همه مشکلاتی که "سینوزیت" برای افراد ایجاد می‌کند

26

در کسانی که سینوزیت و گرفتگی‌های مداوم بینی دارند شیپور‌ استاش که ارتباط بین گوش میانی و حلق را برقرار می‌کند و هواد‌هی گوش را تنظیم می‌کند دچار اختلال شده و احساس سنگینی در گوش و به خصوص در کودکان اختلال شنوایی ایجاد می‌کند. علیرضا خواجوی متخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مادر سینوزیت حساسیت است و کسانی که آلرژی دارند ممکن است به بیماری‌هایی دچار شوند که شایع‌ترین آنها آسم و پولیپ بینی می‌باشد. پس سینوزیت به تنهایی موجب بیماری نمی‌شود اما می‌تواند برای بیمار سردرد، ترشحات چرکی پشت حلق و گرفتاری‌هایی ایجاد کند.
وی افزود: سینوزیت به خودی خود بیماری ارثی نیست اما چون دو عامل مساعده کننده آلرژی و انحراف تیغه‌بینی در ایجاد آن نقش دارند و هر دوی آنها زمینه‌ی ارثی دارد در نتیجه سینوزیت می‌تواند به طور غیر مستقیم زمینه ارثی داشته باشد.
خواجوی تصریح کرد: کسانی که سینوزیت و گرفتگی‌های مداوم بینی دارند شیپوراستاش که ارتباط بین گوش میانی و حلق را برقرار می‌کند و هوادهی گوش را تنظیم می‌کند دچار اختلال شده و احساس سنگینی در گوش و به خصوص در کودکان اختلال شنوایی ایجاد کند.
وی بیان کرد: بهترین توصیه در فصل سرما به افرادی که سینوزیت دارند این است که از تنفس باد سرد خودداری کنند زیرا موجب التهاب بینی و سینوس‌ها می‌شود و سعی کنند این محل‌ها را بپوشانند.
این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: برای درمان ابتدا باید علت سینوزیت را از بین برد.اگر علت به آلرژی برگردد باید کنترل شود و بیمار را در جریان آلرژی به غذا آب و هوا و مواد شیمیایی قرار داد.
اگر شخص انحراف بینی داشته باشد باید با عمل جراحی آن را اصلاح نمود توصیه می‌شود این افراد شست و شوی مداوم بینی با آب نمک یا سرم همراه با آنتی بیوتیک درمانی طولانی مدت را فراموش نکنند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب