رابطه نحوه طراحی سایت با سئو

117

طبیعتاً طراحی سایت و درواقع ساخت سورس یک وب‌سایت در سئو  تأثیرگذار است. این یک مسئله بسیار مهم است که تا ابد وجود خواهد داشت. اما چه نکاتی در این بحث نهفته‌است؟ چقدر طراحی سایت در سئو  و در واقع در بالا آمدن رتبه وبسایت در گوگل تاثیر گذاراست؟ در این مطلب از دکتر وب در این خصوص توضیح خواهیم داد.



مهم‌ترین انتظارات گوگل از طراحان سایت از گذشته تا کنون


از گذشته تا کنون برای سئوی سایت علاوه بر تولید محتوای مناسب باید استانداردهایی در طراحی سایت رعایت می‌شد تا سایت از نظر موتور جستجوی گوگل برای نمایش در نتایج جستجو مورد قبول واقع می‌گردید.


تا چند سال پیش بهینه سازی سورس وب سایت در حدی که سرعت لود آن بالا باشد برای گوگل کافی بود. سپس گوگل استاندارد دیگری با عنوان user friendly را مطرح نمود  تا طراحان را ملزم به طراحی سایت با رابط کاربری مناسب نماید. از نظر گوگل رابط کاربری سایتی قابل قبول است که مدت زمان دسترسی کاربر به نقاط مختلف در کمترین حد ممکن باشد و نیز زمان حضور کاربران در سایت نرخ صعودی داشته باشد.


بعدها استاندارد responsive برای گوگل اهمیت ویژه ای یافت. ریسپانسیو بودن سایت به معنی قابلیت استفاده از آن در دستگاه‌های مختلف بدون بهم ریختگی ظاهری است. با افزایش استفاده از تلفن های همراه هوشمند و افزایش دسترسی کاربران به اینترنت با دستگاه‌هایی مثل موبایل و تبلت اهمیت ریسپانسیو بودن سایت ها بیش از پیش مشخص گردید.


اخیرا مطرح می‌شود که استفاده از AMP یا Accelerated Mobile Page  به یکی از موارد اجباری سال‌های آینده تبدیل خواهد شد. این مورد نشان‌دهنده این مسئله است که طراحی مناسب وب سایت‌ها هم امروز و هم در آینده در رتبه‌بندی و به طور کلی سئوی سایت تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. به زودی و درچند سال آینده سایت‌هایی که نسخه responsive و یا AMP نداشته باشند در نتایج موبایلی گوگل نمایش داده نخواهند شد پس بسیاری از ورودی های گوگل را از دست خواهند داد. این که چه زمانی استفاده از نسخه AMP به یک اجبار تبدیل می‌شود هنوز مشخص نیست.


در طراحی سایت در بخش‌های مختلف آن باید از عبارات کلیدی هدف شما با چگالی و تگ های مناسب استفاده شود. این کار نیز از ابتدای طراحی باید انجام شود.


بهترین روش طراحی سایت چیست؟


اینکه سایت شما از پایه با کدنویسی طراحی شود و یا از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کنید به خودتان، میزان هزینه‌‌ای که برای طراحی سایت در نظر می‌گیرید و شرکت طراحی سایت که با آن قرارداد عقد می‌کنید بستگی دارد. 


برخی عقیده دارند کد نویسی بهترین روش طراحی سایت است و برخی سعی می‌کنند از CMS ها استفاده کنند. یکی از مزایای استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس این است که به راحتی می‌توانید تیم پشتیبانی سایت خود را تغییر دهید. چراکه استفاده از آن در تمامی دنیا یکسان است. همچنین با آموزش افراد تیم خود می‌توانید مدیریت برخی قسمت های سایت را پس از پایان طراحی سایت به آنان بسپارید. بخش هایی مثل مدیریت فروشگاه، پاسخگویی آنلاین به مشتریان و... به راحتی و بدون نیاز به علم برنامه نویسی در دسترس تیم شما خواهد بود.


سایت شما به هر شکل و با هر سیستمی طراحی شود باید استانداردهای گوگل از ابتدای طراحی مدنظر قرار گیرد و به صورت کامل رعایت شود. این تفکر اشتباه را که سایت را طراحی کنیم بعد در مورد سئوی آن تصمیم می‌گیریم را کنار بگذارید.


آیا لازم است تیم طراحی سایت و سئو از یک شرکت انتخاب شود؟


در صورتی‌که قصد دارید برندسازی خود را با طراحی سایت شروع کنید پیشنهاد می‌کنیم طراحی، سئو و تولید محتوای خود را به یک شرکت واگذار نمایید. نتیجه این کار کاهش هزینه ها و نتیجه گیری بهتر در کمترین زمان ممکن خواهد بود.


 همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره نمودیم نحوه طراحی سایت تاثیر زیادی بر سئو و قرارگیری سایت شما در نتایج اولیه موتورهای جستجو دارد. اگر طراحی سایت خود را به تیمی بسپارید که با سئو و الگورتیم‌های آن آشنا نباشند ممکن است مجبور شوید هزینه تغییرات مورد نیاز در بخش طراحی را مجددا به تیم سئوکار خود بپردازید. 


بهینه سازی سورس سایت، افزایش سرعت لود، نحوه قرارگیری المنت‌های سایت و حتی اندازه مناسب آن‌ها، رابط کاربری مناسب، لینک سازی داخلی که از ابتدای طراحی باید مورد توجه قرار گیرد از وظایفی است که تیم تیم طراحی سایت باید آن را به صورت صحیح انجام دهد. در صورت بی توجهی به موارد ذکر شده و برای اعمال تغییرات در آن‌ها متحمل هزینه خواهید شد.


طراحی سایت در دکتر وب


دکتر وب با تجربه طراحی سایت پزشکی، سئو و تولید محتوای پزشکان از اولین گام برندسازی پزشکی با شما همراه خواهد بود. همچنین در صورتی‌که سال‌هاست سایتی قدیمی دارید اما به دلایلی مانند کمبود وقت نتوانستید برای سئو و تولید محتوای آن کاری انجام دهید می‌توانید با ما تماس بگیرید. 


برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت دکتر وب مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱۸۶۰۳۶۵۹۰ تماس حاصل فرمایید.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب