اوزون درمانی زانو و دیسک کمر

95

اوزون درمانی روشی سالم در درمان بیماری های عضلانی و مفصلی می باشد. در حقیقت اوزون تراپی پاسخی است به تلاشهای علم پزشکی به یافتن جایگزینی مناسب برای کورتون درمانی. در این مطلب  اوزون درمانی دیسک کمر و اوزون درمانی زانو را توضیح می دهیم.

در اوزون درمانی  از گاز ازن که غلظت آن توسط پزشک معالج تعیین می شود،  به صورت کاملا تخصصی در بافت تزریق می شود و بر اساس تبدیل گاز ازن به اکسیژن در بافت رادیکال ها و انرژی آزاد می شود که  درمان دیسک کمر ، درمان سیاتیک ، استفاده می شود.
از تزریق گاز ازن در کنار و یا داخل دیسک به عتوان جراحی بسته دیسک کمر و یا جراحی بسته دیسک گردن  کمک ازن درمانی  هم نام برده می شود.
انرژی آزاد شده از گاز ازن در بافت موجب تبدیل و آزادسازی انرژی بسیار فوق العاده ای می شود که ماده تغذیه ای سلول یا ATP سلول را بالا می برد و موجب ترمیم بدون عارضه و طبیعی سلول صدمه دیده از جمله سلول های دیسک کمر می شود . در واقع این انرژی، ازن درمانی را به  عنوان یک پیشرفت جدید و نوین در درمان درد و دیسک و آرتروز در پزشکی روز دنیا مطرح کرد است.
اوزون درمانی دیسک کمر
اصول درمان اوزون تراپی با اوزون درمانی دیسک کمر بدین صورت است که رادیکالهای آزاد درون اوزون (اکسیژن سوم موجود در اوزون) از این طریق باعث کاهش التهاب می شود که با مواد داخل دیسک وارد واکنش شده و این امر فتق دیسک کمر را کاهش داده و به تبع آن التهابات و دردهای ناشی از آن را کاهش می دهد.
این کوچک شدن دیسک بیرون زده در این روش علاوه بر کاهش فشار وارد شده بر کانال نخاع، سبب بهبود گردش خونی در فرد و در نتیجه باعث اکسیژن رسانی بهتر به ریشه های عصبی می شود.
درد در افرادی که از روش اوزون درمانی دیسک کمر بهره جسته اند بعد از گذشت دو روز به شدت کاهش می یابد.
اوزون درمانی دیسک کمر را گاهی یک نوع جراحی بسته هم می نامند و در واقع درمان جراحی بسته دیسک کمر به  روش های مختلفی انجام می شود که یکی از آنها ازن درمانی کمر می باشد.
اوزون درمانی زانو برای درمان آرتروز زانو
آرتروز زانو از بیماریهایی است که راهکارهای جایگزین جراحی بسیاری در درمان آن دارد. از جمله این راهکارها می توان به تزریق داخل مفصلی کورتون یا ژلهای اسید هیالورنیک و پی آر پی اشاره نمود. در این راستا  و شاید بتوان از همه آنها موثرتر از تزریق داخل مفصلی اوزون نام برد که به آن اوزون درمانی زانو گفته می شود.
آنچه در خصوص اوزون درمانی زانو بسیار مهم بوده و آن را از سایر درمانها متمایز می گرداند، عوارض بسیار ناچیز و هزینه پایین این نوع درمان نسبت به سایر راهکارهای درمانی است.
توان بخشی بعد از اوزون درمانی
درد بعد اوزون درمانی دیسک کمر و اوزون درمانی زانو و روز بعد از اورون درمانی و قبل از ازاد سازی رادیکال های اکسیژن طبیعی است ما به بیماران توصیه می کنیم بعد از اوزون درمانی یک جلسه توان بخشی شوند.

انجام اوزون درمانی در کلینیک پیشگام
کلینیک درد پیشگام از همکاری متخصصان مجرب برای تسکین درد و بهبود کیفیت زندگی بیماران بدون انجام عمل جراحی بهره می‌گیرد. اوزون درمانی زانو و اوزون درمانی دیسک کمر در کلنیک پیشگام انجام می شود.
اگر برای اوزون درمانی نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید ما در کلینیک پیشگام پذیرای شما هستیم.

پست های اخیر از دکتر محمد حسین سپهریان :
 علت ابتلا به آرتروز گردن چیست؟
دکتر محمد حسین سپهریان 1402.11.27
 درمان درد پاشنه
دکتر محمد حسین سپهریان 1402.10.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب