هر آنچه باید از اندولیفت بدانید

103

آنچه از گذشته‌های بسیار دور در بین انسان‌ها بسیار اهمیت داشته، موضوع زیبایی بوده است. افراد به هر نحوی در زمان خود تمایل به زیبایی دارند و سعی می‌کنند با استفاده از روش‌هایی مانند اندولیفت که در این مقاله قصد داریم در مورد آن بحث کنیم، زیبایی خود را دوچندان کرده و افزایش دهند. به صورت کلی داشتن پوستی شفاف و به دور از چین و چروک معیاری برای زیبایی است که تقریبا در تمام زمان‌ها وجود داشته است. 



اندولیفت چیست؟


اندولیفت نوعی روش درمانی برای جوانسازی پوست است که در آن بافت‌های عمقی پوست به وسیله لیزر تحریک می‌شوند تا کلاژن جدید بسازند. به دنبال ساخت کلاژن جدید، پوست صورت و یا هر منطقه‌ای که تحت درمان قرار گرفته است، سفت سازی شده و افتادگی و چروک در آن کاهش می‌یابد. 


در این روش درمانی فیبری نازک وارد پوست شده و بین لایه‌های درم عمقی و بافت چربی پوست قرار می‌گیرد و سپس لیزر دایود با استفاده از فیبری دیگر به آن متصل می‌شود. اکنون با حرکت دادن فیبر انرژی لیزر دایود به صورت مادون قرمز بر ناحیه مورد نظر تابیده می‌شود.


همانطور که گفته شد اندولیفت یک روش درمانی است که بر پایه لیزر عمل می‌کند. در این روش کمترین میزان تهاجم و آسیب به بافت پوست وارد شده و برای انجام نیاز به بیهوشی نداریم. امروزه در پزشکی زیبایی این روش بسیار کاربرد داشته و استفاده زیادی از آن می‌شود. جالب است بدانید که این روش درمانی علاوه بر جوانسازی صورت برای دیگر نقاط بدن نیز مورد استفاده قرار گرفته و در واقع نتیجه آن مشابه عمل لیفت خواهد بود، با این تفاوت که در اندولیفت کمترین میزان تهاجم وجود دارد و نیازی به بیهوش کردن مراجعه کننده و بخیه زدن نیز نداریم.


علاوه بر لیفتینگ و از بین بردن شلی و افتادگی پوست، زاویه سازی و چربی سوزی را نیز می‌توانیم به عنوان کاربرد‌های اندولیفت نام ببریم به گونه‌ای که در حال حاضر بسیاری از پزشکان برای از بین بردن چربی‌‌های ناحیه صورت و دیگر نقاط بدن از این روش نوین استفاده می‌کنند


اندولیفت چه کاربرد‌هایی دارد؟


اکنون که تا حدودی با نحوه کار اندولیفت آشنا شدید، خوب است در مورد کاربرد‌های این روش درمانی نیز بیشتر بدانید. در ادامه برخی از این مزایا و کاربرد‌ها را نام برده‌ایم:


اولین و مهم‌ترین کاربرد این روش درمانی سفت شدم و لیفتینگ پوست در مدت زمان کوتاه است که بسیاری از افراد به خاطر همین موضوع به انجام این روش روی می‌آورند. علاوه بر این افزایش میزان اکسیژن رسانی به سلول‌های پوستی و همچنین لیپولیز بافت‌های زیر پوست و افزایش میزان متابولیسم و تغذیه سلول‌های پوستی را می‌توانیم یکی از کاربرد‌های اندولیفت بدانیم.


جالب است بدانید که با انجام این متد درمانی علاوه بر افزایش متابولیسم، کیفیت آن نیز از طریق افزایش فعالیت میتوکندری در سلول‌ها افزایش یافته و به دنبال سوخت و ساز بیشتر دمای بدن بالا می‌رود که منجر به افزایش رگ سازی در بدن خواهد شد. همچنین برخی افراد برای زاویه سازی فک و گرفتن چین و چروک و شلی بافت گردن و افزایش فعالیت کلاژن و الاستین‌های پوست که موجب انعطاف‌پذیری و استحکام بیشتر پوست می‌شود، اندولیفت را انجام می‌دهند.


مزایا و معایب اندولیفت چیست؟


همان گونه‌ که می‌دانید هر عمل و یا روش درمانی از جمله اندولیفت علاوه بر مزایا و خصوصیات خوبی که دارد، از معایب و بدی‌هایی نیز برخوردار است و انتظار می‌رود فردی که اقدام به انجام این روش درمانی می‌کند از مزایا و معایب آن آگاه باشد تا توانایی تصمیم گیری بهتر و درست‌تری را داشته باشد.


همانطور‌که گفتیم افزایش استحکام و همتراز شدن پوست صورت و دیگر نقاط بدن یکی از مزیت‌های قابل توجه اندولیفت می‌باشد. علاوه بر این مواردی همچون میزان کم و حداقلی تهاجم و آسیب به بافت‌ها، درمان طی مدت زمان کوتاه و یک جلسه‌ای، عدم نیاز به بیهوشی، عدم خونریزی و نیاز به بخیه زدن، همچنین امنیت بیشتر این روش و دستگاه مورد نظر نسبت به بقیه جراحی‌ها از مزایای این روش درمانی محسوب می‌شوند.


افزون بر مواردی که ذکر شد اندولیفت نسبت به مابقی روش‌های لیفتینگ صورت و یا نواحی دیگر بدن، هزینه کمتری را نیاز داشته و مقرون به صرفه‌ است، به همین دلیل اکثر افرادی که به دنبال روشی برای جوانسازی پوست هستند، این روش درمانی را انتخاب می‌کنند.


همانطور که در قسمت‌های قبل گفته شد اندولیفت روشی درمانی بر پایه لیزر است که در آن فیبر‌هایی نازک وارد لایه‌های پوستی می‌شوند. البته توجه داشته باشید که برای این ورود نیاز به ایجاد شکاف و سوراخ نداریم، اما گاهی برخی افراد در محل ورود این فیبر‌ها دچار مقدار کمی تورم و کبودی می‌شوند که معمولا پس از دو و یا سه روز به صورت خود به خود برطرف شده و نیاز به اقدام خاصی ندارد. تورم و کبودی به وجود آمده جز معایب این روش درمانی است که جای نگرانی ندارد.


چه مراقبت‌هایی پس از انجام اندولیفت لازم هستند؟


رعایت اقدامات و ملاحظاتی که پزشک بعد از انجام عمل زیبایی از جمله اندولیفت به مراجعه کننده توصیه می‌کند، بسیار مهم است و تاثیر بالایی بر روی نتیجه عمل خواهد داشت. در صورت سهل انگاری و عدم رعایت این نکات ممکن است نتیجه به کلی تغییر کرده و باعث ایجاد شرایط غیر‌منتظره و ناخوشایند برای بیمار شود. 


حتی گاهی عدم انجام این مراقبت‌ها آسیب‌های جبران ناپذیر و خطرناکی را برای فرد به وجود می‌آورد، بنابراین خوب است از این اقدامات و مراقبت‌ها به خوبی آگاه شویم. گرچه پزشک تمامی نکات را برای فرد بازگو می‌کند، اما در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:


- مصرف به موقع و صحیح دارو‌ها و همچنین پماد‌هایی که پزشک برای شما تجویز کرده است.


- عدم استفاده از سیگار و دخانیات و همینطور الکل تا حداقل 3 روز پس از انجام عمل


- خودداری از مصرف سرخود دارو‌های رقیق کننده خون


- پرهیز از استفاده از لوازم آرایشی تا حدود 24 ساعت پس از اندولیفت صورت، چرا که مواد شیمایی موجود در آن باعث ایجاد ناراحتی در پوست حساس شده خواهد شد.


- علاوه بر این‌ها متعادل کردن دمای محیط کمک فراوانی به روند بهبودی خواهد کرد.


سخن پایانی 


آنچه با مطالعه این مقاله دریافتید، چیستی و چگونگی انجام اندولیفت بود. فهمیدید که این روش درمانی بر پایه لیزر عمل کرده و در آن بیهوشی و یا ایجاد شکاف در پوست وجود ندارد، بنابراین پس از آن بخیه و اسکار به جا مانده از آن نیز وجود نخواهد داشت. همینطور با مزایا و معایب این روش درمانی و اقدامات و مراقبت‌هایی که باید پس از انجام آن رعایت کنیم، آشنا شدیم. اکنون انتظار می‌رود که در صورت تمایل به انجام این درمان پوستی با آگاهی و ذهنی باز نسبت به انجام آن اقدام کنید. همچنین می‌توانید برای مشاوره تخصصی و انتخاب بهترین روش زیبایی و جوانسازی به کلینیک زیبایی مدرن دکتر مهاجری نژاد مراجعه نمایید.

پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
 فواید و عوارض فیلر بادی چیست؟
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
 هر آنچه باید از بوتاکس زیر بغل بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.10.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب