دانستنی های مفید در مورد سفید کردن دندان

105

شاید شما از بدرنگی دندان های تان ناراضی باشید یا حتی مایل باشید برای داشتن یک چهره زیباتر، دندان های سفیدتری داشته باشید. معمولا رنگ دندان های هر فرد با رنگ پوست او هماهنگی دارد. اگر به چهره یک سیاه پوست نگاه کنید، امکان دارد دندان های او خیلی سفید به نظر شما بیاید ولی حقیقت این است که زمینه تیره و سیاه پوست او ایجاد خطای دید می کند و موجب می شود دندان هایش سفیدتر به نظر بیاید.
همه چیز از سفیدکردن دندان شروع شد

سفید کردن دندان ها، روشی است که با استفاده از آن، رنگ زرد یا قهوه ای دندان ها را از بین می برند و دندان ها سفید و براق می شوند و شما لبخندی درخشان خواهید داشت. روش های متفاوتی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد؛ از سفید کردن دندان ها به وسیله مواد شیمیایی گرفته تا استفاده از اسیدهای ضعیف و لیزر.

گاهی اوقات ممکن است دندانپزشک با استفاده از ابزار خاصی، سطح دندان را سایش دهد و تغییر رنگ های سطحی دندان های شما را از بین ببرد، ولی آنچه بیش از سایر این روش ها طرفدار دارد، سفید کردن دندان ها با مواد شیمیایی است. سفید کردن دندان ها ممکن است کاملا در مطب دندانپزشکی انجام شود یا این که دندانپزشک، وسایل و موادی را در اختیار شما بگذارد تا خودتان در منزل، دندان های تان را سفید کنید.

بسیاری از افراد، تکنیک سفید کردن دندان ها در خانه را ترجیح می دهند چون دیگر مجبور نیستند چندین جلسه به دندانپزشک مراجعه کنند.
سفید کردن دندان ها در خانه

سفید کردن دندان ها در خانه، این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است و شما را از رفت وآمدهای مکرر به مطب دندانپزشکی نجات می دهد.

به هر یک از داروخانه ها سر بزنید، بسته های رنگارنگ و متفاوتی از محصولات سفیدکننده دندان ها پیدا خواهید کرد. اما بهتر است به توصیه دندانپزشکان، یک نوع مناسب را از میان آن ها انتخاب کرده و پس از یادگرفتن نحوه صحیح استفاده از این محصولات و تعیین مقداری از ژل سفیدکننده در هر بار مصرف توسط دندانپزشک، از این محصولات استفاده کنید.

این محصولات معمولا حاوی ژل هیدروژن پراکساید هستند. دندانپزشک ابتدا از دهان شما قالب گیری خواهد کرد و یک جفت قاشقک پلاستیکی که متناسب دهان شماست، تهیه می کند.

شما باید ژل را داخل این قاشقک بریزید و آن را یک یا دو ساعت در طول روز، درون دهان تان نگه دارید. گاهی نتایج آن طی ۲ روز آشکار می شود ولی معمولا برای این که دندان ها به اندازه کافی سفید شوند، باید یک تا دو هفته این عمل را تکرار کنید.

این روزها، چسب های خاصی به بازار آمده است که ادعا می شود با چسباندن روی دندان ها، دندان ها را سفید می کنند ولی نتایج استفاده از آن ها چندان رضایتبخش نیست و به میزان کمی دندان های شما را سفیدتر خواهد کرد.
لیزر؛ یک قدم تا سفیدشدن دندان ها

اگر می خواهید در یک جلسه دندان های تان را سفید کنید، باید با استفاده از لیزر این کار را انجام دهید. لیزر، انرژی زیادی را به مواد سفیدکننده وارد خواهد آورد و موجب می شود فعالیت سفیدکنندگی این مواد تسریع شده و خیلی زود مواد رنگی از روی دندان های شما پاک شود. البته ممکن است بسته به شدت بدرنگی دندان های شما، این جلسه مدت زمان کوتاه یا طولانی تری داشته باشد.

سفید کردن دندان ها با لیزر، معمولاً گران تر از سایر روش های سفید کردن دندان هاست ولی در مقابل، شما در مدت زمان کوتاهی، لبخندی سفید و براق خواهید داشت. لازم است حرارت حاصل از این لیزرها به گونه ای تنظیم شود که موجب آسیب دندان ها نشده و حتما از محافظ های چشم، استفاده شود.
اول ترمیم پوسیدگی، دوم سفید کردن دندان

برای انجام سفیدکردن دندان ها باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

* سفید کردن دندان ها درمانی زیبایی و انتخابی توسط شخص است نه درمانی که از نظر سلامتی برای شخص لازم باشد.

* سفید کردن دندان ها بر روی کامپوزیت (ماده ترمیمی همرنگ دندان) مؤثر نیست بنابر این بهتر است از سفید کردن دندان هایی که با این مواد ترمیم شده اند خودداری کرد.

* قبل از سفید کردن دندان ها باید از سلامت دندان و لثه مطمئن شد. سفید کردن دندان ها را نمی توان در مورد کسانی که لثه های ملتهب دارند و یا دچار پوسیدگی دندان هستند به کار برد.

* بهداشت دهان و دندان یکی از مهمترین موارد در زیبایی و دوام سفیدی دندان است. مسواک زدن مرتب و نخ کشیدن دندان تأثیر زیادی در جلوگیری از پوسیدگی و بیماری لثه و نیز حفظ سفیدی و شفافیت دندان ها دارد.

* تشکیل جرم و پلاک میکروبی بر روی دندان ها ظاهر آن ها را تغییر می دهد و باعث زردی می گردد. برای دوام زیبایی دندان های تان هر شش ماه یک بار به دندانپزشک، برای تمیز کردن حرفه ای دندان ها مراجعه کنید.

* پس از سفید کردن ممکن است، دندان ها تا مدتی به سرما و گرما حساس باشند. در این موارد بهتر است از خوردن غذاها و آشامیدنی های داغ و یا سرد خودداری کنید تا این حالت زودتر برطرف شود.

* به علت باز شدن منافذ دندان در هنگام سفید کردن دندان تا بیست وچهار ساعت پس از سفید کردن از خوردن و آشامیدن غذاها ونوشیدنی های رنگی مثل خورشت های رب دار، قرمه سبزی، نوشابه و چای خودداری کنید.

* اگر این سفید کننده های دندانی به دفعات بسیار و در مقدار زیاد مصرف شود می تواند حساسیت های دندانی ( همراه با درد به خصوص هنگام مواجهه با سرما)، تحلیل مینای دندان و در نتیجه پوسیدگی زودهنگام، ضعیف شدن دندان ها و همچنین تحریک پذیری مخاط های دهان به علت سوزانندگی محصول را در پی داشته باشد.

* قبل از مصرف هر گونه از این فرآورده ها حتما با دندانپزشک مشورت شود.
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب