راز درمان دیابت در این معجون شگفت آور

118

رییس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: استفاده از عصاره دارچین و سرکه سیب برای کنترل و تنظیم قند خون بسیار مفید است.محمد حسین عزیزی رییس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: اگر مبتلا به دیابت و ناچار به استفاده از انسولین هستید، می توانید با در پیش گرفتن راهکارهای مفید تغذیه ای ، ورزش قند خون خود را تنظیم نمایید.




وی ورزش منظم و روزانه را از عوامل بسیار موثر در تنظیم خون دانست و بیان کرد: ورزش هایی چون شنا، بلندکردن وزنه، ایروبیک، پیاده روی تند، دوچرخه سواری و دویدن به طور روزانه می تواند علاوه بر تنظیم و کنترل قندخون به کاهش وزن و حفظ سلامتی کمک کند.


رییس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار داشت: مصرف کنترل شده کربوهیدرات (سیب زمینی ،نان و برنج) می تواند کمک شایانی به کاهش و کنترل سطح قند خون کند، زیرا کربوهیدرات در بدن به قند (عمدتا گلوکز) تبدیل شده و پس از آن انسولین قند را به داخل سلول ها راهنمایی می کند و اگر میزان مصرف کربوهیدرات در افراد دیابتی زیاد باشد، با افزایش قند خون با مشکلات زیادی مواجه می شوند.


وی تصریح کرد: افرادی که با مشکل دیابت دست و پنجه نرم می کنند، می توانند با دریافت بیشتر فیبر غذایی(سبزیجات،میوه و حبوبات)، کنترل عوامل مداخله گر(کنترل مصرف کالری)، انتخاب مواد غذایی با شاخصه گلیسمی پایین، کنترل استرس، نظارت به موقع به قندخون، خواب باکیفیت و کافی، مصرف غذاهایی سرشار از کروم و منیزیم (زرده تخم مرغ، گوشت، ماهی، غلات، آجیل، فلفل سبز و موز)، قندخون خود را کنترل و تنظیم کنند.


عزیزی مصرف زیاد آب را از عوامل مهم حفظ قندخون در بدن دانست و گفت: در مواقع کم آبی بدن، هورمون وازوپرسین کبد را مجبور به تولید قند خون کرده و سطح آن را در بدن افزایش می دهد، بنابراین می توان با مصرف مناسب آب از این اتفاق جلوگیری کرد


سرکه سیب تاثیر به سزایی در کاهش حساسیت به انسولین دارد که می توان با اضافه کردن آن به لیوان آب و مواد غذایی مصرفی مثل سالاد، قند خون را تنظیم کرد.


اثر معجزه آسای دارچین را می توان در کاهش حساسیت به انسولین، کندکردن تجزیه کربوهیدرات ها و کاهش 29 درصدی سطح قندخون مشاهده کرد.عزیزی یادآور شد: با رعایت کردن موارد فوق و مراجعه به پزشک می توان از پیامدهای بیماری دیابت در امان بود و سلامت خود را حفظ کرد.



رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب