خبر خوب برای دیابتی ها ، اینگونه با زردچوبه دیابت را کنترل و درمان کنید

65

خبر خوب برای دیابتی ها ، اینگونه با زردچوبه دیابت را کنترل و درمان کنید. از دیرباز زردچوبه یکی از ادویه های محبوب ایرانی ها برای آشپزی است. از خواص بی نظیر زردچوبه برای پیشگیری و درمان دیابت کمک بگیرید.اگر خودتان یا یکی از نزدیکان‌تان دیابت دارد از محدودیت هایی که این بیماری در خیلی از زمینه‌ها برایتان ایجاد می‌کند اطلاع دارید.



حتی در صورتی که پزشک برای شما مصرف مداوم دارو یا تزریق انسولین را تجویز کرده باشد باز هم از شما می خواهد  رژیم غذایی مناسب و متعادل و مخصوص داشته باشید. چرا که حتی قوی‌ترین داروها با رعایت نکردن رژیم مخصوص بیماری دیابت محکوم به شکست و شدیدتر شدن بیماری می‌شود. ولی نت نوشت امروز خبرهای خوبی برای دیابتی ها با استفاده از زردچوبه دارد.
زردچوبه و جلوگیری از افزایش اندکس گلیسمیک

یکی از مشکلاتی که بیماران دیابتی از آن رنج می برند افزایش گلوکز یا قند خون یا اندکس گلیسمیک در خون شان بعد از خوردن بعضی از غذاها است. زردچوبه به راحتی این مشکل را برطرف می کند. چرا که زردچوبه باعث پایین آمدن قند خون و کاهش مقاومت بدن به ترشح انسولین می شود.

روغن زردچوبه یکی از مهارکننده های آنزیم های کلوگزی است. وجود این آنزیم ها در روده های فرد دیابتی باعث می شود با خوردن کربوهیدرات ها سطح قند خون آن ها به سرعت افزایش پیدا کند. زردچوبه با کاهش دادن این پدیده و افزایش ترشح انسولین از بالا رفتن قند خون یا Postprandial glycemia جلوگیری می کند.

حتی اگر به دیابت مبتلا نیستید و علائم قبل از ابتلا به دیابت دارید زردچوبه روش گیاهی موثری برای پیشگیری از دیابت است.
مقاومت به انسولین

کورکومین موجود در زردچوبه باعث تحریک ترشح انسولین شده و مقاومت به ترشح انسولین را در بدن بیماران دیابتی کاهش می دهد. در بیماران مبتلا به دیابت بخصوص دیابت نوع ۲ یکی از عوامل مهم بالارفتن قند خون مقاومت بدن به ترشح انسولین است که زردچوبه به خوبی ترشح این هورمون را متعادل می کند.
زردچوبه و از بین بردن رادیکال های آزاد

وقتی قند خون افزایش پیدا می کند نوعی واکنش اکسیداتیو در بدن به وقوع می پیوندند که باعث کاهش سطح اکسیژن در بدن و در نتیجه بروز التهابات می شود. ادامه این روند باعث بروز بیماری های کلیوی و بیماری های قلبی عروقی می شود. به همین دلیل افراد دیابتی بیشتر در معرض سکته قرار می گیرند.

آنتی اکسیدان موجود در زردچوبه از زیاد شدن رادیکال های آزاد و بروز پدیده اکسیده شدن در بدن جلوگیری می کند. کورکومین، ویتامین C و بتاکاروتئین موجود در زردچوبه یکی از روش های خوب سم زدایی بدن و از بین بردن رادیکال های آزاد است. به همین دلیل زردچوبه یک داروی ضد سرطان قوی محسوب می شود.
کاهش التهابات

بروز التهابات در بدن باعث بیماری های مختلفی می شود که یکی از آن ها دیابت است. تمام ادویه های ضدالتهابی از جمله زردچوبه علاوه بر رفع دیابت و کاهش عوارض آن بدن را در برابر سایر بیماری های التهابی مقاوم می کند. در نتیجه شخص به بیماری های مزمن و دوره ای دچار نمی شود و دیابت او در حد طبیعی کنترل می شود.
بهبود سریع تر زخم ها

از دیگر مشکلاتی که بیماران دیابتی در معرض آن هستند ابتلا به زخم بخصوص در پاها و دیر خوب شدن زخم ها است. زردچوبه از درمان های گیاهی موثر برای بهبود سریع تر زخم است.
نحوه استفاده از زردچوبه

روش های مختلفی برای استفاده بیشتر و بهتر از خواص زردچوبه وجود دارد که با توجه به شناختی که از وضعیت جسمی تان دارید یکی را انتخاب کنید یا هر روز یک روش را به کار ببرید.

شیر طلایی : در صورتی که مشکلی در مصرف شیر ندارید یک قاشق چایخوری زردچوبه را در یک لیوان شیر حل کنید، بهم بزنید، در یخچال بگذارید و در طول روز سعی کنید این ترکیب را به طور کامل میل کنید. می توانید از شیر بدون لاکتوز استفاده کنید.

چای زردچوبه : مقداری آب را بجوشانید. از ریشه یا زردچوبه آسیاب شده می توانید استفاده کنید. نصف قاشق چایخوری یا کمی از ریشه زردچوبه را به آب جوشان اضافه کنید و از روی شعله بردارید. بعد از ده دقیقه آن را میل کنید. می توانید از لیوان های مخصوص دم کشیدن چای های گیاهی استفاده کنید.

زردچوبه تازه : در صورتی که به ریشه زردچوبه تازه دسترسی دارید آن را همراه با زنجبیل تازه در دستگاه مخلوط کنید بریزید و با میوه و سبزیجاتی که دوست دارید، اسموتی مورد علاقه تان را آماده و میل کنید.
میزان مصرف

مثل هر ماده غذایی دیگری مصرف زردچوبه باید در حد متعادل باشد. باید حواس تان باشد که یک قرص ۵۰۰ میلی گرمی کورکومین که همان عصاره زردچوبه است به عنوان یک مکمل غذایی روزانه کافی است. در صورتی که تحت درمان با این قرص هستید در مورد مصرف سایر روش های طبیعی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

در صورتی که از داروهای رفع انعقاد خون استفاده می کنید حتما پزشک شما در مورد نوع تغذیه و ادویه ای که می توانید مصرف کنید به شما توضیحات لازم را می دهد. در صورتی که بیماری خاصی دارید و تحت درمان هستید؛ حتما پس از مشورت با پزشک یکی از روش ها – قرص یا مصرف های گیاهی این مقاله – را برای خود انتخاب کنید.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب