آیا گردن درد به کمک کایروپراکتیک قابل درمان است؟

40

در دنیای امروزه به دلیل فعالیت بیش از حد و همچنین پشت میز نشینی های طولانی و از طرفی هم موبایل به دست بودن در سرتاسر روز گردن درد جزء لاینفک زندگی افراد شده!
چرا بیماری دیسک‌ گردن به وجود می آید؟

دیسک‌ گردن معمولاً به موازات پا به سن گذاشتن در نتیجه فرایندی موسوم به تحلیل دیسک به گونه‌ای متلاشی می‌شوند که فضاهای بین مهره‌ها کاهش و احتمال فتق و بیرون زدگی دیسک گردن را افزایش می‌یابد.خم کردن رو به جلوی گردن، حالت اندامی نامناسب (قوز کردن) به ویژه هنگام خوابیدن یا نشستن، فعالیت‌های درگیر کننده‌ی بازوها در جلوی بدن (برای مثال: ظرف شستن، رانندگی و ...) و بلند کردن اشیاء چهار حرکتی هستند که همگی هر روز انجام می‌دهیم و در صورت تکرار، طول کشیدن یا شدید بودن به بیرون زدگی دیسک گردن دامن می‌زنند.

علل ابتلا به دیسک گردن

صدمه دیدن گردن یا کمر و پشت بدن

رگ به رگ شدن و پیچ خوردن

بلند کردن اشیاء به شیوه نامناسب

چاقی

استعمال دخانیات

علائم ونشانه های ابتلا به گردن درد

گردن درد ممکن است باعث بروز علایم گردن درد زیر شود:

1-  به نواحی فوقانی مفصل کمر، شانه و کتف گسترش یابد.

2-  با انجام حرکت تشدید شود.

3-  باعث ایجاد ضعف و سختی درمفصل گردن شود.

4-  باعث ایجاد سردرد می شود.

این عوامل معمولا رایج است و برای چند ماه در بدن پایدار است.

علائم مرتبط با اختلال در عصب ها با فشار روی نخاع و ریشه های عصب ایجاد می شود.

علائم گردن درد شامل:

1-   سوزش و بی حسی در بازو و دست

2-   احساس سوزش هنگام لمس پوست بازو و کتف

3-   بروز درد به صورتیکه فکر می کنید به بدنتان شوک وارد شده است و به سمت بازو و دست گسترش میابد.

4-   ضعف و بی حسی در ساق پا

5-   عدم کنترل ادار و مدفوع این اختلال زمانی ایجاد می شود که نخاع دچار آسیب دیدگی شده است.

تشخیص دیسک گردن چگونه صورت می گیرد؟

راه درمان دیسک گردن همواره بر مبنای تشخیص صحیح شکل می‌گیرد؛ فرایند تشخیص جامع بیرون زدگی دیسک گردن شامل موارد زیر می‌شود:

• سابقه پزشکی: متخصص ستون فقرات در مورد علائم، شدت آنها و شیوه‌های درمانی امتحان شده با شما صحبت می‌کند.

• معاینه فیزیکی: پزشک به دقت محدودیت‌های حرکتی، مشکلات مربوط به حفظ تعادل و درد را بررسی می‌کند و در طول معاینه، واکنش نشان ندادن پایین‌تنه، ضعف عضلانی، از دست دادن حواس یا دیگر نشانه‌های آسیب نخاع را مدّ نظر قرار می‌دهد.

• آزمایش‌های تشخیصی: پزشکان معمولاً در وهله نخست جهت تشخیص افتراقی و از میدان حدس خارج کردن عارضه‌هایی چون عفونت دستور انجام پرتونگاری (اشعه ایکس) می‌دهند. سی. تی. اسکن‌ها و ام. آر. آی‌.ها غالباً برای به دست آوردن تصاویر سه بعدی از مهره‌های کمری انجام می‌شوند و به تشخیص بیرون زدگی دیسک گردن کمک می‌کنند.

کایروپراکتیک چگونه به درمان گردن درد کمک می کند؟

در سراسر دنیا بیش از ۱۰۰ نوع روش درمان دستی وجود دارد که متخصصین کایروپراکتیک آن را مورد استفاده قرار می دهند. عموما متخصصین کایروپراکتیک در حین درمان فرد از ۸ تا ۱۰ روش مختلف بهره می گیرند.

هدف اصلی اغلب روش های کایروپراکتیک در درمان گردن درد بازیابی یا تقویت عملکرد مفصل با اهداف برطرف کردن التهاب مفصل و کاهش گردن درد است. در بعضی از روش های کایروپراکتیک از کمی فشار استفاده می شود (درمان دستی ستون فقرات)، در حالی که روش های دیگر خفیف تر هستند ( تحرک ستون فقرات).

درمان دستی ستون فقرات:

وقتی  متخصص کایروپراکتیک برای اعمال یک فشار کنترل شده ناگهانی بر مفصل در حین قرار گرفتن بدن در یک وضعیت خاص از دست های خود استفاده می کند، درمان دستی منجر به صدا دادن گردن می شود.
تحرک ستون فقرات ( روش های کایروپراکتیک کم فشار یا خفیف):

بعضی از بیماری ها (مثل پوکی استخوان) ، آسیب، قد و وزن بیمار، راحتی بیمار یا اولویت بیمار  مستلزم  انجام یک روش درمان دستی خفیف تری که عموما تحرک ستون فقرات نامیده می شود، می باشد.علاوه بر این، بیمار یا  متخصص کایروپراکتیک  روش های تحرک ستون فقرات خفیف را ترجیح می دهد که شامل چرخاندن بدن یا فشار زیاد نباشد.

چند جلسه برای درمان دیسک گردن با  کایروپراکتیک لازم است؟

تعداد جلسات درمانی در کایروپراکتیک دیسک گردن باید توسط متخصص مشخص شود. معمولا نتیجه مطلوب بین ۱۰ تا ۲۵ جلسه حاصل می شود. در حین کشش به دستورات فیزیوتراپیست در رابطه با کایروپراکتیک دیسک گردن توجه نمایید. پس از کشش به آرامی از تخت پایین آمده و از حرکات اضافی خودداری نمایید. با توجه به کاهش درد و احساس بهبودی پس از کشش، از انجام فعالیت بدون نظر پزشک و فیزیوتراپیست خودداری نمایید.

فایده‌ی استفاده از درمان‌های کایروپراکتیک چیست؟

درحالی‌که بسیاری از روش‌های درمانی می‌توانند علائم عارضه را کاهش دهند، روش‌های درمانی کایروپراکتیک یک روش مناسب برای میلیون‌ها نفر در دور دنیا می‌باشد. چون‌که این روش‌ها نه‌تنها غیرتهاجمی و مقرون‌به‌صرفه‌اند، بلکه عملکرد بالایی نیز دارند. در زیر به 5 فایده‌ی انجام این روش‌ها اشاره می‌کنیم.

تسکین درد را تسریع می‌کند

کایروپراکتورها معمولاً می‌توانند به‌سرعت مشکلات مکانیکی که علت ایجاد درد مربوط به ستون فقرات فردند را تشخیص داده و با انجام روش‌های کایروپراکتیک به‌سرعت درد را تسکین دهند. بیماران معمولاً در حالی از جلسه‌های درمانی کایروپراکتیک خارج می‌شوند که به‌وضوح احساس بهتری داشته و می‌گویند علائم آن‌ها سریع‌تر از زمان انجام دیگر روش‌های درمانی از بین می‌روند.

تحرک پذیری مفاصل را افزایش می‌دهد

یکی از علل کارآمد بودن روش‌های درمانی کایروپراکتیک، توانایی آن‌ها در بازگرداندن تحرک به مفاصل "قفل‌شده" می‌باشد که ممکن است در حال فشار آوردن به اعصاب باشند. زمانی که کایروپراکتور روش‌های درمان دستی را انجام می‌دهد، درواقع در حال متقاعد کردن عضلات اطراف مفاصل دچار گرفتگی، برای شل شدن می‌باشد. این کار برای بازگرداندن تحرک به حالت طبیعی ضروری است.

توانایی‌های بدن را به حداکثر میزان می‌رساند

روش‌های درمانی کایروپراکتیک تنها برای درمان درد موضعی نیستند. با کمک به بازیابی عملکرد و تحرک پذیری کامل در تمامی مناطق بدن، این روش‌ها می‌توانند بر روی توانایی‌های کلی بدن تأثیرگذار باشند.

به کاهش استرس کمک کرده و حال فرد را بهتر می‌کنند

زمانی که شما درد داشته و نتوانید فعالیت‌های روزمره و موردعلاقه‌ی خود را انجام دهید، این امر می‌تواند بر روی بدن و ذهن شما اثر منفی بگذارد. برای مثال استرس برای عدم توانایی انجام کارهای خود، می‌تواند منجر به افزایش فشارخون شود. ناراحتی می‌تواند موجب بی‌خوابی شود. لازم به ذکر نیست که شاید نتوانید برنامه‌ی ورزشی منظم خود را انجام دهید. این روش‌ها می‌توانند با کمک به تسریع فرایند بهبودی، در سلامت عمومی شما مؤثر باشند.

این روش‌ها برای درمان آسیب‌های قدیمی و جدید مؤثرند

فرقی نمی‌کند که شما اخیراً به گردن یا کمر خود آسیب رسانده‌اید و یا چند وقتی هست که با درد مزمن دست‌وپنجه نرم می‌کنید، روش‌های درمانی کایروپراکتیک می‌توانند به‌سرعت و با کارایی بالا شمارا از شر این علائم خلاص کنند. این روش‌ها همچنین می‌توانند به شما در بازیابی تحرک شانه، آرنج، مچ دست، مفصل ران، زانو و کف پا کمک کنند. بنابراین اگر شانه یا مچ پای شما دچار پیچ‌خوردگی شده، از سندرم تونل کارپال رنج می‌برید و یا با مشکلات دیگری در دست و پاهای خود سروکله می‌زنید، روش‌های درمانی کایروپراکتیک را به‌عنوان راهی غیرتهاجمی برای کاهش درد و بازگشت هر چه سریع‌تر به قدرت قبلی خود در نظر بگیرید

پست های اخیر از درد مفاصل/ستون فقرات :
 آشنایی با تاندونیت مچ دست
درد مفاصل/ستون فقرات 1398.10.15
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب