تفاوت رشد طبیعی عضلات و مصرف مکمل بدنسازی

37


اگر قصد دارید بدنسازی را آغاز کنید، احتمالا این سوال برای شما ایجاد خواهد شد که رشد عضلات به صورت طبیعی بهتر خواهد بود یا برای نتیجه بهتر باید از مکمل‌های غذایی موجود در بازار استفاده کرد؟ پاسخ این سوال به هدفی بستگی دارد که با در نظر گرفتن آن ورزش را آغاز کرده‌اید. اگر تنها هدفتان از بدنسازی، سالم نگه داشتن بدن و ورزش است که بدنسازی بدون استفاده از مکمل مناسب خواهد بود و اگر ترجیح می‌دهید در مدت زمان کوتاه‌تری به حجم عضلانی قابل توجهی برسید، می‌تواند استفاده از مکمل های بدنسازی را نیز در نظر بگیرید.


رشد طبیعی عضلات در بدنسازی


همانطور که اشاره شد برخی افراد ترجیح می‌دهند به صورت طبیعی به رشد عضلانی مورد نظر خود برسند، به همین دلیل یک رژیم غذایی متعادل را دنبال کرده و از هیچ مکمل جانبی کمک نمی‌گیرند. این افراد بسته به شدت تمرینات حرفه‌ای خود، از پروتئین و کالری مشخصی بهره مند شده و به رشد عضلات خود کمک می‌کنند. رسیدن به اندام ایده‌آل با کمک بدنسازی طبیعی هم امکان پذیر است. در واقع با مصرف مواد غذایی نظیر گوشت، تخم مرغ، لبنیات، سویا و .... می‌توان پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کرد. برای رسیدن به هدف ورزشی در این روش حتما باید برنامه غذایی با کمک یک مربی و پزشک چیده شود تا بهترین تاثیر ممکن را داشته باشد.



مزایای رشد طبیعی عضلات بدون استفاده از مکمل عبارتند از:


·       این روش به صورت طبیعی باعث رشد عضلات شده و سلامتی بدن را تضمین می‌کند.


·       رشد طبیعی عضلات بدون استفاده از مکمل باعث اعتماد به نفس بیشتر خواهد شد زیرا روند رشد عضلات به صورت مرحله به مرحله قابل مشاهده بوده و این موضوع حس بهتری در فرد ایجاد خواهد کرد.


·       باعث صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شد. برای خرید مکمل‌های بدنسازی باید هزینه قابل توجهی را صرف کنید و در هر دوره از مکمل مناسبی کمک بگیرید اما در بدنسازی طبیعی نیازی به صرف این هزینه‌ها نخواهد بود.


بدنسازی با مصرف مکمل


با وجود فواید رشد طبیعی عضلات، استفاده از مکمل‌ها در بین بدنسازان امری طبیعی است زیرا مکمل‌های غذایی سرعت رشد عضلات را افزایش داده و به ورزشکاران کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاه‌تری به اندام ایده‌آل خود دست پیدا کنند. از جمله اثرات مصرف مکمل بدنسازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


·       مکمل‌ها می‌توانند به بالا بردن سطح انرژی بدن کمک کنند. برخی از مکمل‌ها با افزایش انرژی ورزشکاران امکان انجام تمرینات بیشتر را فراهم ساخته و به آن‌ها اجازه می‌دهد زمان جلسات تمرینی خود را بیشتر کنند.


·       مصرف مکمل‌های بدنسازی نظیر پودر پروتئین وی یا کازئین می‌توانند باعث سرعت بخشیدن عضله سازی می‌شود.


·       برخی از مکمل‌های غذایی می‌توانند در ریکاوری پس از تمرین موثر باشند. ترکیبات به کار رفته در مکمل‌های بدنسازی می‌توانند باعث تسریع ریکاوری بدن می‌شوند.


·       با کمک مکمل‌ها می‌توان کمبودهای موجود در برنامه غذایی را جبران کرد. اگر پزشک تشخیص دهد یک ماده غذایی کمتر از حد نرمال در برنامه غذایی ورزشکاران وجود دارد، ممکن است برای جبران آن مصرف مکمل‌های غذایی را پیشنهاد دهد.



سرعت بدنسازی با روش طبیعی و با مصرف مکمل غذایی


طبیعی است که عضله سازی با مصرف مکمل‌ها سرعت بیشتری دارد. در صورت مصرف مکمل‌های بدنسازی، فرد در مدت زمان کمتری به اندام آیده‌ال خود دست پیدا خواهد کرد. اگر ترجیح می‌دهید در مدت زمان کوتاهی به حجم عضلانی زیادی دست پیدا کنید، باید از مکمل‌های جانبی کمک بگیرید اما اگر زمان برای شما مطرح نیست، بدنسازی با روش طبیعی بهتر خواهد بود. علاوه بر مکمل‌های بدنسازی، دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب و انجام مرتب تمرینات ورزشی هم از جمله مواردی است که در بدنسازی با مکمل غذایی باید به آن توجه کنید. هر روشی که انتخاب می‌کنید باید با نظارت پزشک باشد تا هیچ آسیبی به بدن وارد نشود.


 

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب