کانال تلگرام پزشکی مشاوره آنلاین در تلگرام کانال جنسی در تلگرام

کاهش 20 درصدی احتمال مرگ با مصرف آجیل



به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، مطالعه بر روی 71 هزار داوطلب آمریکایی و 134 هزار داوطلب چینی نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی آجیل، احتمال مرگ (به دلایل مختلف) و مرگ ناشی از بیماری های قلبی- عروقی را 20 درصد کاهش می دهد. در این گزارش هر دو گروه پردرآمد و کم درآمد مورد بررسی قرار گرفته اند. دسته اول انواع آجیل و گروه دوم معمولا بادام زمینی مصرف کردند.بررسی ها نشان می دهد که نتایج در هر دو گروه یکسان است و آجیل سرعت مرگ را 20 درصد کاهش می دهد.در این گزارش بر مصرف آجیل شیرین (بدون نمک) تاکید شده است. آجیل حاوی اسید آمینه است که سلامت قلب و عروق را تضمین می کند و به دلیل داشتن کلسترول سالم از سکته مغزی، سرطان سینه و پروستات جلوگیری می کند. به علاوه اثر آنتی اکسیدان بودن آجیل، از تخریب سلول ها و آسیب به DNA جلوگیری می کند. آجیل با افزایش سوخت و ساز بدن، به کاهش وزن و کنترل دیابت کمک می کند و باعث افزایش قدرت باروری می شود. آجیل بهترین میان وعده برای کودکان در مدرسه است.نتایج این تحقیقات در نشریه JAMA Internal Medicine منتشر شده است.


 

 

 


مصرف روزانه آجیل عامل افزایش طول عمر انسان




به گزارش ایرنا از هلث، مرکز تحقیقات علوم تغذیه آمریکا در گزارشی اعلام کرد:نتایج این تحقیق در حالی منتشر شده است که پیشتر محققان برتاثیر انواع آجیل و مزایای آن بر سلامت قلب و عروق مطالبی را ارائه کرده بودند اما این نخستین پژوهش است که در مورد آثار این مغزها بر طول عمر انسان متمرکز شده است.


دکتر 'آدریان نیومن' از اعضای تیم تحقیقاتی می گوید:بررسی وضعیت سلامت بیش از 400 زن و مرد در بیش از یک دهه نشان داد، کسانی که از چند دانه مغز در رژیم مستمر روزانه خود در بیش از یک دهه گنجانده بودند 23 درصد کمتر از افراد دیگر مبتلا به بیماری و مرگ ناشی از آن شدند.


وی گفت: همچنین این تحقیق نشان می دهد که مصرف محدود آجیل در طول روز آثار مفید دیگری به شرح ذیل دارد:


- کاهش 45 درصدی احتمال مرگ ناشی از بیماری های عصبی


- کاهش 39 درصدی خطر مرگ ناشی از بیماری تنفسی


- کاهش 30 درصدی ابتلا به دیابت


همچنین نیومن تاکید کرده است:مصرف این دانه ها باید بسیار محدود و به میزان 10 تا 15 گرم و به صورت خام یا بو داده باشد، و افزودن شکر یا نمک به مغزها نه تنها از خواص آن می کاهد بلکه برای انسان مضر است.


در فهرست اعلام شده از مغزهای مفید برای سلامتی انسان بسیاری از مغزها از جمله بادام،شاه بلوط، فندق، گردو ، پسته و دانه میوه کاج قراردارد.


در این فهرست بادام زمینی نیز قرار دارد اما مصرف آن بسیار محدودتر از سایردانه ها به شرط نداشتن آلرژی اعلام شده است. همچنین تاکید شده که خواص ذکر شده فقط منحصر به دانه بادام زمینی است و نه کره آن.


نیومن توضیح داد که در شرایطی که مصرف مغزها در سالاد سبزی های مختلف استفاده شود آثار مفید آن بر سلامتی بیشتر خواهد بود.


به گفته وی این مغزها سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند و چربی های سالم آنها نقش مهمی در کاهش میزان مرگ و میر دارد.


چربی های غیر اشباع این دانه مانع از افزایش انسولین در خون و عامل حفظ قند خون می شود که در نتیجه سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود.


همچنین این چربی ها به عملکرد اعصاب نیز کمک می کند و فرد را از ابتلا به بیماری های شایعی مانند پارکینسون و آلزایمر تا حد زیادی حفاظت می کند.


البته با توجه به اینکه مغزها کالری بسیار زیادی دارند بنابراین باید از خوردن زیاد آنها به شدت اجتناب کرد زیرا یک مشت کوچک شامل 7 الی 8دانه و مغز حدود 90 کالری دارد بنابراین زیاده روی در آنها عامل ایجاد چاقی در افراد می شود.







تمامی زمان ها +5 است. زمان اکنون 8:39 ب.ظ است.
TOP