95

[img]http://www.tebbook.com/file/attachment/2014/09/540925c0f032de83d31c77e053زنان مطلقه زیر نگاه مردان هوس باز !

آخرین آمارهای ثبت احوال نشان می دهد که ۲۰ درصد از ازدواج ها در کشور و یک سوم از ازدواج ها در تهران به جدایی ختم می شود. در این دوره طلاق ها آنقدر به آسانی صورت می گیرند که حتی اعضای خانواده و اطرافیان زوج های جوان هم از این جدایی های ناگهانی شوکه می شوند.
متاسفانه اولین معضلی که زنان مطلقه در همان ماه های ابتدایی جدایی با آن دست و پنجه نرم می کنند، نگاه نامناسب مردان جامعه به آنها است
بیشترین تعداد از مردان و زنانی که در سه ماهه ابتدای سال جاری به زندگی مشترک خود پایان داده اند، در بازه سنی ۲۷ تا ۲۹ سال به سر می برند و این آمار نشان می دهد که غالب مطلقه ها و طلاق گرفته های ما در عنفوان جوانی به سر می برند ازدواج دوم برای مردانی که از همسرانشان جدا شده اند، به مراتب بسیار پذیرفتنی تر است نسبت به ازدواج دوم زنان مطلقه ای که طلاق گرفته اند و باورهای مرد سالارانه جامعه باعث می شود که زنان مطلقه برای ازدواج دوم دچار مشکلات بسیاری شوند و بسیاری از خانواده ها از اینکه پسرشان بخواهد با یک زن مطلقه ازدواج کنند، اظهار نارضایتی کنند.
نگاه ابزاری جامعه به زنان مطلقه
متاسفانه اولین معضلی که زنان مطلقه در همان ماه های ابتدایی جدایی با آن دست و پنجه نرم می کنند، نگاه نامناسب مردان جامعه به آنها است. متاسفانه به دلیل اینکه هنوز ماجرای طلاق و ادامه زندگی زنان مطلقه در جامعه ما چندان جا نیفتاده است، بسیاری از مردان، زنان مطلقه را تنها ابزاری برای سوء استفاده خود تلقی می کنند و با توسل به فریب و ریا، سعی در سوء استفاده از آنها دارند و در این میان برخی از زنان مطلقه هم به دلیل ناتوانی از تامین معاش و تنهایی و مشکلات روحی، دست به دامن روابط موقتی می شوند که در نهایت پیامدی جز از هم گسیختگی روحی و مشکلات وسیع تر ندارد و به قولی زن مطلقه با تن دادن به این روابط موقت، تنها از چاله درآمده و به چاه می افتد. در این میان اگر مردی قصد ازدواج با زنی مطلقه را داشته باشند با بازخورد منفی محیط اجتماعی و خانواده اش روبرو می شود که به هر روشی سعی دارند او را از تصممیش منصرف کنند.
وجود قبح ازدواج دائم مردان با زنان مطلقه مسئله ای است که باعث می شود که زنان سالم و جوانی که در ازدواج اول خود شکست خورده اند، در تشکیل زندگی دوباره و ادامه زندگی سالم دچار مشکلات فراوان شوند، قبح ازدواج دائم با زنان مطلقه در کشور ما در حالی است که به گفته معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ، در آمریکا ۵۰ درصد ازدواجها بعد از ازدواج اول است و در این زمینه باید در ایران فرهنگسازی جدی انجام شود به طوریکه ازدواج با مطلقه ها نه تنها منع ندارد، بلکه تاکید دینی است. در غرب افراد مطلقه به راحتی ازدواج می کنند که در صدر اسلام نیز همینطور بوده، اما در کشور ما اینگونه نیست و نگاه جاهلیت مردان ایرانی برای ازدواج با زنان مطلقه باید از بین برود و همچنین برنامه ریزی جدی برای بازگشت مطلقه ها به زندگی قبلی شان باید انجام شود و در قرآن نیز ازدواج با بیوه و طلاق گرفته نه تنها منع نشده بلکه تشویق هم شده است و همه ما مسئولیم که فرهنگ غلط جاهلی ازدواج نکردن با فردی که قبلا ازدواج کرده را از بین ببریم و در این زمینه باید از نظر مشاوران متخصص استفاده کنیم.

پست های اخیر از بهروز محسنی :
 عوارض الکل
بهروز محسنی 1395.05.11
 خندبدن
بهروز محسنی 1395.05.08
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب