داروی جدیدی که احتمالا در درمان کرونا موثر است

31

این داروی جدید که EIDD-2801 نام دارد، توانسته در تست‌های آزمایشگاهی و در موش‌ها، تولید ویروس کورونا در سلول‌های ریه‌ای را متوقف کند. این دارو هنوز در انسان آزمایش نشده است.




 مطالعه آزمایشگاهی این دارو در نشریه Science Translational Medicine منتشر شده است و توسط یک تیم از دانشگاه‌های Emory، University of North Carolina at Chapel Hill و Vanderbilt University Medical Center in Nashville انجام شده است. این تیم پیش‌تر دریافته است که داروی ضد ویروس remdesivir می‌تواند برای درمان SARS و MERS به‌کار رود. داروی جدید EIDD-2801 حتی بهتر از remdesivir نیز می‌تواند عمل کند. این دارو از قبل برای درمان آنفلوانزا طراحی شده بود. این دارو عملکرد رونوشت‌برداری ویروس کورونا را می‌تواند متوقف کند. اما برخلاف remdesivir آن را متوقف نمی‌کند، بلکه باعث ایجاد موتاسیون‌هایی می‌شود که عملاً RNA ویروس را از کار می‌اندازد. این دارو می‌تواند علیه دیگر ویروس‌های RNAدار نیز به کار رود.

 از این دارو احتمالاً بتوان به‌عنوان عامل پیشگیری کننده (پروفیلاکسی) علیه ویروس‌های گوناگون استفاده کرد. یعنی بتوان با مصرف دارو از ابتلا به ویروس پیشگیری کرد. این دارو را می توان برای پیشگیری کادر درمان استفاده کرد و چون به صورت قرص خوراکی می باشد می توان در مراحل اولیه بیماری و در منزل استفاده کرد واز پیشرفت بیماری جلوگیری کرد البته این دارو هنوز مجوز استفاده در انسان را نگرفته است

مرکز گوارش کودکان تهران
دکتر عزیزاله یوسفی
فوق تخصص گوارش کودکان و نوجوانان
تلفن تماس : 02166126187 و 02166126188 و 02166126189

پست های اخیر از دکتر عزیزالله یوسفی فوق تخصص گوارش کودکان :
 مقایسه تاثیر رب عناب و پیدرولاکس در درمان یبوست در کودکان
دکتر عزیزالله یوسفی فوق تخصص گوارش کودکان 1399.05.11
 پیشگیری از هپاتیت A
دکتر عزیزالله یوسفی فوق تخصص گوارش کودکان 1399.05.04
 فکال ایمپکشن ( Fecal Impaction)
دکتر عزیزالله یوسفی فوق تخصص گوارش کودکان 1399.04.28
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب