از چه زمانی پس از زایمان، داشتن رابطه جنسی جایز است؟

73

به طور کلی، پزشکان توصیه می‌کنند که زنان، تا ۴ الی ۶ هفته پس از زایمان طبیعی یا سزارین، از انجام رابطه جنسی پرهیز کنند. بیشتر اوقات، توصیه می‌شود که به ویژه در عمل‌های سزارین، تا زمانی که جای بخیه‌ها ترمیم نشده است، عمل آمیزش جنسی را به تعویق بیاندازید.
مرحله پس از زایمان، دورانی است که بدن در حال تجدید قوا، خونریزی‌ در حال قطع شدن، رحم در حال جمع شدن و بخیه‌ها در حال ترمیم هستند. بنابراین داشتن آمیزش جنسی در این دوران و به ویژه طی ۲ هفته اول، ممکن است باعث خونریزی پس از زایمان یا عفونت ادراری شود.
زمان مناسب برای برقراری رابطه جنسی پس از زایمان، در زنان متفاوت است و به فاکتورهایی مثل: میزان درد، خستگی، استرس، میل جنسی، ترس از بارداری دوباره، خشکی واژن و افسردگی پس از زایمان بستگی دارد.
از آنجایی که سطح هورمون‌ها در دوران پس از زایمان تغییر می‌کند، ممکن است فرد با خشکی واژن روبه‌رو شود، به ویژه اگر خودش به نوزاد شیر می‌دهد. شیردهی باعث کاهش سطح هورمون استروژن شده و میل جنسی فرد را کاهش می‌دهد. از طرفی، داشتن آمیزش ممکن است برای خانمی که به تازگی زایمان کرده است، به واسطه جراحاتی که در واژن ایجاد شده است، عملی دردناک باشد.

پست های اخیر از آموزش و بررسی مشکلات روابط جنسی :
 بهترین تقویت‌کننده قوای جنسی
آموزش و بررسی مشکلات روابط جنسی 1396.10.24
 نگرانی از رفتارهای پرخطر جنسی
آموزش و بررسی مشکلات روابط جنسی 1395.09.11
 علت درد زیر شکم بعد از رإبطه جنسي در زنان چيست؟
آموزش و بررسی مشکلات روابط جنسی 1395.05.18
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب