میزان ماندگاری بوتاکس صورت چقدر است؟

63

چین‌وچروک صورت یکی از پیامدهای افزایش سن است. با افزایش سن میزان پروتئین‌سازی پوست کاهش پیدا می‌کند و پوست حالت کشسانی خود را از دست می‌دهد به‌همین منظور بسیاری از افراد به سراغ راه‌حل برای برطرف کردن این چین‌وچروک‌ها هستند. تزریق بوتاکس یکی از این راه‌حل هاست؛ بوتاکس نوعی ماده است که برای کاهش چین‌وچروک و جلوگیری از شکل‌گیری چروک‌های تازه از آن استفاده می‌شود، با تزریق بوتاکس در ناحیه خاصی از صورت سیگنال‌های عصبی که مسئول عضلات آن ناحیه هستند به انقباض عضلات پاسخ نمی دهند.



اثرات تزریق بوتاکس بعد از چه مدت زمانی دیده خواهد شد؟


بعد از تزریق بوتاکس اثرات آن  به‌ صورت متغیر بین سه‌تا پنج روز دیده می شود و بعد از دو هفته اثر آن به‌صورت کامل قابل‌ مشاهده است. به ‌همین علت پزشک متخصص به بیمار توصیه می‌کند که دو هفته بعد از تزریق، روند تاثیر بوتاکس را با مراجعه به پزشک بررسی کند. اگر چین‌وچروک‌های فرد عمیق باشند بعید نیست که بوتاکس تنها برخی از خطوط سطحی را صاف کند. برای برطرف شدن خطوط عمیق به یک ‌سال زمان نیاز است. 


اثرات بوتاکس تا چه مدت زمانی ماندگار است؟


اولین تزریق بوتاکس معمولاً به اثر طولانی‌مدت منجر نخواهد شد، برای رسیدن به نتایج بلند مدت از تزریق بوتاکس باید چندین جلسه تزریق بوتاکس انجام شود. دوام نتایج تزریق بوتاکس بعد از چند جلسه طولانی‌تر می‌شوند، زیرا پوست زمان بیشتری را برای بازسازی کلاژن لازم برای پر کردن خطوط و چین‌وچروک ها خواهد داشت. میزان ماندگاری تزریق بوتاکس به‌طور معمول چهار تا شش ماه است؛ اما نتایج اولین تزریق سریع‌تر از بین می‌روند. بهتر است افراد بعد از اولین جلسه تزریق بوتاکس بعد از دو یا سه ماه تزریق دوم خودشان را انجام دهند.


عواملی که در ماندگاری بوتاکس مؤثر هستند؟ 


برای‌ اینکه که اثربخشی تزریقات بیشتر باشد بهتر است با عوامل تأثیرگذار بر ماندگاری اثر تزریق بوتاکس صورت آشنا شوید عواملی که بر ماندگاری بوتاکس صورت تأثیرگذار هستند شامل موارد زیر است: 


•محل تزریق بوتاکس 


•میزان تزریق ماده بوتاکس 


•سن افراد 


•عمق چین‌وچروک‌ها قدرت عضله ای که درگیر بوتاکس است


•میزان استفاده فرد از عضلات درگیر بوتاکس


تزریق بوتاکس در افراد مختلف دوام متفاوتی خواهد داشت با توجه به سبک زندگی افراد و سایر عوامل ممکن است تزریق‌های بوتاکس موفق یا ناموفق باشد. 


تازگی محصول 


ماده بوتاکس به شکل پودر منجمد است که به آن محلول نمکی اضافه می‌کنند. به‌صورت عادی بوتاکس بعد از تهیه باید تا 24 ساعت استفاده شود، چرا که بیشترین قدرت و تأثیرگذاری را در این مدت زمان دارد. با این‌حال بوتاکس بعد از باز شدن تا دو هفته قابل استفاده است، اما هرچقدر میزان تازگی محصول بیشتر باشد ماندگاری و اثر گذاری آن نیز بیشتر خواهد بود. 


متابولیسم بدن افراد 


بدن افراد مختلف عملکرد متفاوتی دارد. افرادی که فعالیت‌های بدنی زیادی دارند، بدنشان ماده بوتاکس را با سرعت بیشتری متابولیز می کند و این ماده را سریعتر در بدنشان از بین می برند، پس تزریق بوتاکس در این افراد ماندگاری کمتری خواهد داشت. به همین علت ورزشکارانی که تزریق بوتاکس انجام می دهند باید تعداد دفعات تزریق خود را افزایش دهند تا به نتیجه مطلوب برسند. 


دوز تزریق 


متخصص زیبایی مربوطه به‌طور معمول بوتاکس را بین یک تا سه سی‌سی تزریق می‌کند. تزریق بوتاکس در یک ناحیه مخصوص باعث می‌شود تا نتایج بهتری در همان محل صورت بگیرد، درحالی‌که اگر میزان بوتاکس را رقیق‌تر کرده و تزریق مناطق اطراف را نیز پوشش دهد، مناطق اطراف محل تزریق نیز از اثرات ضد چین‌وچروک بوتاکس سود می‌برند. انجام تزریق بوتاکس توسط یک متخصص حرفه‌ای برخلاف مراکز زیبایی که نامعتبر هستند و کیفیت محصولشان تضمین شده نیست بسیار بسیار مهم است. با انجام بوتاکس صورت توسط یک پزشک معتبر شما می توانید از تاثیرگذاری و ماندگاری بوتاکس صورت خود اطمینان کافی را داشته باشید. 


ضخیم بودن عضلات و پوست صورت 


میزان تأثیرگذاری و ماندگاری اثر تزریق بوتاکس در افرادی که پوست ضخیم‌تر یا عضلات صورت ضخیم‌تری دارند کم‌تر است. افرادی که پوست ضخیم یا عضلات صورت ضخیم‌تری دارند باید تزریق‌های بیشتر در طول مدت زمان مشخص انجام دهند تا نتیجه بوتاکس ماندگارتر و مؤثرتر باشد. این افراد باید در مدت زمان طولانی و معین به دفعات تزریق بوتاکس انجام دهند. 


اولین تزریق بوتاکس چه میزان تاثیر خواهد داشت؟


افرادی که برای اولین‌بار تزریق بوتاکس صورت انجام می دهند ممکن است از نتایج اولین تزریق خود ناامید شوند چراکه میزان تأثیرگذاری بوتاکس در اولین جلسه و برای فردی که اولین‌بار تزریق بوتاکس صورت انجام می‌دهد بسیار کم خواهد بود؛ اما بعد از مشورت با متخصص پوست خود می‌توانید تعداد دفعات تزریق و یا تعداد دوزهای دریافتی را طوری تنظیم کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. هرچه میزان تزریق‌های پوست صورت بیشتر باشد صورت نسبت‌ به بوتاکس پاسخ بهتری خواهد داد و بعد از چند جلسه تزریق بوتاکس متوجه تغییر ظاهر خود خواهید شد.


برای ماندگاری بیشتر بوتاکس صورت چه کنیم؟


برای اینکه بهترین نتیجه ممکن را از تزریق بوتاکس صورت دریافت کنید باید به پزشک متخصص و باتجربه مراجعه کنید. با انتخاب یک پزشک ماهر شما از مواد مورد استفاده و اثرگذاری بوتاکس صورت خود اطمینان خواهید داشت. همچنین با در نظر گرفتن عواملی که بر میزان ماندگاری بوتاکس صورت اثرگذار است، می-توانید با رعایت این مسائل میزان ماندگاری بوتاکس خود را افزایش دهید. اگر ورزش می‌کنید بدن شما ماده بوتاکسی که دریافت می‌کنید را زودتر تجزیه می‌کند، اما این موضوع نباید باعث شود تا شما از ورزش کردن منظم خود دست بکشید؛ بلکه باید تعداد دفعات تزریق بوتاکس خود را افزایش دهید. بهتر است در زمانی‌که بوتاکس تزریق می‌کنید سیگار خود را کنار بگذارید چرا که مصرف سیگار میزان ماندگاری بوتاکس را کاهش می‌دهد و مجبور هستید با فواصل زمانی کم‌تر مثلا دو ماه بوتاکس صورت خود را تمدید کنید.

پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 هر آنچه باید از هایپرهیدروزیس بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.19
 هر آنچه باید از فیلر بینی بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.18
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب