بیوگرافی دکتر آریاسب دارایی

55

انتخاب رشته پزشکی، به‌عنوان مسیر زندگی من، به علت اشتیاق وافرم به مطالعه و یادگیری بود. آنچه که زیبایی دنیای پزشکی را برای من دوچندان می‌ساخت به کارگیری آموخته‌های این دنیای بی‌انتها در کاهش آلام و درد بیماران بود. در دوران کودکی علاقه به مطالعه و آموختن، با من همراه بود. من متولد تهران، در خیابان ژاله قلب تهران قدیم، دوره ابتدایی تا دبیرستان خود را به پایان رساندم. در آن زمان اوقات فراغت خود را به یادگیری تاریخ و اشعار ایران باستان می‌گذراندم تا آنچه که مادر و پدرم از آن سخن می‌گفتند، در کتاب‌ها دریابم.

پس از قبولی در رشته پزشکی، این علاقه و اشتیاق به آموختن سبب می‌شد که برای هر دوره، مراجع به‌روز را در کتب مختلف مطالعه کنم و در نهایت به رتبه دوم آزمون تخصص کل کشور دست یابم. سپس دوره تخصصی جراحی استخوان و مفاصل و فوق تخصصی جراحی ستون فقرات را در بیمارستان شفا یحیائیان، بیمارستان تک تخصصی ارتوپدی گذراندم. پس از اتمام دوره فوق تخصصی، در کنار امر درمان به آموزش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان و بیمارستان فیروزگر تهران و انتقال دانسته‌ها و تجارب خود پرداختم.

برای کسب علم به‌روز جراحی ستون فقرات، دوره فلوشیپ جراحی کم‌تهاجمی ستون فقرات را نزد استاد برجسته این رشته آقای دکتر بهروز اکبرنیا در آمریکا گذراندم. همچنین فلوشیپ جراحی آرتروپلاستی زانو را در آلمان به اتمام رساندم.

از آن پس، همواره تلاش کرده‌ام از آموخته‌ها و تجارب خود برای مداوا و بهبود بیماران بهره برم. با نگاه به گذشته حرفه‌ای خود در طی دو دهه، آنچه که رضایت قلبی را در مسیر زندگی برای من به همراه داشته، لبخند بیماری است که از درد خود رهایی یافته و من توانسته‌ام در بازگردانی او به زندگی عادی سهمی داشته باشم.

پست های اخیر از دکتر آریاسب دارائی :
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب