درمان چین و چروک صورت با روغن بادام تلخ

39

روغن بادام تلخ برای رفع ترک پوست و شقاق حاصل از سرما در پوست و رفع لکه‌های به جا مانده از جوش اثرات مفیدی دارد. برای از بین بردن لکه‌های صورت، بادام تلخ را پودر کنید و با سرکه مخلوط کرده و ضمادی از آن درست کنید و روی پوست بمالید.
صمغ درخت بادام تلخ مشابه صمغ عربی است و می‌تواند جایگزین آن باشد، افزود: مغز بادام تلخ ازنظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است. بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است در مصرف آن باید نهایت دقت را کرد.
بادام تلخ را آسیاب کرده و با سرکه مخلوط کنید. این مخلوط ضماد خوبی برای سردرد و همچنین مالیدن آن بر دور چشم به منظور تقویت بینایی مفید است. همچنین خوردن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه و بادام تلخ با عسل برای قولنج مفید است. ضماد ریشه درخت بادام تلخ برای درمان انواع دردها و روغن بادام تلخ برای تنگی نفس، درد کلیه و خارج کردن سنگ مثانه مفید است.
خوردن بادام تلخ با عسل را برای تمیز کردن کبد و تحال مفید عنوان کرد و گفت: برای رفع درد کلیه‌ها، بادام تلخ را با نشاسته و نعناع ترکیب کنید و برای از بین بردن سنگ کلیه و ناراحتی‌های کلیه، بادام تلخ را با شیره انگور مخلوط کرده و بخورید. همچنین اگر عادت ماهیانه خانم‌ها عقب می‌افتد بهترین راه درمان آن قرار دادن شیاف بادام تلخ در مهبل است.
روغن بادام تلخ خاصیت مسهلی دارد. باید برای رفع زنگ زدن و صدا در گوش یک قطره از روغن بادام تلخ را در گوش بریزید. همچنین آنهایی که مبتلا به اگزما هستند اگر از بادام تلخ، خمیری درست کنند و از آن به جای صابون برای شستن نقاطی که مبتلا به اگزما است استفاده کنند بزودی بهبود می‌یابد.
برای بدست آوردن روغن بادام، مغز بادام را پس از تمیز کردن و خشک کردن خرد می‌کنند و به صورت خمیر در می‌آورند و سپس آنرا تحت فشار قرار داده و روغن آن را استخراج می‌کنند. تفاله بادام را که از فشار اول باقیمانده تحت اثر حرارت و مواد شیمیایی قرار داده و روغن را در مرحله دوم فشار بدست می‌آورند.
به دلیل اینکه روغن بادام گران است معمولا تقلب کرده و آنرا با روغن‌های دیگر مانند روغن مغز هسته زردآلو و هلو مخلوط کرده و با نام روغن بادام می‌فروشند. اگر روغن بادام تلخ یا مغز زردآلو و یا هلو تحت اثر آب قرار گیرند اسید سیانیدریک و آلدئید بنزوئیک تولید می‌شود که سمی‌است بنابراین برای گرفتن روغن از این هسته‌ها نباید از آب استفاده کرد.
اسانس بادام تلخ مایعی زلال و بی‌رنگ است که در اثر کهنه شدن برنگ زرد کمرنگ در می‌آید. بوی آن قوی، طعمش سوزاننده و تلخ و بسیار سمی است. اسانس بادام تلخ بسهولت با اکسیژن هوا ترکیب و اکسید می‌شود، بنابراین باید همیشه محتوی آن کاملا پر و در بسته بوده و در جای تاریک و سرد نگهداری شود.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب