درباره سرطان مثانه

70

رشد بی رویه سلولی در دیواره مثانه که به ایجاد توده‌های گل کلمی می‌انجامد، سرطان مثانه را به دنبال دارد.



به گزارش پایگاه  nhs سرطان مثانه اما یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های دستگاه ادراری است که اگر به موقع درمان نشود، امکان نفوذ و گسترش آن به دیگر اعضای بدن زیاد است.



دفع خون به همراه ادرار اولین و اصلی‌ترین نشانه سرطان مثانه است. کمتر احتمال دارد که دفع خون همراه با درد، سوزش یا تکرر ادرار باشد اما به هر شکل وجود خون در ادرار باید جدی گرفته شود.



بروز عفونت‌های مکرر در مثانه و سابقه ابتلا به سنگ مثانه، خطر ابتلای فرد به سرطان مثانه را بالا می‌برد. این سرطان در مردان شیوع 3 برابری نسبت به زنان دارد، اما اصلی‌ترین عامل ابتلا به آن مصرف سیگار و دخانیات است. در ضمن مشاغلی که با مواد شیمیایی در ارتباط هستند مانند کارگران صنایع رنگ و شیمیایی، لاستیک سازی و چرم و مواد نفتی و چاپ، بیشتر با ابتلا به سرطان مثانه مرتبط‌ اند.



برخی از عوامل خطر ابتلا به سرطان مثانه شناسایی شده‌اند که قابل پیشگیری هستند. این عوامل عبارت‌اند از:



ترک سیگار: اگر سیگار می‌کشید، باید بدانید که بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان مثانه جلوگیری از استعمال دخانیات است.



امنیت در محل کار: خطر ابتلا به سرطان مثانه را با افزایش ایمنی در محل کار و به حداقل رساندن قرار گیری در معرض مواد شیمیایی، لاستیکف رنگ، منسوجات، چرم و دود دیزل کاهش دهید.



رژیم غذایی: برخی شواهد نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه‌ها و مصرف غذاهای کم چرب خطر ابتلا به این سرطان را کاهش می‌دهد. غذاهای سرشار از چربی‌های اشباع نشده مانند ماهی‌های روغنی، آووکادو، آجیل و دانه‌ها، روغن آفتاب گردان، کلزا، زیتون و روغن‌های گیاهی باید جایگزین چربی‌های اشباع شده گردد.


کد امتیاز: 8041


لطفا در سیستم کسب درآمد از تلگرام برنده ها وارد نمایید. https://telegram.me/barandeha_bot?start=invite_146809117

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب