لیپوماتیک یا Power Assisted Liposuction (PAL)

115

 



لیپوماتیک یا  Power Assisted Liposuction (PAL)، یکی از موثرترین و آسان‌ترین روش ها برای لاغری و حذف چربی های انباشته به حساب می آید. در این جراحی، برشی کوچک (3 تا 5 میلیمتر) بر روی پوست ایجاد می شود و چربی های انباشته و اضافی توسط کانول خارج می شوند. در انواع لیپوماتیک نظیر لیپوماتیک سیکس پک با ایجاد ارتعاش، بافت چربی در زیر پوست نرم شده و عمل خروج چربی بهتر و آسان تر انجام می شود.


فرایند برداشت چربی به روش لیپوماتیک


در حین عمل


برداشتن چربی به روش لیپوماتیک یکی از آخرین پیشرفت های تکنولوژی در جراحی برداشتن چربی است و این روزها بسیار رایج شده است. ارتعاش با فرکانس بالا و امواج مادون صوت تابشی که در بافت چربی اعمال می شود، تجزیه سریع و بدون آسیب چربی را فراهم می کند. در نتیجه، بازگشت سریعتر به زندگی روزمره با روش لیپوماتیک امکان پذیر است.


بعد از جراحی


این فرآیند پس از برداشتن چربی، با ترمیم پوست و سفت شدن آن کامل می‌شود. چند ساعت پس از جراحی با این روش، فرد می‌تواند به سرعت به خانه برود و بسته به شرایط، ظرف 1 یا 2 هفته به محل کار خود بازگردد.


به دلیل تورمی که پس از جراحی برداشتن چربی در بدن ایجاد می‌شود، نباید انتظار کاهش وزن را در دوره اولیه داشت.


این جراحی نوعی روش لیپوساکشن بوده که ممکن است دارای حداقل تورم و بی حسی موقت در نواحی مورد نظر باشد، که این عوارض نیز در مدت کوتاهی از بین می روند.


نکاتی وجود دارد که باید بعد از عمل در نظر بگیرید.


·         پزشکان به بیماران هشدار می دهند که برای ورزش کردن باید بین 7 تا 10 روز منتظر بمانند. البته در این مدت می توانید ورزش های سبک انجام دهید و حتی در طول روز پیاده روی کنید.


·         فرد می تواند بعد از یک روز به راحتی دوش بگیرد.


·         کسانی که می خواهند شنا کنند باید حداقل 15 روز پس از جراحی لیپوماتیک صبر کنند. به یاد داشته باشید که برای فعالیت هایی مانند آب گرم یا سونا نیز باید حداقل یک ماه صبر کنید.


·         در صورت امکان از نمک و چربی در رژیم غذایی روزانه خود استفاده نکنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، بایستی روغن و نمک بسیار کمی مصرف کنید.


·         توجه به استفاده از سوتین ضروری است.


·         داروهایی مانند مسکن ها که توسط متخصصان توصیه نمی شود را نباید استفاده کرد. بیماران می توانند در چنین مواردی با نوشیدن چای گیاهی درد بدن خود را تسکین دهند.


·         حذف مکرر روغن را می توان در فواصل 4 تا 6 ماهه انجام داد.


·         همه این موارد اطلاعات کلی برای روند بهبودی پس از انجام لیپوماتیک است. بنابراین شما باید پس از جراحی به توصیه های پزشک عمل کنید، چرا که نیازهای هر بیمار متفاوت است.


مزایای این روش در مقایسه با سایر روش ها


·                     از آنجایی که در روش لیپوماتیک، حذف چربی با استفاده از حرکات ارتعاشی است، هیچ گونه آسیب بافتی در بدن ایجاد نمی شود و امکان بهبودی در زمان کوتاه تری وجود دارد. همچنین، در روش حذف چربی با لیپوماتیک، احتمال تورم و کبودی بسیار کمتر است.


·                     با این روش دوره نقاهت بیماران و زمان بازگشت به زندگی عادی بسیار کوتاهتر می شود. می توانید انجام فعالیت های روزمره زندگی خود را با سرعت بیشتری شروع کنید.


·                     در عرض 2 تا 4 هفته پس از این روش، سطح سفت شدن پوست به بهترین حد می رسد. برای حداکثر سفت شدن، لازم است 2 تا 3 ماه صبر کنید.


 



 


برای چه نقاطی از بدن می‌توان از عمل لیپوماتیک در سعادت آباد استفاده کرد؟


بخش هایی از بدن که می توان عمل لیپوماتیک را در آن انجام داد، شامل موارد زیر می شوند:


شکم و پهلو


شکم و پهلو بخش هایی از بدن هستند که خلاص شدن از چربی های آن ها سخت است. یکی از راه هایی که می توانید از چربی های این قسمت از بدن خلاص شوید، عمل لیپوماتیک است. این نوع جراحی از طریق بی حسی موضعی انجام می شود و به این خاطر عوارض کمتری نسبت به جراحی های با بیهوشی دارد.


بازو


 به دلایل مختلفی مانند افزایش وزن، افزایش سن و… ممکن است بازوهای شما شل و آویزان شوند. این پدیده در زنان بیشتر از مردان رایج است. یکی از روش هایی که بتوانید بازوهایی خوش فرم داشته باشید و از بازوهای شل شده خلاص شوید، انجام عمل لیپوماتیک بازو است.


باسن


یکی از ویژگی های مهم لیپوماتیک این است که می توان از چربی های خارج شده در نقاط دیگر بدن استفاده کرد. این امکان وجود دارد تا چربی های خارج شده از ناحیه شکم در جراحی لیپوماتیک، به قسمت باسن تزریق شود. با این کار می توانید به اندام دلخواه خود دست پیدا کنید. البته این روش نیاز به یک ماه مراقبت های بعد از جراحی دارد تا فرم باسن حفظ شود.


غبغب


ناحیه زیر چانه یکی از قسمت هایی است که به سختی می توان چربی آن را از بین برد. وجود غبغب باعث می شود که سن فرد بیشتر دیده شود. یکی از بهترین روش هایی که می توانید از دست چربی های انباشته در زیر چانه خود خلاص شوید، استفاده از عمل لیپوماتیک غبغب است. در این جراحی چربی های این قسمت توسط دستگاه های مجهز خارج می شوند.


ران


متاسفانه ران قسمتی از بدن است که آب کردن چربی از طریق رژیم غذایی و ورزش در آن بسیار مشکل است. تجمع چربی ها در این ناحیه باعث می شود که ران ها بزرگ دیده شوند و ظاهر مناسبی نداشته باشند.


تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن و لیپولیزر


لیپوماتیک با ایجاد ارتعاش، چربی های انباشته را خرد می کند و به صورت مایع درمی آید. همین ویژگی سبب شده است که این نوع جراحی نسبت به روش های دیگری مانند لیپوساکشن یا لیپولیزر موثرتر و موفق تر باشد.


همچنین مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک را نیز بخوانید.


جمع بندی


لیپوماتیک روشی مدرن تر و پیشرفته تر از لیپوساکشن است و در آن چربی های انباشته در زیر پوست به صورت موضعی و انتخابی از بدن فرد خارج می شوند. در این شیوه می توان تا 12 لیتر چربی را از بدن خارج کرد و نسبت به سایر روش های دیگر تاثیر ماندگارتری دارد. لیپوماتیک را می توان بر روی اندام های مختلفی از بدن انجام داد. به دلیل استفاده از تجهیزات پیشرفته در این نوع جراحی، آسیبی به اندام های مختلف وارد نمی شود و عوارض بسیار کمی دارد.


سوالات پر تکرار


آیا لیپوماتیک عمل دردناکی است؟


خیر، لیپوماتیک در مقایسه با سایر روش های برداشتن چربی، عمل دردناکی نیست.


چه کسانی می توانند از روش‌ لیپوماتیک استفاده کنند؟


اگر بالای 18 سال سن دارید، می توانید با این روش بلافاصله از شر چربی های خود خلاص شوید. با این حال، هنوز هم بهتر است پزشک شما را از نظر شرایط خطر، قبل از انجام جراحی معاینه کند.


چه زمانی می توانم به زندگی روزمره خود برگردم؟


بعد از عمل می توانید در عرض چند روز به زندگی روزمره خود بازگردید.


دکتر کامبیز ایزدپناه فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی، از روزهای شنبه تا سه شنبه در ساعات کاری 14 الی 17 پاسخگوی شما عزیزان است. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه عمل لیپوماتیک و انواع جراحی‌های زیبایی، به این سایت مراجعه کنید و یا در ساعات مشخص با ما تماس بگیرید.



 

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب