بهترین و بدترین خوراکی‌ها برای کاهش وزن موثر

26

وزن کم کردن باید همراه با مصرف سبزیجات بیشتر باشد. اسفناج، کلم، بروکلی و... همگی باید به لیست خریدتان اضافه شوند. سبزیجات با کالری و کربو هیدرات کم و فیبر بالایی که دارند در زمینه کم کردن وزن بالاترین کمک را به شما میکنند، چون هم مغذی اند و هم زودتر احساس سیری ایجاد می کنند.



زمانی‎که در حال وزن کم ‎کردن هستید، رژیم شما به نوعی یک عمل متعادل‎کننده محسوب می‎شود، به این معنا که از یک‎سری غذا‎ها باید پرهیز کنید و بر‎عکس یک‎سری از غذاها را باید بیشتر بخورید. فقط باید حواس‎تان باشد که بعضی غذا‎ها به کم‎ شدن وزن کمک می‎کنند و بعضی از آن‎ها چاق‎کننده‎اند. خوب اول به غذاهایی نگاه می‎اندازیم که باید بیشتر بخوریم:

تخم‎مرغ

خوردن تخم‎مرغ بیشتر، باعث کم‎ شدن وزن شما می‎شود. چون تخم‎مرغ سرشار از پروتئین و چربی‎های مفید است و در رسیدن به احساس سیری زودتر و طولانی‎تر کمک می‎کند. پس با این ماده‎ غذایی دوست باشید و به هر شکل که دوست دارید مصرفش کنید!

برگ‎های سبزیجات

وزن کم‎ کردن باید همراه با مصرف سبزیجات بیشتر باشد. اسفناج، کلم، بروکلی و... همگی باید به لیست خریدتان اضافه شوند. سبزیجات با کالری و کربو‎هیدرات کم و فیبر بالایی که دارند در زمینه کم‎کردن وزن بالاترین کمک را به شما می‌کنند، چون هم مغذی‎اند و هم زودتر احساس سیری ایجاد می‎کنند.

ماهی تن

خوردن این ماهی به کم ‎شدن وزن‎تان کمک می‌کند به شرط اینکه آن را با مایونز مصرف نکنید. پروتئین این ماهی بالا و چربی و کالری آن کم است.

حبوبات

در بین حبوبات عدس، لوبیا قرمز و لوبیا سیاه بیشترین اثر را در کم ‎کردن وزن دارند. این حبوبات سرشار از فیبر و پروتئین‎اند و احساس سیری طولانی‎تری ایجاد می‎کنند.

و اما غذا‎های خوشمزه‎ای که باید از آن‎ها پرهیز کنید:

سیب‎زمینی سرخ‎کرده

از همین الان این خوراکی باید از لیست شما حذف شود. اگر علیرغم تلاش برای وزن کم‎ کردن، نتوانسته‎اید نتیجه قابل توجهی به دست بیاورید دلیلش همین سیب‌زمینی سرخ‎کرده است. با وجود اینکه این خوراکی از سیب‎زمینی درست می‎شود، ولی خواص مفید چندانی ندارد. چون پر از روغن‎ است و احتمالا حاوی ماده‎ای به ‎نام آکریلامید که به سرطان مربوط است.

سوپ کنسروی

اگر به یک دلیل بتوانیم این محصول را رد کنیم آن دلیل این‎است که این غذای کنسروی محتوی سدیم فراوان است که عامل بی‎چون‎و‎چرای چاقی است.

غذاهای یخ‌زده

این غذاها به‎خاطر استفاده آسانی که دارند خیلی محبوب‎اند، ولی چون حاوی مواد محافظتی از جمله نمک هستند چاق‎کننده‎اند. پس تا جایی که ممکن است از مصرف آنها خودداری کنید و به غذاهای خانگی رو بیاورید.

سودا

مطمئن باشید چیزی به نام سودای رژیمی وجود ندارد. سودا دشمن واقعی نقشه شما برای وزن کم‎ کردن است. گرچه سودا کالری زیادی ندارد ولی همان کالری اندک و شکر فراوانش اشتهای شما را برای پرخوری زیاد می‎کند.

نان سفید

ظاهرا نانی که باید از خوردنش اجتناب کنید، رایج‎ترین نان است. اما چاره‎ای نیست، برای وزن کم‎ کردن شاید لازم باشد از خیلی از چیزهایی که عمری با آن‎ها دوست بوده‎اید دست بکشید و نان سفید یکی از آن‎ها‎ست. چون مقدار گلوکز این نان بالاست، معلوم است که قند اضافی دارد که باعث چاقی می‎شود. پس از هم‎ اکنون نان سبوس‎دار مثل نان آرد بادام مصرف کنید و دور نان‎های سفید را خط بکشید.

پست های اخیر از رژیم غذایی و تناسب اندام :
 اصول صحیح سوزاندن چربی‌های بدن
رژیم غذایی و تناسب اندام 1398.10.24
 شاغل‌ها با این 9 روش لاغر شوید
رژیم غذایی و تناسب اندام 1398.10.11
 روزی چند قاشق برنج بخوریم چاق نمی شویم؟
رژیم غذایی و تناسب اندام 1398.08.21
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب