کاهش یک سومی ابتلا به افسردگی با تغذیه مناسب

کانال تلگرام پزشکی مشاوره آنلاین در تلگرام کانال جنسی در تلگرام

صدر‌الله کمالوند متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا دچار افسردگی و سایر اختلالات روانی هستند و اغلب آنها نمی دانند که چگونه با‌ آن مقابله کنند.

وی یادآور شد: در واقع اغلب افراد جامعه در مورد راهکارهای پیشگیری از اختلالات روحی- روانی اطلاع کافی ندارند و به همین دلیل خیلی راحت دچار این اختلالات می شوند.

کمالوند، با اشاره به نقش عوامل غذایی در پیشگیری از افسردگی، تاکید کرد: تغذیه مناسب و رعایت الگوهای صحیح غذایی، علاوه بر کاهش خطر بیماری‌های جسمی، خطر بروز افسردگی را نیز تا حدود یک سوم کاهش می‌دهد.

وی گفت: غذاهایی که حاوی ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید باشند، می‌توانند از افسردگی پیشگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه موز، شیر، عسل، گوشت بوقلمون، سفیده تخم مرغ و ماهی در کاهش خطر افسردگی بسیار مؤثر هستند، خاطر نشان کرد: این مواد حاوی نوعی از اسیدهای آمینه هستند که علاوه بر کاهش خطر افسردگی، احتمال بروز بیماری‌های دیگر نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی را نیز کاهش می‌دهند.
کلمات کلیدی: افسردگی ، تغذیه
تمامی زمان ها +4.5 است. زمان اکنون 7:59 ب.ظ است.
TOP