با مراقبت غذایی در این دوره 30 درصد هوش کودک را افزایش دهید

77

در مغز یک نوزاد به هنگام تولد حدود صد میلیارد سلول عصبی وجود دارد که با تغذیه مناسب و دریافت مواد مناسب، رشد 30 درصدی را تسهیل می بخشد. مجید حسن قمی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عواملی در بالا رفتن هوش افراد تاثیر گذار است که مهمترین آن ژنتیک یا همان عامل ارثی است.
وی افزود: علاوه بر ژنتیک، تغذیه هم تاثیر خود را دارد و نباید نقش درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها را نادیده گرفت. تغذیه را قبل از بارداری، در حین بارداری و در دوران شیردهی و بعد آن هم بسیار مهم است به عنوان مثال در هفته سوم بارداری در هر دقیقه دویست و پنجاه هزار سلول مغزی در جنین ساخته می شود، این تکثیر زیاد احتیاج به مواد غذایی خوب مثل املاح، اسیدهای چرب ضروری، پروتئین‌ها و... دارد.
حسن قمی اذعان داشت: اگر مادری با مشکل تغذیه ای روبرو شود، نمی‌تواند موفق باشد در هنگام تولد به طور متوسط وزن نوزاد سه کیلو و پانصد گرم است که در چهار یا پنج ماهگی دو برابر و در یک سالگی سه برابر می شود.
بنابراین با این رشد چشمگیر نوزاد احتیاج به ماده غذایی خوب و مفید دارد از طرفی هم فقط مغز نوزاد در بدو تولد صد میلیارد سلول عصبی دارد که اگر درست رشد کنند و تغذیه سالم دریافت کنند یک مغز سالم را بوجود می‌آورند و اگر با کمبود مواد مغذی روبرو شود، اصطلاحا می گوییم کودک دچار بازماندگی از رشد شده است و حدود 30 درصد ضریب هوشی کم می شود.
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب