خواص شگفت انگیز چای سبز

72



فواید اعجاب آور چای سبز با گل سرخ


 چای سبز دارای خواص فوق العاده شگفت آوری است و این نوشیدنی مفید اگر با گیاهان دارویی دیگر مصرف شود خواص بی نظیرشان چند برابر می شود در این مطلب به خواص مصرف چای سبز با گل سرخ می پردازیم….


 


 


 


 


ترکیبات


چای سبز، گل سرخ، رازیانه، مریم گلی
خواص گل سرخ


گل سرخ یا رز گیاهی است که به خانواده Rosaceaتعلق دارد و شامل بیش از ۱۰۰ گونه می باشد.


یک گونه از گل سرخ ، گل محمدی یا گل گلاب با نام علمی Rosa damascena است که نوعی دو رگه ثابت از Rosa gallica و Rosa moschata می‌باشد. عده‌ای آن را یک دورگه ثابت از Rosa gallica و Rosa moschata ذکر نموده‌اند. گلبرگ های آن رنگ صورتی روشن یا سفید است. قسمت مورد استفاده این گیاه گلبرگ آن است که در تهیه گلاب نیز استفاده می شود و مصارف فراوانی در صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی دارد. مناطق مورد کشت گل محمدی اغلب مناطق کوهپایه‌ای و اقالیم خشک و نیمه خشک با تابستان های معتدل و خشک و زمستان های سرد می‌باشد.


در حال حاضر کشت گل محمدی در ۱۴ استان کشور صورت می‌پذیرد که مهمترین آن ها استان های کاشان، کرمان، فارس، اصفهان و آذربایجان شرقی است و در مابقی استان ها کشت بیشتر به صورت پراکنده می‌باشد. محصول عمده گل محمدی، گلاب، اسانس و گلبرگ خشک می‌باشد که از آن ها در صنایع دارویی، عطرسازی، فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و صنایع غذایی استفاده می‌شود. گل و گلبرگ های انواع گل رز سرشار از ویتامین C می باشند و به همین دلیل کاربرد فراوانی در صنایع غذایی و دارویی دارند و در چای ، مرباها و سوپ ها و در تهیه داروها استفاده می شوند.


مصارف دارویی آن درمان دردهای رماتیسمی، ناراحتی های قلبی، تقویت اعصاب ، درمان سردرد، درد و ناراحتی معده و اسهال است. برای از بین رفتن عطش سودمند می باشد. ویتامین C موجود در گل رز باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد و ملانین های روی پوست شده و سبب پاکیزگی و شفافیت پوست می گردد. ترکیبات موجود در این گلبرگ های این گیاه خواص ضد سرطانی داشته و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کنند. دم کرده گلبرگ های خشک شده آن اثر درمانی برای تقویت اعصاب و برای برطرف کردن بیماری های گلو و دهان مفید است.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب