مناسب و استفاده راحت از سایت مواردی است که یک طراحی سایت خوب به آن توجه می‌کند. 


چرا باید روی طراحی سایت خوب تمرکز کرد؟


اما چگونه یک طراحی سایت خوب می تواند به کسب و کار شما کمک کند؟ جالب است بدانید که طراحی خوب سایت نرخ تبدیل را افزایش می دهد. طراحی تمایل دارد تأثیر مثبتی بر درک کاربر از خدمات و محصولات شما ایجاد کند. طراحی وب سایت شما در مورد حرکت کاربر تصمیم می گیرد. طراحی وب سایت خوب به این معنی است که باید به راحتی کاربران را در مورد محصولات و خدمات ارائه شده آگاه کند. اگر یک وب سایت به خوبی کار کند، کاربر به آن پایبند خواهد بود و بالعکس نیز می تواند اتفاق بیفتد. کاربر می‌تواند دقایق طولانی در سایت شما به گشت و گذار بپردازد و یا در عرض چند ثانیه از آن خارج شود.


دسترسی آسان به خدمات و محصولات، دسترسی سریع به پیشنهادات و محصولات ویژه در کنار فراخوانی برای اقدام می‌تواند منجر به فروش خدمات و محصولات شما شود. پس بازدید کننده به راحتی به مشتری تبدیل خواهد شد.


افزایش اعتبار برند با طراحی سایت


طراحی سایت خوب باعث حفظ اعتبار برند شما می‌شود. خواه ناخواه با دسترسی بیشتر اقشار به اینترنت آنان در این فضا به دنبال خدمت یا محصول مورد نظر خود هستند. جالب است بدانید که تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از افراد باوجود تصمیم برای خرید حضوری ترجیح می‌دهند محصولات مشابه را در سایت های مختلف ببینند و قیمت ها را مقایسه کنند. در این میان اگر شما سایتی برای کسب و کار خود داشته باشید و برای سئوی سایت خود به اندازه کافی تمرکز کرده باشید یکی از سایت‌هایی خواهید بود که می‌توانید این افراد را جذب کنید.


حال اگر طراحی سایت شما اصولی انجام شده باشد می‌توانید مشتری را در سایت خود به مدت بیشتری نگهدارید. افزایش حضور مراجعین به وب سایت نه تنها احتمال فروش خدمات و محصولات شما را افزایش می‌دهد، بلکه از نظر گوگل نکته مثبتی بوده و بر سئوی سایت شما تاثیر مثبتی خواهد داشت.


طراحی سایت در دکتر وب


ما در دکتر وب از ابتدای انتخاب دامنه تا طراحی سایت و قرار گیری در صفحه اول گوگل یا سئو در کنار شما خواهیم بود. دکتر وب به صورت تخصصی به پزشکان و مراکز درمانی خدمات برندسازی پزشکی مانند طراحی سایت، سئو و تولید محتوا ارائه می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات و هزینه ها می‌توانید به سایت دکتر وب مراجعه نمایید. 

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب