نکات مهم طب سنتی برای درمان انواع سکته

95

حتما جهت درمان سکته‌ مغزی این مطلب را به طور کامل مطالعه کنید:اگر بیمار دچار سکته مغزى شده باشد:مزاج بیمار سکته مغزى را تشخیص بدهید گرچه بسیارى از سکته ‌هاى مغزى در غلبه سوء مزاج سرد ایجاد مى‌ شود اما این حکم عمومیت نداشته و تشخیص مزاج ضرورى است. در تجویز داروها حالات معده، یبوست، فشار خون، غلظت و چربى خون و بیماریهاى قبلى بیمار سکته مغزى باید در نظر گرفته شود.



به طور کلى نسخه‌ هاى زیر در انواع سکته ‌ها خصوصا سکته مغزى عمومیت داشته و لازم الاجراست:
رژیم ۱۵ روزه‌ جهت درمان سکته‌ مغزی
عرق شاهتره، خاکشى، ترنجبین‌
یک روز در میان دو لیوان عرق شاهتره را داغ کنید تا به حد جوش برسد و بلافاصله آن را داغ ‌داغ روى سه قاشق غذاخورى خاکشى که از قبل تمیز کرده ‌اید بریزید و بجاى صبحانه میل کنید. اگر بیمار سکته‌ مغزی دیابت ندارد کمى شیرین کنید. تا ظهر چیزى نخورید مگر آب کمپوت یا فرنى رقیق.
روز بعد ۳ قاشق غذاخورى ترنجبین را در ۵/ ۱ لیوان آب جوش حل کرده‌ صاف کنید و بجاى صبحانه به بیمار سکته‌ مغزی بدهبد میل کند و تا ظهر مثل روز قبل عمل کنید.
مسهل عام‌ جهت درمان سکته‌ مغزی:
سناء مکى ۵۰ گرم، گل سرخ ۵۰ گرم، ترنجبین ۲۵ گرم، گل ختمى ۲۵ گرم تخم کتان ۲۵ گرم، افسنتین ۲۵ گرم.
داروها را نیم‌کوب کنید، بعد از ظهرها یک الى دوبار هر بار یک قاشق غذاخورى را در ۲ لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان بماند صاف کنید و کمى شیرین کرده میل کنید. این دارو باید ایجاد اسهال کند. چنانچه در هر بعد از ظهر با یک‌بار مصرف آن اسهال ملایمى ایجاد شود به همان یک‌بار اکتفا و چنانچه لازم است دوبار در هر بعد از ظهر مصرف شود تا اسهال ایجاد شود.
ظهرها یک روز در میان و در صورت لزوم هر روز، بجاى هر نوع غذا سوپ گشنیز که با اسفناج یا برگ چغندر، همراه با عدس و کمى برنج و ماهیچه گوسفند یا مرغ بدون چربى و آلوى بخارا و زیره سیاه پخته شده باشد به بیمار سکته‌ مغزی بدهبد میل کند
شب‌ها بجاى هر نوع غذا یکى از موارد زیر را انتخاب به بیمار سکته‌ مغزی بدهبد میل کند:
– کته گشنیز یا شوید با سالاد کاهو یا شربت سکنجبین و در صورت تمایل کمى گوشت گوسفند یا مرغ آب‌پز بدون چربى که با کمى پیاز و زردچوبه و نمک طبخ شده باشد به بیمار سکته‌ مغزی بدهبد میل کند
– سیراب و شیردان گوسفند با پرز و بدون چربى با چاشنى آب‌لیمو یا سرکه خانگى. نخود را خیس کرده آب آن را دور ریخته و با سیراب و شیردان با شرایط بالا طبخ شده به بیمار سکته‌ مغزی بدهبد میل کند
– نخود را به تنهایى پخته و با روغن زیتون و آب‌لیمو مخلوط و به بیمار سکته‌ مغزی بدهبد میل کند
– گوشت پرندگانى مانند کبک و تیهو و گنجشک و کبوتر و امثال آنکه بدون چربى بوده و این پرندگان همواره در جنب‌ و جوش و پرواز باشند.
در طول مدت ۱۵ روز بیمار سکته مغزی به کلى از مصرف سوسیس و کالباس و سرخ ‌کردنى و چربى و شیرینى ‌جات قنادى و چیپس و خامه و انواع ساندویچ و پیتزا و هر نوع غذاى یبوست ‌آور پرهیز کند.
چنانچه سردى بر مزاج بیمار سکته مغزی غلبه دارد نسخه زیر را طبق دستور مصرف کنید:
گاوزبان، سنبل الطیب، نعناع، بادرنجبویه، تخم شنبلیله، قدومه، لیموى عمانى، ادویه را نیم‌کوب و روزى دوبار ظهر و شب بعد از هر غذا یک قاشق غذاخورى را در یک و نیم لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان بماند صاف کنید شیرین کرده و به بیمار سکته‌ مغزی بدهبد میل کند
نسخه‌ هاى جوشانده بسیار متنوع است و ناچار از ذکر آنها خوددارى مى ‌کنیم اگر بیمار داراى مزاج گرم بوده و یا دچار فشار خون و قند خون مى ‌باشد از نسخه جوشانده زیر استفاده کنید:
گاوزبان، سنبل الطیب، تخم شنبلیله، قرقات، گل ختمى، اسفرزه، گزنه، بولاغ اوتى‌
مانند نسخه قبل عمل کنید. مقدار مصرف و دفعات آن براساس نیاز تجویز مى ‌شود. نسخه‌ هاى مشابه این جوشانده نیز بسیار متنوع است.
بلعیدن روزانه یک عدد سیر خام بسیار مفید است. بعد از ۱۵ روز که درمان‌ها را انجام دادید مرحله بعد یعنى خون‌ درمانى را شروع کنید:

خون‌ درمانى‌ جهت درمان سکته‌ مغزی:
سکته چه مغزى و چه قلبى باشد باید سه دوره خون‌گیرى پشت گوش و دست‌وپاها انجام گیرد و پس از پایان، خون‌گیرى سه ماه بعد دوباره از سرگرفته شود. گرچه ممکن است در همان مرحله اول که خون‌گیرى از پشت گوش‌ها انجام مى‌شود لخته‌هاى عروق سر از میان برود اما ادامه درمان و خون‌گیرى ضرورت تام دارد.
زالو درمانی جهت درمان سکته‌ مغزی:
مرحله اول زالو پشت گوشها
پشت هر گوش تعداد ۱۰ عدد زالوى کوچک بیاندازید، صبر کنید تا زالوها کاملا سیر شده و خودبه‌ خود از پشت گوشها جدا شوند سپس جاى نیش‌ها را با پنبه آغشته به زردچوبه پانسمان کنید و از رساندن آب به جاى زخم جلوگیرى نمایید. پس از بند آمدن خون‌ریزى داروهاى زیر را طبق دستور آماده کنید و انجام دهید. تجربه نشان داده که پس از خونگیرى با زالو تا قطع خون‌ریزى چنانچه هیچ‌گونه داروى ضدعفونى‌ کننده بکار نرود احتمال عفونت بسیار کم مى‌ باشد
داروهاى جوشانده را همچنان ادامه دهید و میزان مصرف را روزى سه بار بعد از هر غذا برسانید. داروهاى دمنده در بینى (نفوخ) و آبزن‌ها (نطول) را ادامه دهید.

مرحله دوم زالو پشت دستها جهت درمان سکته‌ مغزی
پشت هر دست ما بین انگشت کوچک تا انگشت سوم روى هر دست تعداد ۱۰ عدد زالوى متوسط بیاندازید و تمام دستورات مرحله اول را به اجرا گذارید.
این مرحله ۲۰ روز پس از مرحله اول زالودرمانى انجام مى‌ شود. داروهاى جوشانده و نفوخ و آبزن‌ها را ادامه دهید.

مرحله سوم زالو روى پاها جهت درمان سکته‌ مغزی
روى قوزک‌هاى بیرونى تا انگشت سوم پا، روى هر پا تعداد ۱۰ عدد زالوى درشت بیاندازید و کلیه دستورات مراحل قبل را به اجرا گذارید.

توصیه تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی جهت پیشگیری از سکته مغزی و قلبی
۱- ازمصرف روغن های کارخانه ای به شدت پرهیز کنید و از روغن کنجد اصل استفاده کنید
۲- افراد بالای ۴۵ سال سن سالی ۲ مرحله زالو درمانی در پشت گوش و پشت دست چپ انجام بدهند
۳- سالی ۲ بار حجامت انجام شود

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب