درمان افتادگی پلک با بلفاروپلاستی بدون جراحی

70

همان طور که می‌دانید بلفاروپلاستی یکی از روش های محبوب برداشتن پف چشم و رفع افتادگی پلک می‌باشد که متقاضیان زیادی در انواع گروه ها سنی دارد. بسیاری از افراد علاقه مند به انجام این پروسیجر، به خاطر ترس از جراحی، مشکلات پس از بیهوشی و نگرانی بابت عوارض پس از آن در انجام آن تعلل می‌کنند. بلفاروپلاتی بدون جراحی روشی است که بدون نیاز به برش و بیهوشی انجام شده که در این مطلب از وبلاگ دکتر مسعود مهاجری نژاد به بررسی آن می‌پردازیم.



چرا بلفاروپلاستی بدون جراحی؟


تعداد زیادی از افراد جامعه بنا به دلایل ژنتیکی، افزایش سن و در اثر حوادث گوناگون، دچار افتادگی و پف در قسمت فوقانی و تحتانی پلک می‌شوند. از آنجا که یکی از بهترین روش های از بین بردن این مشکلات استفاده از روش بلفاروپلاستی می‌باشد؛ کاندیداهای آن، با انجام جراحی مورد نظر چهره ی خود را چندین سال جوان تر می‌کنند.


از طرف دیگر، برخی از افراد به خاطر دلایل گوناگون شرایط و یا قصد انجام جراحی را ندارند، بنابراین علم نوین پزشکی به کمک آن ها شتافته و روشی بی عوارض و با همان بازدهی را برایشان ابداع کرده است. در این روش نیازی به جراحی، ناشتا بودن قبل عمل و بخیه نیست و خونریزی اتفاق نمی‌افتد.


بلفاروپلاستی بدون جراحی چگونه انجام می‌شود؟


پلاسماتراپی روشی است که به عنوان بلفاروپلاستی بدون جراحی به کار می‌رود. در این روش می‌توان روی پوست، عضله و چربی های اطراف چشم تاثیر گذاشت و با اعمال تغییرات لازم، سن صاحب چشم ها را چندین سال کمتر نشان داد. این روش با یونیزه کردن گازهای مختلف کار کرده، تولید پلاسما کرده و با بی حسی موضعی انجام می‌شود.


 پزشک یا دستیاران او پیش از شروع اطراف پلک و قسمت های هدف را به ماده ی بی حسی آغشته می‌کنند و حدود بیست دقیقه زمان به پوست می‌دهند تا بی حس شده و پروسیجر بدون کوچک ترین دردی انجام شود.


پلاسماتراپی زمان زیادی از پزشک یا زیباجو نمی‌گیرد و ممکن است در کمتر از نصف ساعت به پایان رسد. در طی این تراپی، چروک های اطراف چشم کاهش یافته و یا به طور کلی از بین می‌روند. پوست نازک دور چشم کشیده شده و به اصطلاح لیفت می‌شود. از خوبی های این روش می‌توان به آن اشاره کرد که زیباجو می‌تواند تاثیرات دستگاه روی صورتش را به صورت آنی مشاهده کند. 


دیگر برتری های بلفاروپلاستی بدون جراحی در مقایسه با بلفاروپلاستی


فرایند بهبودی در مقایسه با بلفاروپلاستی بسیار سریع تر اتفاق می‌افتد، به طوری که معمولاً در پایان روز دهم به سختی می‌توان نشانه هایی از پلاسماتراپی را روی پلک ها مشاهده کرد. با انجام مراقبت و پرهیزات لازم، فرد می‌تواند فعالیت های روزانه ی خود را حتی زودتر از یک هفته شروع کند. 


عوارض و مراقبت های پس از انجام بلفاروپلاستی بدون جراحی


طبق انتظار، در 48 تا 72 ساعت اول شاهد قرمزی، ادم و تورم در ناحیه ی مورد نظر خواهیم بود که طبیعی است و نباید نگران شد. ریسک عفونت در این روش نزدیک به صفر است زیرا هیچ گونه برشی روی سطح پوست انجام نشده است. همچنین باید از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید در چند روز ابتدایی جلوگیری شود تا به پوست آسیب نرسد.


در روند ترمیم می‌توان شاهد پوسته پوسته شدن محل و ریزش تدریجی آن ها بود که نباید در رون آن اختلال ایجاد کرد. استفاده از قرص های حاوی ویتامین ای و عصاره ی آناناس در کنار مصرف پماد و کرم های تجویزی به تسریع روند بهبودی کمک شایانی می‌کند. 


یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در روند بهبودی، ژنتیک فرد و سن او است. هر چه سن کمتر باشد زمان کمتری برای بازگشت به حالت طبیعی پوست لازم است. همچنین برخی از افراد به طور ذاتی مدت زمان کمتری برای بهبود زخم هایشان نیاز دارند، آن ها در این زمینه نیز بهتر عمل می‌کنند.


 باید توجه داشت که نباید در روز اول پس از انجام بلفاروپلاستی بدون جراحی از لوازم آرایشی در اطراف و ترجیحاً بالای چشم ستفاده کرد. می‌توان در صورت مشاهده ی علائم بهبودی، در روزهای آخر از کرم های پوشاننده برای مخفی نمودن آثار زخم ها بهره برد. استفاده از عینک های آفتابی با پوشش مناسب نیز می‌تواند جایگزین مناسبی برای کرم پودر باشد. فرد می‌تواند نشانه های تغییر را در بین هفته های دوم تا چهارم به طور واضح مشاهده کند از زیبایی دوچندان خود لذت ببرد.


بلفاروپلاستی بدون جراحی؛ موقت یا دائم؟


با توجه به فرایندی که باعث لیفت و کشیدگی پوست در پلاسماتراپی می‌شود، لازم به خاطر نشان است که اثرات آن باقی می‌ماند و نیاز به ترمیم ندارد. البته که  گاهاً با توصیه ی پزشک می‌توانید در چند جلسه ی پیاپی نتیجه ی بهتری از پلاسماتراپی خود دریافت کنید.


دقت داشته باشید انجام این روش باعث جوانسازی پوستی که تا آن زمان روند پیری خود را طی کرده می‌شود اما روند افزایش سن پوست پس از آن را متوقف نمی‌کند. با بیانی دیگر می‌توان گفت که ممکن است طی چند سال پس از پلاسماتراپی پوست مجدداً دچار افزایش سن شود و آثار چروک های جدید در آن نمایان شود که البته انجام مجدد پلاسماتراپی ممکن است.


یکی از کارهایی که روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد داشتن تغذیه و روتین پوستی مناسب است. همچنین عدم استفاده از ضد آفتاب به صورت مرتب و استعمال دخانیات مانند سیگار و قلیان و... نیز باعث سرعت یافتن روند پیری پوست می‌شود. می‌توانید پس از بهبودی، با تجویز پزشک یا یک بیوتی تراپیست حرفه ایف یک برنامه ی مراقبت پوستی مناسب برای خود پیدا کرده و با پایبندی به آن روند افزایش سن خود را کند کنید.


جمع بندی


همان طور که مطالعه کردید بلفاروپلاستی بدون جراحی روشی بسیار مناسب برای داشتن پوستی جوان و کشیده می‌باشد. اگر دارای پف در بالا یا زیر چشم خود هستید، چروک های پرکلاغی اطراف چشم شما را اذیت می‌کنند و یا اکثر اوقات به خاطر چربی های اطراف چشم خواب آلود به نظر می‌رسد، این روش بهترین راه حل برای داشتن چهره ای شاداب و جوان می‌باشد. هزینه ی های لازم برای انجام آن واسته به کلینیک، پزشک و دستگاه های مورد ایتفاده برای آن متغیر می باشد.

پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
 فواید و عوارض فیلر بادی چیست؟
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
 هر آنچه باید از بوتاکس زیر بغل بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.10.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب