میزان تأثیر یونی زینک بر تقویت مو چقدر است؟

46

 


مکمل یونی زینک بهترین محصول کمک تغذیه ای مخصوص پوست، مو و ناخن ها است که طرفداران بسیاری دارد. این محصول تحت لیسانس شرکت لیبرتی سوئیس در ایران تولید می شود و یکی از مکمل های بسیار پرفروش در درمان ریزش مو، مشکلات پوست و ناخن ها است. 


قرص یونی زینک علاوه بر زینک حاوی انواع ویتامین‌ های گروه B و ویتامین C نیز است. با مصرف روزانه و مداوم این محصول سلامت پوست و مو حفظ می شود. برای آشنایی بیشتر با خواص مکمل مورد نظر و نحوه مصرف آن برای درمان مشکلات مو و پوست همراه ما باشید.


یونی زینک و تقویت مو


معرفی مکمل یونی زینک 


مو، پوست و ناخن ها برای حفظ زیبایی و سلامت خود به مواد مفید و مغذی نیاز دارند. این مواد با مصرف غذای سالم به راحتی در بدن تامین می شوند. حال برخی از افراد به دلیل رژیم های سخت غذایی یا قرارگیری در معرض استرس به ریزش مو، مشکلات پوستی و غیره دچار می شوند‌. 


در صورتی که این مشکلات به دلیل کمبود ویتامین ها، مواد معدنی و سایر ریزمغذی های دیگر در بدن به وجود بیایند، بدون شک اولین گزینه برای بهبود آنها مصرف مکمل های مولتی ویتامین مینرال است.


مکمل یونی زینک یکی از بهترین محصولات مغذی است که به تقویت مو، جلوگیری از ریزش مو، شکنندگی ناخن ها و مشکلات پوستی ناشی از فقر ویتامین‌ ها و مینرال ها در بدن کمک می کند و با تقویت این اعضای مهم بدن سلامت آنها را ارتقا می دهد. 


این قرص در بسته بندی های 60 عددی و تحت لیسانس شرکت لیبرتی سوئیس در ایران تولید و به بازار عرضه می شود. بنابراین دسترسی به آن از تمامی فروشگاه های دارویی و داروخانه های آنلاین امکان پذیر است.


تاثیر ترکیبات مکمل یونی زینک روی خواص آن


شادابی و سلامت پوست، مو و ناخن ها تا حدود زیادی به نوع مواد غذایی مصرفی افراد بستگی دارد. به همین دلیل با مصرف مواد غذایی ناسالم، کمبود ویتامین ها و تاثیرات آن به سرعت روی این اعضای بدن خود را نشان می دهد. به همین دلیل متخصصان، پزشکان و داروسازان با تهیه مکمل های تغذیه ای مانند قرص یونی زینک بدون هیچگونه دردسری این مشکل را رفع کرده اند. 


این قرص بسیار مفید و پرخاصیت حاوی روی، ویتامین C و انواع ویتامین‌ های گروه B است و یکی از پرفروش ترین مکمل‌ های غذایی مخصوص پوست و مو به شمار می رود. اگر با فواید ترکیبات مکمل یونی زینک آشنایی ندارید، در ادامه به صورت کلی آنها را بررسی می کنیم.


خواص روی یا زینک برای بدن 


در ترکیبات این قرص برای جذب بهتر عنصر روی از شکل سولفات منوهیدرات آن استفاده می شود. روی در جلوگیری از ریزش مو، بهبود شرایط پوست و ناخن ها ماده ای بسیار ضروری است و تقریبا فعالیت بیش از 200 نوع واکنش آنزیمی بدن به آن بستگی دارد. 


نقش زینک در تولید پروتئین مورد نیاز پوست یا کراتین و همچنین کلاژن غیر قابل توصیف است. از این رو در ترکیبات مکمل های مخصوص پوست و مو از زینک با دوز بالا استفاده می شود. در هر عدد قرص یونی زینک حدود 15 میلی گرم زینک وجود دارد که تامین کننده نیاز بدن به این ماده است. سایر خواص زینک موجود در یونی زینک شامل موارد زیر می شوند:


  • بهبود زخم‌ های پوستی
  • حفظ سلامت و استحکام ناخن‌ ها 
  • جلوگیری از ایجاد لکه‌ های سفید روی ناخن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به حفظ سلامت سیستم قلب و عروق
  • بهبود کارکرد دستگاه گوارش
  • موثر در رشد و ترمیم آسیب های عضلات بدن 
  • کاهش اختلالات رفتاری
  • کمک به رشد مجدد موها 
  • موثر در ریزش مو

یونی زینک


اهمیت ویتامین‌ های گروه B موجود در مکمل یونی زینک برای بدن


ویتامین‌ های گروه B از جمله موادی هستند که نقش مهمی در سوخت و ساز بدن و خونرسانی به اندام ها به خصوص فولیکول های مو و سلول های پوست بر عهده دارند. این ویتامین ها همچون: بیوتین، فولیک اسید، ویتامین های B1 ،B2 ،B3 ،B5 و B12 با بهبود عملکرد آنزیمی های بدن به افزایش قدرت جسمی و توان ذهنی نیز کمک می‌ کنند. 


با مصرف این قرص کمبود ویتامین های گروه B در بدن تامین می شود و انرژی بدن افزایش پیدا می کند‌. این ویتامین ها برای سلامت پوست، مو و ناخن ها نیز خواص بسیاری دارند و مانع از ایجاد اختلالات پوستی می شوند.


فواید ویتامین C موجود در قرص یونی زینک


ویتامین C که آن را با نام اسید اسکوربیک نیز می شناسند، یکی از ترکیبات بسیار مهم موجود در مکمل یونی زینک است. این ویتامین محلول در آب با خاصیت آنتی اکسیدانی خود به افزایش سیستم دفاعی بدن کمک می‌ کند و مانع از رسیدن آسیب به پوست و موها می شود. 


همچنین با مصرف این قرص، ویتامین C موجود در آن به متابولیسم پروتئین و کلاژن سازی در بدن کمک می‌ کند. بدین طریق سلامت سلول‌ های پوست و مو حفظ خواهد شد. همچنین به واسطه این ویتامین میزان جذب زینک در بدن افزایش پیدا می کند. در هر قرص یونی زینک از 150 میلی گرم ویتامین C استفاده می شود.


کلسیم دی پانتوتنات و نقش آن در بدن 


این ماده که ترکیبی از کلسیم و ویتامین B5 است، در محتویات یونی زینک به کار می رود. زیرا بدن برای تبدیل کربوهیدرات ها و چربی ها به انرژی به این ماده نیاز دارد. .این ویتامین در جلوگیری از سفید شدن موها و کمک به رشد سریع آنها نیز نقش مهمی را ایفا می کند. با مصرف روزانه یک عدد از مکمل یونی زینک 50 میلی گرم کلسیم دی پانتوتنات به بدن وارد می شود که بخش مهمی از نیازهای تغذیه ای بدن را برطرف می کند.


بهترین زمان مصرف قرص یونی زینک 


برای اثرگذاری بهتر این مکمل تغذیه ای باید در زمان مناسب از آن استفاده کرد. از آنجایی که در ترکیبات این محصول از ویتامین ها و زینک استفاده شده است، بهتر است آن را 1 ساعت بعد از صبحانه یا ناهار مصرف کرد. 


همچنین برای جذب بهتر زینک در بدن توصیه می شود که این مکمل با فرآورده های حاوی کلسیم استفاده نشود. در صورت مصرف محصولات دارای کافئین بهتر است این قرص 1 ساعت قبل یا بعد از آنها مصرف شود. 


نحوه و دوره مصرف مکمل یونی زینک 


مهمترین نکته ای که خواص قرص یونی زینک را افزایش می دهد، تداوم در مصرف آن است. در واقع با استفاده روزانه یک عدد از این قرص اثرات فوق‌العاده آن در افزایش سلامت پوست، مو و ناخن ها به خوبی قابل مشاهده خواهد بود. دوره مصرف این قرص نیز با توجه به شدت مشکلات ایجاد شده برای هر فرد متفاوت است و بر اساس نیاز بدن افراد باید حداقل به مدت 2 ماه ادامه پیدا کند.


خرید قرص یونی زینک لیبرتی سوئیس


همانطور که گفته شد، زینک یک عنصر ضروری در بدن محسوب می شود که دریافت آن از طریق مصرف مکمل ها واجب است. قرص یونی زینک لیبرتی با داشتن مقدار مناسب زینک و دیگر مواد مغذی، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت پوست، مو و ناخن خواهد شد. مصرف این مکمل، به طور کلی به ارتقای سطح انرژی بدن و جلوگیری از بروز خستگی، بهبود حافظه و تمرکز، کاهش کم خونی و کاهش خطر ابتلا به بیماری ها می انجامد. 


 

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب