68

زخم دهان عارضه دردناکی است که بسیار آزار دهنده برای فرد می باشد اما با استفاده از روش های خانگی و طب سنتی می توان سریع تر آن را درمان کرد.زخم های دهانی و یا آفت های دهان که روی لثه , قسمت های داخلی گونه ها و لب ها ایجاد می شوند بسیار آزار دهنده و شایع می باشند که معمولا در عرض یک یا دو هفته بهبود می یابند .




۱۴ راه درمان خانگی برای زخم های دهان روی لب و لثه

۱. ریشه شیرین بیان:

ابتدا، یک قاشق غذاخوری از ریشه شیرین بیان را بردارید،و آن را له کنید.بعد، آن را درون دو فنجان آب خیس کنیدحدود دو یا سه ساعت آن را ترک کنید.در نهایت، دهان خود را با این مایع چندین بار در روز شستشو دهید.هر روز آنرا استفاده کنید، تا دهانتان بهتر شود.یکی دیگر از گزینه ها برای شما، در این مورد، استفاده روزانه از قرص های جوشان شیرین بیان است .

شیر ناگیل یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان زخم دهان

۲. شیر نارگیل :

یک قاشق غذاخوری از شیر نارگیل را با کمی عسل مخلوط کنید.پس از آن، از این مخلوط برای ماساژ منطقه آسیب دیده خود استفاده کنید.این کار را سه یا چهار بار در روز انجام دهید.هر روز تکرار کنید تا وضعیت شما بهبود یابد.علاوه بر این، شما می توانید زخم های دهان را روزانه با شیر نارگیل شستشو دهید.و ماساژ ناحیه زخم با روغن نارگیل بسیار آسان تر است.

درمان زخم دهان با نمک دریایی

۳. نمک دریایی با پراکسید هیدروژن :

اولا، این چیزها را به خوبی آماده کنید:دو قاشق غذاخوری نمک دریا، دو قاشق غذاخوری پتاس هیدروژن ۳٪ و یک لیوان آب گرم.بعد از آن، نمک دریایی و پراکسید هیدروژن را به لیوان آب اضافه کنید.سپس آنها را با هم ترکیب کنید،در نهایت، از این مخلوط برای شستن دهان خود استفاده کنید.این فرایند را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.هر روز ادامه دهید تا وضعیت شما بهتر شود.اما به یاد داشته باشید که اینها را نبلعید.

زخم دهان خود را با دانه های گشنیز درمان کنید

۴. دانه های گشنیز:

ابتدا یک قاشق غذاخوری از دانه های گشنیز را به یک فنجان آب اضافه کنید.بعدبجوشانید.سپس مایع را صاف کنید.پس از آن ،اجازه دهید که خنک شود.سرانجام، آن را در اطراف دهان خود قرار دهید.این مراحل را ،سه تا چهار بار در روز تکرار کنید.

جوش شیرین راه حلی موثر برای درمان زخم دهان

۵. جوش شیرین :

ابتدا یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با مقدار کافی آب تهیه کنید.سپس آنها را با هم ترکیب کنید، تا یک خمیر نازک ایجاد شود.سرانجام مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده، قرار دهید.این راه حل را چند بار در روز تکرار کنید.علاوه بر این، به طور مستقیم از جوش شیرین برای زخم دهان خود استفاده کنید.

درمان خانگی زخم دهان با استفاده از عسل

۶. عسل :

یک گوش پنبه را به سادگی، در عسل فرو ببرید.در نهایت، آن را روی زخم دهان خود مالش دهید.این کار را هر روز انجام دهید،وتا زمانی که نتیجه را مشاهده کنید، تکرار کنیدو برای زخم های دهان که ناشی از پرتودرمانی است، عسل مانوکا بهترین راه حل است.

ژل آلوئه ورا درمان گیاهی برای زخم دهان

۷. آلوئه ورا :

ابتدا یک برگ آلوئه ورا را بردارید و آن را بشویید،سپس ژل را از این برگ خارج کنید.در نهایت، این ژل را در منطقه آسیب دیده خود ،اعمال کنید.این روند را چند بار در روز انجام دهید.تا زمانی که نتیجه را ببینید هر روز این کار را تکرار کنید.گاهی اوقات شما می توانید به جای استفاده از ژل آلوئه ورا از آب آلوئه ورا استفاده کنید.اگر می خواهید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید، می توانید این ژل را در بسیاری از فروشگاه ها خریداری کنید، به جای اینکه از برگ آن ژل بگیرید.

درمان زخم دهان روی لب و لثه با کرفس

۸. کرفس :

روزانه به طور مرتب ساقه کرفس تازه را بجوید.برای به دست آوردن بهترین نتیجه، پالپ را ۱۰ دقیقه در منطقه آسیب دیده خود نگه دارید .علاوه بر این، شما می توانید کرفس را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

ریحان بهترین درمان خانگی زخم دهان

۹. ریحان :

چهار تا پنج برگ ریحان را بردارید.سپس آنها را کاملا بشویید.پس از آن، آنها را بخورید.سرانجام آب کمی بنوشید ، این کار را در صبح و عصر (دو بار در روز)تا زمانی که نتیجه مثبت را مشاهده نکردید، روزانه تکرار کنید.علاوه بر این، انجام این روند کمک خواهد کرد که نفس تنگی درمان شود.

آسانترین و موثرترین روشهای خانگی برای زخم دهان

۱۰. قالب یخ :

قالب یخ ،یکی از آسانترین و موثرترین روشهای خانگی برای زخم دهان است.آنها قادر هستند که درد ناشی از زخم های دهان را از بین ببرند.بنابراین، یخ را از یخچال خود بردارید و سپس آن را روی ناحیه آسیب دیده خود قرار دهید ،تا علائمی مانند مورمور شدن و همچنین احساس سوزش قبل از ظاهر شدن زخم سطحی دهان پیدا کنید.این کار را ،چند بار در روز انجام دهید تا وضعیت شما بهبود یابد.

درمان زخم دهان با برگ های شنبلیله

۱۱. برگ شنبلیله :

ابتدا یک فنجان از برگ های شنبلیله را بردارید.سپس آن را به دو فنجان آب اضافه کنید.بعد از آن بجوشانید.سپس آب را صاف کنید.اکنون از یک درب برای پوشش آن استفاده کنید.برای چند دقیقه کنار بگذارید.در نهایت، آن را دو یا سه بار در روز بشویید.هر روز تکرار کنید تا وضعیتتان بهتر شود.

گوجه فرنگی یکی از مواد طبیعی برای درمان زخم دهان

۱۲. گوجه فرنگی :

ابتدا یک یا دو گوجه فرنگی را با دقت بشویید وپس از آن، آنها را برش دهید سپس آنها را به منظور استخراج آب بجوشانید.در نهایت، از این مخلوط استفاده کنید.این روش را سه تا چهار بار در روز انجام دهید ، تا زمانی که وضعیت شما بهبود پیدا کند ،روزانه انجام دهید.

بهبود زخم های دهان با نسخه های خانگی و طبیعی

۱۳. آب لیمو :

یک لیمو را بردارید،سپس آن را به دو قسمت تقسیم کنید.آن را در منطقه آسیب دیده قرار دهید اجازه دهید که آب لیمو کار خود را انجام دهد، اما شما کمی صدمه خواهید دید.اگرچه بی حس می شود، بسیار خوب است.در نهایت، عسل را در منطقه آسیب دیده خود اضافه کنید،این کار را روزانه انجام دهیدتا زمانی که وضعیت شما بهبود پیدا کند.

جوش شیرین با لیمو، عسل، آب ترکیبی فوق العاده برای درمان زخم دهان

۱۴. جوش شیرین با لیمو، عسل، آب :

در مرحله اول، یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک لیمو تازه بردارید.بعد لیمو را فشار دهید.پس از آن، آب لیمو را به جوش شیرین اضافه کنید و مخلوط را در مخلوط کن قرار دهید ،سپس نیمی از قاشق چای خوری عسل و یک قاشق غذاخوری از آب سرد اضافه کنید.حالا همه مواد تشکیل دهنده را با هم ترکیب کنید.در نهایت، این را روی زخم های خود قرار کنید.این فرایند را دو بار در روز ، یک بار در صبح و یک بار در شب قبل از خواب برای حدود یک هفته انجام دهید.

 


پست های اخیر از بیماریها و روش های درمانی :
 حقایقی در مورد سکته مغزی، قاتل خاموش
بیماریها و روش های درمانی 1399.04.21
 نحوه نگهداری بیمار مبتلا به کرونا در منزل
بیماریها و روش های درمانی 1398.12.14
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب