85

سمعک ها دارای انواع مختلفی هستند یکی از مهمترین مدل های آنها، سمعک مخفی نام دارد این سمعک ها که در اصطلاح عامیانه سمعک مخفی یا سمعک نامرئی نام می برند به سمعک های گفته می شوند که وقتی روی گوش یا داخل گوش قرار می گیرند مخفی می باشند و قابل دیده شدن نیستند. سمعک ها از قدیم تا کنون تغییرات زیادی کرده اند و با پیشرفت تکنولوژی به سمت کوچکتر شدن سوق پیدا کرده اند. سمعک ها به طور کلی از نظر شکل به چهار دسته طبقه بندی می شوند که عبارتند از:


سمعک داخل گوشی


سمعک پشت گوشی


سمعک عینکی یا استخوانی


سمعک جیبی


از بین این مدل سمعک ها، سمعک مخفی جزو گروه سمعک داخل گوش محسوب می شوند که البته خود این سمعک ها انواع مختلفی دارند که کوچکترین آنها، سمعک مخفی یا نامرئی واقعی است. این سمعک ها نزدیک پرده گوش قرار می گیرند و در تمام زوایا غیر قابل دید می باشند. این سمعک ها از نظر علمی به آنها IIC می گویند که از کلمات Invisible on the canal گرفته شده است. این تکنولوژی در چند سال اخیر ساخته شده است و از طریق کوچک کردن چیپ سمعک بدست آمده است. سمعک مخفی علاوه بر ناپیدا بودن، مزایای دیگری دارد که در ادامه به بخشی از آنها اشاره می شود.


۱۰مزیت استفاده از سمعک مخفی


غیرقابل دید و کاملا نامرئی


گذاشتن و برداشتن راحت


استفاده از تقویت طبیعی لاله


صدای واضح تر و شفاف تر


جهت یابی بهتر اصوات


مکان یابی بهتر اصوات اطراف سر


استفاده راحت تر از تلفن و موبایل


دارا بودن قابلیت اتصال بلوتوث و وایرلس


پوشش افت شنوایی تا حد متوسط


استفاده حین فعالیت زیاد مثل ورزش


سمعک مخفی همان طور که ذکر شد مزایای زیادی دارد و البته معایبی هم دارند که مهمترین آن اتمام زودتر باتری و لزوم تعویض آن است چرا که این سمعک ها از کوچکترین سایز باتری یعنی باتری شماره ۱۰ استفاده می کنند که نسبت به سایر باتری های از مدت عمر کمتری برخوردار هستند. سمعک های مخفی شامل دو مدل متفاوت هستند که عبارتند از:


سمعک های ساختنی


سمعک های آماده


در سمعک هایی که به صورت ساختنی آماده می شوند از گوش فرد قالب گرفته می شود و بر اساس قالب گوش سمعک مخفی ساخته می شود اما در سمعک های آماده، سمعک ها به صورت پیش ساخته موجود می باشد و فقط پروپ (قطعه پلاستیکی) سر این سمعک ها، متناسب با سایز کانال هر کسی انتخاب می شود. بعد از انتخاب سمعک ، آن را بر روی گوش تنظیم و فیت می شود و نیز سمعک را با موبایل متصل می شود تا فرد علاوه بر تنظیم خودکار سمعک بتواند تا اندازه ای سمعک را از طریق موبایل در صورت نیاز کنترل کند. برای ساخت بهتر و کوچک تر درست کردن این سمعک ها هم نحوه قالب گیری صحیح، برای این کار مهم است و هم اینکه برخی از سازنندگان این سمعک تبحر بهتر و بالاتری برای ساخت این سمعک ها دارند. لذا در مجموع ادیولوژیست و برند و مدل سمعک انتخابی، بر ساخت یک سمعک مخفی مناسب با کارایی خوب تاثیر گذار است.
در کنار مزایای خوب شنیدن برای افراد کم شنوا، این سمعک ها به علت بالا بردن اعتماد به نفس در افراد با مشکل کم شنوایی کیفیت زندگی این افراد را ارتقاء می دهد. سمعک خوب با تنظیم سمعک مناسب زندگی را بهتر می کند. برای خرید سمعک مخفی و دیگر سمعک ها با برندهای مختلف به دیگر مقالات سایت تهران صفیر مراجعه نمایید.


 

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب