حرکات ورزشی لاغری فوق‌العاده برای خانم‌هایی که می‌خواهند خوش اندام باشند!

76

حرکات ورزشی لاغری فوق‌العاده برای خانم‌هایی که می‌خواهند خوش اندام باشند! اگر شما یک خانم شاغل هستید و یا این که فرصت ورزش در ساعت های طولانی را ندارید، یا حتی این که فرصت نمی کنید به باشگاه ورزشی بروید، نباید از تناسب اندام خود غافل شوید.
 از تناسب اندام خود غافل نشوید. حرکات ورزشی لاغری زیادی وجود دارد که می تواند در عین سادگی و کوتاه بودن، بسیار مفید باشد و در فرم گرفتن بدن موثر واقع شود. برای این حرکات ورزشی لاغری نیازی نیست به باشگاه ورزشی بروید و یا این که هزینه های گزافی را برای خرید وسایل ورزشی از جمله تردمیل خرج کنید. کافیست چند حرکت کارآمد را بیاموزید و هر روز آن‌ها را انجام دهید. این استمرار به شما کمک می کند تا فرم دادن به اندام تان را به عهده گرفته و دیگر نگران چاق شدن نباشید.
خانم ها هم می توانند همانند آقایان بسیاری از تمرینات ورزشی و حرکات ورزشی لاغری را جهت عضله سازی انجام دهند. این تمرینات مختص به گروه خاصی از افراد نیست فقط می‌بایست روزانه این فرصت را به خودتان بدهید که چند ساعت برای تناسب اندامتان وقت بگذارید. مسائلی مانند چرخه قاعدگی، چاقی پس از زایمان، دوران شیردهی، کمبود وقت و ورزش نکردن از عواملی است که سبب آسیب رساندن به بدن خواهد شد اما اگر خانمی علاقمند به تناسب اندام باشد می‌تواند با تمرینات ورزشی عضلات بدنش را حفظ کرده و چربی‌های اضافه را بسوزاند.

سعی نکنید عملکرد بدن خود را نسبت به مردان اطرافتان یا حتی زنان دیگر مقایسه کنید هر بدن توانایی ها و ضعف های خاص خود را دارد و نسبت به یک تمرین ورزشی یک سری پاسخ های خاص خودش را ارائه می دهد.
برای شروع حرکات ورزشی لاغری ، بدنتان را گرم کنید

نخستین مرحله این است که شما قبل از شروع هر گونه حرکات ورزشی لاغری بدنتان را با به خوبی گرم کنید و این کار مستلزم ۵ تا ۱۰ دقیقه ورزش سبک و نرمش است. گرم کردن حتی با یک راه رفتن ساده نیز امکان پذیر است که به تدریج ضربان قلب و فشار خون را کاهش داده و به کمک کشش، اندام ها از سفتی و درد ناشی از تمرینات رهایی پیدا می کنند.
حرکت منظم پاها و لگن

حفظ تناسب اندام برای همه به خصوص خانم ها امری بسیار ضروری است. اما شیوه زندگی به نحوی تغییر کرده است که حرکات عضلات و حرکات بدن بسیار محدود شده است.

سعی کنید حرکات منظمی برای پاها از ران ها تا سر انگشتان پاها داشته باشید این کار را می توانید با پیاده روی های طولانی یا حتی پریدن ها انجام دهید. همان طور که راه می روید یا می پرید، لگن تمامی وزن بدن را متحمل شده و عضلات همسترینگ و باسن در حالت کار کردن هستند. این تناوب بین پاها به این معنا است که شما اختلالات عضلانی بین هر دو پا را به طور همزمان به کار گرفته اید. همچنین می توانید اختلالات عضلانی بین هر دو پا را با تمرکز کردن بر روی پاها از بین ببرید. یکی دیگر از حرکات نتیجه بخش حرکت پل است که سبب تقویت عضلات لگن و ستون فقرات می شود. این حرکت جهت رفع کمر درد های دوران قاعدگی بیش از بیش مفید است .
پیاده روی

پیاده روی از بهترین حرکات ورزشی لاغری است. پاها را از هم دیگر جدا کنید و یک فضای کم بین پاها قرار دهید. سعی کنید در هنگام پیاده روی عضلات شکمی را با کمک قفسه سینه منقبض کرده و سفت و جمع نگه دارید. فراموش نکنید که ران ها را به صورت عمود بر زمین قرار دهید.

هر بار که کمی راه می روید بر روی یک نقطه از بدنتان تمرکز داشته باشید. بافت باسن، ران و شکم را هر بار مد نظر بگیرید و به خوبی منقبض کنید تا جمع شود.
حرکت پل




حرکات ورزشی لاغری فوق‌العاده برای خانم‌هایی که می‌خواهند خوش اندام باشند!

تمرین دیگری که عضلات باسن و ران ها را به خوبی تحت تاثیر قرار می دهد حرکت پل است. حرکت پل را به چند حالت می توان انجام داد اما روش اصلی آن به این صورت است که می بایست به پشت بخوابید، پاها را از هم دور کرده و کف پاها را روی زمین فشار دهید دست ها را نیز همین طور روی زمین قرار داده و با فشار ماهیچه های پا و دست از زمین فاصله بگیرید. دست ها را کنار بدن نگه دارید و چند لحظه در همین حرکت باقی بمانید سپس به آرامی تمامی نقاط بدن را که از زمین جدا کردید مجدد به زمین بر گردانید.
اسکات





حرکات ورزشی لاغری فوق‌العاده برای خانم‌هایی که می‌خواهند خوش اندام باشند!

اسکات نیز یک تمرین کاربردی محسوب می شود. این حرکت به نحوی است که عضلاتی را که کمتر در طول کارهای روزمره استفاده می شوند را به حرکت وا می دارد. اسکات به شما کمک می کند تا عضلات پشت، باسن و عضلات پاها را تقویت کنید. شاید به نظر برسد که در حرکت اسکات بیشتر از عضلات پا استفاده می شود ولی چند عضله دیگر نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.

برای انجام این حرکت بایستید، کمی به پاها فاصله دهید دست ها را به سمت جلو صاف کنید و در حالی که اصلا کمر خم نشده است روی زانوها بنشینید تا اندازه ای که می توانید به زمین نزدیک شوید و دوباره به حالت ایستاده باز گردید. تکرار این حرکت تا ۱۰ مرتبه می تواند به خوبی تمامی عضلات مرتبط را درگیر کند.
نشستن و بلند شدن





حرکات ورزشی لاغری فوق‌العاده برای خانم‌هایی که می‌خواهند خوش اندام باشند!

این حرکت را همگی با نام ” بشین پاشو ”  می شناسیم. تقریبا شبیه به همان حرکت اسکات است با این تفاوت که دست ها از آرنج خم شده و پشت سر قلاب می شوند. این حرکت از تمرینات شکمی و ستون فقرات است. ممکن است در این حرکت زانوهایتان حرکت کند سعی کنید حرکت زانو را به حداقل برسانید. سعی کنید پشت خود را صاف نگه دارید و کمتر خم شوید.

این حرکت نیز بین ۶ تا ۱۰ مرتبه تکرار لازم دارد.
شنا سوئدی





حرکات ورزشی لاغری فوق‌العاده برای خانم‌هایی که می‌خواهند خوش اندام باشند!

تحت فشار قرار دادن ماهیچه های سینه و لگن می تواند به سادگی قدرت این عضلات را افزایش دهد. در حالی که روی شکم خوابیده اید ماهیچه های سینه و قفسه سینه را منقبض کنید و به کمک خم شدن آرنج ها و فشار بر کف دست ها از زمین فاصله بگیرید. عضلات قفسه سینه به شما کمک می کند تا از زمین جدا شوید و مجدد به سمت زمین برگردید. این تمرین را می توانید بر روی یک تشک انجام دهید. فراموش نکنید که انگشتان پا نیز در این حالت به شما بسیار کمک خواهند کرد و هرگز زانوها و ستون فقرات را خم نکنید.


 

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب