اندولیفت صورت بدون جراحی

63

همانطور که می دانید امروزه بحث زیبایی بسیار رونق گرفته و همچنین پیشرفت زیادی نیز کرده است. در این مبحث عمل های زیبایی زیادی نیز انجام می شود که اندولیفت صورت نیز یکی از این موارد هست که البته بدون جراحی و خونریزی انجام می شود. ما در این مقاله قصد داریم درباره اندولیف صورت و معایب و مزایای آن و علاوه بر آن در مورد موارد ذیل بحث کنیم پس با ما همراه باشید.



• اندولیفت و زیبایی


• فرق بین اندولیفت صورت و لیفت


•نتیجه های حاصل از اندولیفت


•قبل و بعد اندولیفت صورت چه کنیم؟


اندولیفت و زیبایی


اگر به مراکز زیبایی و مطب دکتر پوست مراجعه کرده باشید حتما واژه اندولیفت را در آن جا دیده و یا شنیده اید، اندولیفت صورت جزو جدیدترین عمل های زیبایی به حساب می آید که در کمترین زمان بهترین و بیشترین رضایت را به خود جلب کرده است. در بین افراد به خصوص بانوان به زیبایی و شادابی پوست صورت خود بسیار اهمیت می دهند و سعی می کنند از آن مراقبت کنند.


اندولیفت جزو عمل زیبایی بدون بی هوشی و جراحی و به صورت سرپایی انجام می شود، اندولیفت همانطور که از اسمش پیداست زیر مجموعه لیفت به حساب می آید و کار کشیدگی پوست و رفع چروک را برعهده دارد. در اندولیفت که توسط اشعه لیزر به کوچکی اندازه میکرون صورت گرفته، به زیر لایه رویی پوست تابیده می-شود و عمق اثر آن (به دلیل زیاد بودن طول موج نور) خیلی بیشتر از سایر روش ها است.


در اندولیفت صورت با اعمال نور لیزر به زیر پوست، سلول های زیر پوستی و چربی ها که سبب افتادگی و چروک پوست شده است را تحریک به فعالیت می کند تا این سلول ها شروع به تولید کلاژن کنند، زیرا کلاژن ساخته شده توسط پوست سبب سفت شدن پوست صورت شده و به مرور زمان چروک ایجاد شده در قسمت-های مختلف صورت را از بین می برد.


این تحریک سلول های پوستی همچنین موجب می شود در محل مورد نظر خون رسانی افزایش یابد که خود باعث شادابی پوست می گردد. کلاژن که در این جا ذکر شد نوعی پروتئین است که نقش به سزایی در استحکام و سفتی پوست داشته و علاوه بر آن کار آبرسانی به پوست را انجام می دهد پس وجود آن برای پوست بسیار مفید است.


فرق بین اندولیفت صورت و لیفت


همانطور که در بالا اشاره کردیم اندولیفت را می توان جزو زیر مجموعه عمل لیفتینگ به حساب آوریم اما در حقیقت بین این دو تفاوت ها و شباهت های زیادی وجود دارد. به همین علت بهتر است قبل از انجام هر کار به پزشک و متخصص زیبایی مراجعه کرده تا بسته به پوست صورت و عارضه های آن بهترین تجویز را پیشنهاد کند، یرخی از این موارد عبارت اند از:


•در اندولیفت صورت و لیفت هر دو سوراخ های بسیار ریزی رو پوست ایجاد می کنند که البته خیلی زود درمان می شود.


•به طور معمول اندولیفت اکثرا برای قسمت های مختلف بدن از جمله رفع غبغب، چروک روی شکم بعد از بارداری، چروک حاصل از سوختگی و صورت انجام شده اما لیفت اکثرا تنها برای صورت انجام می شود.


•از آنجایی که با لیفت پوست صورت بیشتر کشیده می شود دو سه روز بعد از آن درد بیشتری خواهد داشت اما روند بهبودی و تاثیر لیفت و اندولیف دو الی سه ماه به طول می انجامد. البته در لیفت چون پوست صورت کشیده می شود تغییر آن واضح تر است.


•در هر دو روش کار تحریک سلول ها برای افزایش تولید کلاژن انجام می شود.


نتیجه های حاصل از اندولیفت


در بالا به موارد استفاده از اندولیف اشاره کردیم اما برای اندولیفت صورت مراجعه کنندگان اغلب خانم و در محدوده سنی 25 الی 30 سال به بالا هستند زیرا تا قبل از آن پوست به طور طبیعی شاداب است و نیاز به تحریک ندارد اگرچه علاوملی مثل جوش و آبله، نور خورشید، سوختگی و غیره می تواند روی سلامت پوست اثر منفی بگذارد و پوست در سن پایین نیز چروک شود.


پس علاوه بر اینکه اندولیفت صورت برای شادابی و طراوت پوست مفید بوده و سبب کلاژن سازی می شود، برای رفع چین و چروک اطراف دهان، خط خنده، خط اخم بالای ابرو، چروک اطراف چشم نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای رفع غبغب در گردن نیز تاثیر زیادی می تواند داشته باشد.


گفتیم مدت زمانی که طول می کشد تا کلاژن ساخته شود و بتواند نقش خود را به خوبی اجرا کند حدود دو ماه لازم است که البته به نوع پوست و شدت مشکل نیز بستگی دارد، بعد از مشاهده نتیجه اندولیف به طور معمول سه الی چهار سال دارای پوست سالم و شاد هستید اگر توصیه ها و مراقبت-های لازم را به خوبی انجام دهید. 


لازم به ذکر است که بیان کرد طبق دستور پزشک معالج، اندولیفت صورت به طورکامل تنها برای یک جلسه امکان پذیر نیست و سه الیس چهار بار به صورت متوالی و مرتب توصیه می شود. اگرچه حتی اگر پوست سالمی نیز دارید در سال حداقل یک بار اندولیفت را انجام دهید تا عمر شادابی پوست خود را افزایش دهید. 


 قبل و بعد اندولیفت صورت چه کنیم؟


گفتیم اگر توصیه ها و مراقبت های گفته شده توسط پزشک را به طور کامل و پیوسته انجام دهیم، می توان تاثیر اندولیفت صورت را زودتر مشاهده کرد و همچنین مدت طولانی تری از پوست صاف و شادابی بهره مند بود ما در این جا به چند مورد از این توصیه ها اشاره می کنیم:


•بهتر است قبل از اندولیفت صورت حمام کرده و پوست خود را با شوینده مناسب پاک کرده تا محصولات آرایشی و یا آلودگی روی آن نباشد.


•برای اندولیفت صورت معمولا بین هر دو جلسه یک ماه فاصله رعایت می شود پس اگر هنوز این مدت فاصله نیوفتاده بهتر است اندولیفت انجام نشود.


•بعد از انجام اندولیفت صورت حداقل تا یک روز از تابش مستقیم نور خورشید پرهیز کرده و حتما از ضد آفتاب مناسب استفاده شود.


•بهتر است بعد از اندولیفت از آرایش کردن و استفاده از لوازم آرایشی اجتناب کنید زیرا محل انجام اندولیفت زخم های ریز داشته و مستعد جذب مواد هستند.


•توصیه می شود حداقل تا دو الی سه هفته بعد از اندولیفت صورت از انجام سایر عمل های زیبایی مثل لیزر، میکرونیدلینگ، واکس و غیره خودداری شود.


•حداقل یک هفته انجام فعالیت های سنگین و شدید را به تعویق اندازید.


•تغذیه مناسب قبل و بعد اندولیفت صورت می تواند نقش مهمی در تاثیر عمل ایجاد کند.


 


همانطور که در بالا اشاره شد اندولیفت از آن دسته عمل های سریعی به شمار می روند که بهبودی طولانی مدتی را به دنبال دارد. اما با همه این ها بهتر است قبل از نیاز به این کار ها مراقبت های بیشتری را انجام دهیم تا پوست سالم تری داشته باشیم برای مثال تغذیه نقش اساسی و مهمی دارد، همچنین استفاده از ضد آفتاب عمر پیری پوست را کاهش می دهد.

پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
 فواید و عوارض فیلر بادی چیست؟
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
 هر آنچه باید از بوتاکس زیر بغل بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.10.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب