کانال تلگرام پزشکی مشاوره آنلاین در تلگرام کانال جنسی در تلگرام

   عادات خواب خوب کدامها هستند؟


 


هر روز در يک زمان مشخص به رختخواب رفته و در يک زمان مشخص هم از رختخواب بلند شويد. در روزهاي تعطيل، اين زمان را فقط تا يک ساعت مي توانيد افزايش دهيد. نظم به شما کمک ميکند تا ساعت بيولوژيکي بدنتان را تنظيم کنيد.


ذهن خود را قبل از رفتن به رختخواب، کاملا پاک کنيد.آيا شما از آن دسته آدمهايي هستيد که وقتي در رختخواب دراز کشيده ايد، مشکلات روزانه يا نگراني هايتان در خصوص فردا را به طور مکرر مرور ميکنيد؟ اگر اينطور است، پس قبل از رفتن به رختخواب، ليستي از نگراني هاي روزانه و چيزهايي که بايستي فردا انجام شود را بنويسيد و بعد با ذهن آرام به رختخواب برويد.


براي خواب خود، تشريفات خاصي تعريف کنيد تا در طول انجام اين تشريفات، بدنتان آرام آرام براي خواب آماده گردد. حداقل يکساعت قبل از رفتن به رختخواب، لباسهايتان را عوض کرده و لباس خواب بپوشيد، دست و صورتتان را شسته و مسواک بزنيد. بدين ترتيب تشريفات خوابتان آغاز ميگردد. و بعد مي تواند با گوش دادن به موسيقي، خواندن روزنامه و يا نوشتن دفتر خاطرات ادامه پيدا کند.


 قبل از رفتن به رختخواب، به دستشويي برويد. يادتان باشد قبل از خواب، هرگز در خوردن مايعات، زياده روي نکنيد.


مطمئن شويد که اتاق خوابتان، خنک، تاريک و آرام است.


بعد از خاموش کردن چراغها، بر اساس علاقه تان يک تکنيک آرام بخش انجام دهيد ( مثلا نقس عميق بکشيد، يا عضلاتتان را شل کنيد، و يا تصاوير زيبا در ذهنتان مجسم کنيد).


از اتاق خوابتان فقط براي خواب يا روابط عاشقانه استفاده کنيد. هيچ وقت در اتاق خواب:


 مطالعه نکنيد           تلويزيون تماشا نکنيد            با تلفن صحبت نکنيد


اگر بعد از پانزده يا بيست دقيقه که در رختخوابتان دراز کشيده ايد خوابتان نبرد ... همينطور به ساعت خيره نشويد و منتظر نمانيد که کي خوابتان ميبرد؛ بلکه از جايتان بلند شده و کاري که خسته تان کند اما آرامش بخش باشد انجام دهيد ( مثلا يک مجله ساده بخوانيد يا يک فيلم قديمي تماشا کنيد).


چهار تا شش ساعت قبل از رفتن به رختخواب، ورزش کنيد. ورزش، مهيج و محرک است بنابراين يادتان باشد که هرگز نزديک به زمان خواب، ورزش نکنيد.


نوشيدني هاي کافئين دار را فقط صبح ها مصرف کنيد. در زمان خواب از مصرف الکل يا مواد نيکوتين دار جدا خودداري کنيد.


ممکن است مصرف بعضي از داروها، با برنامه خوابتان تداخل پيدا کند؛ بنابراين قبل از هر چيز، در خصوص نسخه، داروهاي تجويز شده و احيانا داروهاي مکملي که مصرف ميکنيد با پزشکتان مشاوره کنيد.


افسردگي و مشکلات عاطفي مي تواند شما را بيدار نگه داشته و حتي عوارض بدتري هم داشته باشد. در اين موارد مشاوره با متخصص سلامت روان، کمک موثري به شما مي کند.


                                                                                                            .....فعلا"

تمامی زمان ها +5 است. زمان اکنون 7:45 ق.ظ است.
TOP