دلایل عجیب پریدن از خواب شبانه

48

شب زمان مناسبی برای استراحت است اما گاهی با پریدن ناگهانی از خواب شبانه بدخواب شده و نمی توانیم انرزی لازم را در طول روز داشته باشیم.



کارشناسان علل مختلفی را برای پریدن ناگهانی از خواب عنوان می کنند:پریدن از خواب

اسپاسم عضلات پا

اولین مورد اسپاسم عضلات پا است که به دلایل مختلف رخ می دهد و می تواند باعث بیدار شدن از خواب و احساس درد در افراد شود. این اسپاسم که به سندروم پای بی قرار نیز مشهور است به دلایل مختلف بروز می کند که از جمله آن می توان به کم خونی یا مشکلات استخوانی اشاره کرد که باید فرد تحت مشاوره پزشک قرار گیرد.

خروپف در خواب

آپنه خواب یا همان خروپف در خواب هم یکی دیگر از دلایل بیدار شدن ناگهانی از خواب است که به دلیل کمبود اکسیژن و مسدود شدن مسیر تنفس ایجاد می شود و می تواند باعث بروز حمله قلبی یا سکته مغزی، کاهش سطح هوشیاری و خستگی و همچنین کم خوابی و بی خوابی در افراد شود.

استفاده از تلفن همراه در رختخواب

اگر عادت دارید قبل از خوابیدن، در رختخواب با موبایل خود ور بروید، لطفا آن را کنار بگذارید، زیرا نور تلفن همراه و یا تبلت باعث جلوگیری از ترشح هورمون ملاتونین (هورمون خواب) در هنگام خواب شده و اختلال در خواب را به دنبال دارد. سعی کنید حدود یک ساعت قبل از خواب، نور اتاق تان را کاهش دهید و در صورت استفاده از تلفن همراه، نور صفحه آن را کم کرده و آن را از چهره تان دور نگه دارید.

عفونت مجاری ادراری

بیماری پروستات در آقایان، ابتلا به دیابت، نوشیدن مقادیر بالای نوشیدنی به ویژه نوشیدنی های حاوی کافئین در ساعات پایانی شب همگی می تواند باعث بی خوابی در افراد شود.

کارشناسان توصیه می کنند در صورت وجود بیماری زمینه ای فرد حتما به پزشک مراجعه کند و همچنین برای خوابی راحت از نوشیدن مایعات در ساعات پایانی شب خودداری شود.

تعریق شبانه بدن

از جمله دیگر عوامل بی خوابی می توان به تعریق شبانه بدن اشاره کرد که به ویژه در برخی افراد بسیار شدید بوده و می تواند باعث بدخوابی آنها شود. کارشناسان برای داشتن خوابی راحت استحمام قبل از خواب، استفاده از لباس مخصوص خواب و همچنین تنظیم دمای اتاق خواب را پیشنهاد کرده اند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب