خشکی دور دهان و بینی بدلیل کمبود B12

87

 آیا شما جز آن دسته از کسانی هستید که خشکی دور دهان و بینی دارید؟ آیا می‌دانید یکی از علت‌های خشکی دور دهان و بینی چیست؟ در این مقاله همراه ما باشید تا شما را باعلت‌های خشکی دور دهان و بینی بگوییم.




خشکی دور دهان و بینی علت‌های متفاوتی دارد که ما در این مقاله به آن می‌پردازیم. اگر شما زا آن دسته از افراد هستید که مشکل خشکی دور لبو بینی هستید همراه ما باشید تا علا‌های خشکی دور لب و بینی را به شما بگوییم. یکی از علات های خشکی دور لب و بینی کمبود ویتامین B12 می‌باشد.
منابع ویتامین b12

ویتامین B12 به طور طبیعی تنها در فرآورده های حیوانی مانند چگر ، خاویار ،گوشت ،تخم مرغ و ماهیی و ... یافت شود، گرچه صور ترکیبی آنها به طور وسیعی در دسترس هستند و به بیشتر غذاها مانند غلات اضافه می شوند.
علت‌های دیگر خشکی دور لب

شایع ترین علت برای خشکی پوست اطراف بینی قرار گرفتن در شرایط زیست محیطی با حرارت بالا و رطوبت کم است. علاوه بر این پوست خشک نیز می تواند در نتیجه آلرژی ، آکنه و تعداد زیادی از مشکلات پوستی ایجاد شود. از جمله دلایل دیگر که سبب خشکی پوست اطراف بینی می شوند می توان به شروع فصل زمستان اشاره کرد که این امر باعث خشکی پوست دست ، پا و صورت و اطراف بینی و دهان می شود.

خارش زمستانی

آب و هوای سرد اثرات تخریبی بر روی پوست دارد. بطوریکه رطوبت پوست کم شده یا از بین می رود که در نتیجه مستعد خشکی و خارش است.برای کاهش بروز این مشکل سعی کنید صورت خود را با آب بسیار داغ نشویید و همچنین محلول های شستشوی صورت را جایگزین صابون کنید زیرا آنها ملایم تر هستند و برای محافظت از پوست های ظریف و حساس تهیه می شوند. همچنین در فصل زمستان بطور روزانه از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.
پسوریازیس صورت

پسوریازیس غیرمسری و البته یک بیماری مزمن است که منجر به بروز تکه های قرمز رنگ پوسته پوسته بر روی پوست می شود. یکی از علل خشکی و خارش پوست اطراف بینی ابتلا به بیماری پسوریازیس است. داروهای استروئیدی موضعی نظیر کرم هیدروکورتیزون معمولا برای درمان پسوریازیس مورد استفاده قرار می گیرند. یک نوع خفیف از درماتیت سبورئیک نیز ممکن است در پوسته پوسته شدن اطراف بینی نقش داشته باشد.
کم آبی


یکی از دلایل رایج و اصلی برای خشکی پوست کم آبی بدن است.کراتین موجود در پوست برای نرمی و سلامت خود به آب نیاز دارد. با این حال اگر پوست رطوبت خود را از دست دهد سخت شدن ، خشکی و کشش پوست صورت را سبب خواهد شد. کم آبی باعث از بین رفتن کراتین بدن و در نتیجه پوسته پوسته شدن نواحی اطراف بینی می شود. حال چرا بینی ؟ زیرا بینی سطح کوچکتری دارد و اثرات در این ناحیه برجسته تر خواهند بود. محصولات مراقبت از پوست

از دلایل دیگر می توان به وجود مواد شیمیایی خشن در محصولات مراقبت از پوست به خصوص صابون و پاک کننده های پوستی اشاره کرد. این مواد بدون شک باعث می شوند پوست روطبت خود را از دست بدهد. زمانی که صورت خود را می شویید مطمئن شوید که تمام صابون موجود را از روی صورت خود شسته اید ، زیرا در صوت بای ماندن بر روی پوست می تواند خشکی آن را سبب شود.

پست های اخیر از ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها :
 روزتان را با این میوه ها برای صبحانه، با نشاط شروع کنید
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.18
 آیا مخلوط شیر و عسل مفید است؟
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.17
 علائم و عوارض مصرف ناکافی سبزیجات
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.04.22
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب