29

تکنیک های کاهش درد ختنه به سه نوع کلی تقسیم بندی می‌شود. این تکنیک‌ها به سه روش اصلی تقسیم می‌شوند. این روش ها عبارتند از: استفاده از مواد قندی، روشهای بیحسی موضعی و آخرین مورد روشهای بیهوشی و یا سدیشن . اما در بهترین روش ختنه نوزادان استفاده از کدام روش مرسوم است؟



تکنیک های کاهش درد ختنه در روش حلقه


همانطور که در وبلاگ‌های قبلی کلینیک ختنه نوزادان تهران اشاره نمودیم بهترین روش ختنه نوزادان تا شش ماه ختنه با حلقه پلاستیبل است. این روش با نام های ختنه بدون درد و بدون خونریزی نیز معروف است. در ختنه با حلقه از روش دوم استفاده می‌شود. به این صورت که یک بی حسی که معمولاً یک کرم موضعی یا آمپول لیدوکائین است برای به حداقل رساندن درد حین عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد.


بر اساس دستورالعمل کشوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، روش توصيه شده برای ختنه در دوره نوزادی و تا سن 6 ماهگی روش ختنه با حلقه یا پلاستیبل است. همچنین براساس نتایج تحقیقات انجام شده در کشور ختنه کردن نوزاد به این روش نسبت به روش جراحی، عوارض کمتری دارد و زمان عمل آن نیز کمتر است. به همین دلیل انجام ختنه با حلقه در ایران بسیار رایج است.


در صورتی‌که تمایل دارید ختنه نوزاد شما با بیهوشی یا سدیشن انجام شود لازم است حتما به بیمارستان مراجعه نمایید. انجام بیهوشی باید تحت نظر متخصص بیهوشی و با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته اتاق‌های عمل بیمارستانی صورت گیرد. لازم به ذکر است که احتمال بروز عوارض بیهوشی وجود دارد هرچند که احتمال آن بسیار ناچیز است.


ختنه با حلقه در کلینیک ختنه نوزادان تهران


کلینیک ختنه نوزادان تهران بعنوان اولین کلینیک تخصصی ختنه در ایران در پاسداران تهران توسط دکتر امیربهتاش امیری تاسیس گردید. در این کلینیک ختنه نوزادان تا شش ماه به روش حلقه انجام می‌شود. برای هماهنگی جهت مراجعه با تلفن‌های این مرکز ۰۲۱۲۲۸۹۴۲۰۳ و ۰۹۰۲۵۴۲۸۶۳۴ تماس حاصل فرمایید.


استفاده از مسکن بعد از ختنه


تجویز استامینوفن یکی از تکنیک های کاهش درد ختنه است. استامینوفن برای به حداقل رساندن درد ناحیه ختنه را به اندازه ۱۵-۱۰ میلی گرم شربت به ازای هر کیلوگرم وزن کودک هر ۶ ساعت تجویز می‌شود. هم چنین برای این که التهابات تسکین پیدا کند، قطره استامینوفن دو قطره به ازای هر کیلوگرم به مدت ۱ تا ۲ روز (سه بار در روز) تجویز می شود. استامینوفن چه به صورت خوراکی و چه شیاف تاثیر مشابهی را در کم کردن درد بعد از جراحی ختنه نشان می دهند. اما جالب است بدانید اگر استامینوفن برای درد ختنه به صورت شیاف استفاده شود، اثر خواب آورتری دارد.

پست های اخیر از کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری :
 واکسن‌های بدو تولد شامل چیست؟
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1403.02.02
 آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1403.02.02
 چه زمانی باید ختنه نوزادان را به تعویق بیاندازیم؟
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1402.12.27
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب