از بین بردن جوش صورت آقایان + روش های درمان جوش مردان

114

جوش صورت آقایان


جوش و آکنه و التهابات قرمز رنگ در پوست های مستعد جوش شایع تر هستند. از آنجایی که به صورت عادی پوست آقایان نسبتا چرب تر است پس بیشتر در معرض بروز جوش هستند اما نکته منفی اینحاست که از بین بردن جوش صورت آقایان کمی زمانبر است. همه ما در مقالات پوست و مو به وفور خوانده ایم که با کنترل میزان ترشحات چربی صورت و پاکسازی باکتری هایی که روی صورتمان جا خوش کرده اند می توان تا حد زیادی روند درمان و حتی جلوگیری از بروز جوش صورت را مدیریت کرد.


این جوش های آزار دهنده که با نام آکنه هم شناخته می شوند با داشتن یک روتین مراقبتی مخصوص پوست جوش دار قابل درمان هستند. اصولا شوینده های مخصوص پوست چرب، انواع سرم کنترل جوش و مرطوب کننده در روتین مراقبتی برای درمان جوش گنجانده می شود. در ادامه به معرفی روش های درمان جوش مردان، معرفی بهترین ماسک های ورقه ای برای آقایان و همچنین بررسی علل بروز آکنه و روش های پیشگیری از آن می پردازیم.


 


5 روش درمانی برای از بین بردن جوش صورت آقایان


 


جوش ها زمانی روی پوست ما ظاهر می شوند که غدد چربی پوستی بیش از حد معمول فعالیت داشته باشند. این بهم ریختگی می تواند علل مختلفی داشته باشد از تغییرات هورمونی گرفته تا تغذیه و عوامل ژنتیکی یا حتی استرس همگی دربروز جوش صورت دخیل اند. اگز از جوش صورت خسته شده اید، ان روش ها را امتحان کنید:


 


1.     استفاده از شوینده های مخصوص پوست چرب


2.     داشتن یک روتین مراقبتی مخصوص افراد دارای پوست مستعد جوش


3.     استفاده از سرم و مرطوب کننده های کنترل ترشحات چربی پوست


4.     استفاده از ماسک های ورقه ای مخصوص آقایان برای درمان جوش و جای جوش


5.     مراجعه به پزشک (زمانی که روند درمان جوش طولانی شود)


 


 در ادامه هرکدام را بخوانید.


 


1. درمان جوش با شوینده پوست چرب و حساس


 


 دلایل جوش صورت آقایان


 


همیشه سعی کنید که پوست صورتتان را تمییز نگه دارید فارغ از مسائلی مصرف مصرف دارو و... آلودگی یکی از عوامل اساسی بروز جوش صورت است با یک پاک کننده یا شوینده مخصوص آقایان می توانید صورت خود را تمییز کنید شست و شوی صورت را دو بار در روز، یک بار صبح پس از بیدار شدن و بار دوم شب قبل از خواب انجام دهید


وجود چربی های اضافه روی سطح پوست، آلودگی، پوست مرده و... منجر به جوش می شود. برای همین حتما می بایست شست و شوی صورت را در روتین روزانه خود جای دهید اصولا شوینده ضد جوش مردانه برند گارنیر را پیشنهاد می کنیم. این شوینده یک پاکسازی عمیق روی پوست شما صورت می دهد از طرفی دارای خواص ضد التهابی هم هست که پوست قرمز و تحریک شده شما را تسکین می دهد و به مرور جای جوش های باقی مانده روی صورتتان کمرنگ تر از قبل خواهد شد.


برای همین است که این شوینده به عنوان یکی از بهترین ضد جوش ها شناخته می شود. دقت داشته باشید با شوینده بیش از دو بار در روز، صورتتان را نشویید چرا که باعث تحریک غدد چربی یا خشکی پوست می شود. پس از شست و شو کرم آبرسان را فراموش نکنید. بر اساس تجربیات کاربران، شوینده های زیر جزو بهترین ها تلقی می شوند:


 



  • فوم شست و شوی ضد جوش بیوآکوا

  • شوینده ضد آکنه بیوآکوآ

  • شوینده ضد جوش مردانه برند گارنیر

  • ژل شست و شوی نیتروژنا

  • ماسک و شوینده ضد جوش نوتروژینا

 


2. درمان جای جوش + سرم و ماسک ورقه ای مخصوص پوست جوش دار


 


چنانچه جوش ها وضعیتی فاجعه بار دارند و زیبایی صورتتان را گرفته اند یا حس می کنید جای جوش شما را اذیت می کند می توانید به لایه برداری هم فکر کنید. با لایه برداری پوست های مرده حذف می شونذ. اما لایه برداری عمیق یا بیش از حد می تواند منجر به تحریک پوست، خشکی، قرمزی یا التهاب شود. برای تمیز کردن سطح پوست باید با ملاطفت اقدام کنید برای جلوگیری از تحریک پوست پس از لایه برداری می توانید از پدهای پنبه ای استفاده کنید. البته ما روش های درمانی ساده تر مثل سرم و ماسک های ورقه ای را به جای لایه برداری، برای درمان جای جوش توصیه می کنیم:


 



  • استفاده از ماسک های ورقه ای برای درمان جای جوش مثل ماسک ورقه ای پپتاید و چای سبز بیوآکوا، ماسک ورقه ای ضد جوش و آکنه ایمیجز

  • استفاده از سرم سرم نیاسین آمید بالانس برای درمان جای جوش و کنترل چربی

  • سرم درمان جای جوش و اسکار لانبنا ترمیم کننده آسیب های پوستی

  • سرم ضد جوش چای سبز بریلی برای بهبود پوست آسیب دیده از آکنه

 


3. استفاده از کرم و مرطوب کننده مخصوص پوست مستعد جوش


 


 چطور جوش صورت را برطرف کنیم


 


حتما با خود می گویید مرطوب کننده یا کرم چه ربطی به جوش دارد؟ فارغ از اینکه جنس پوست شما چیست حتما باید از مرطوب کننده و آبرسان ها برای کنترل پوست و جلوگیری از خشکی آن استفاده شود. برخی از کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست مستعد جوش فرموله شده اند و به واسطه آن ها می توانید علاوه بر بهبود جوش، از بروز مجدد آن جلوگیری کنید.


در حقیقت این کرم ها علاوه بر هیدراته نگه داشتن پوست شما، با باکتری های مولد جوش مبارزه می کنند و فرمولاسیون آن ها به گونه ای است که جوش های صورت را خشک و قرمزی پوست را کاهش می دهند. در ادامه چند کرم مخصوص پوست مستعد جوش معرفی می کنیم:


 



  • کرم مرطوب کننده پوست چرب و مستعد جوش نوتروژینا

  • کرم کوچک کننده منافذ سالیسیلیک اسید ونزن (veze)

  • کرم ضد جوش بیوآکوا

 


4. مبارزه با جوش های سرسخت


 


اصولا با دنبال کردن روتین های پوستی و درمان های خانگی بین 4 تا 8 هفته جوش های شما باید محو شوند اگر پس از گذشت این بازه زمانی همچنان روی صورتتان جوش مشاهده می کنید، باید به یک متخصص پوست مراجعه کنید. گاهی اوغات جوش های صورت نشات گرفته از عوامل درونی است. روتین درمانی می تواند شامل مصرف دارو یا توصیه به رفع مشکل با دستگاه های زیر باشد:


 



  • لیزر درمانی

  • نور درمانی

  • وکیوم تراپی

 


5. با جوش های صورت بازی نکنید


 


 نحوه برطرف کردن جوش صورت آقایان


 


فشار و تخلیه جوش وسوسه برانگیز است و همه ما زمانی که جوش می زنیم ناخودآگاه با آن بازی می کنیم اما این کار باعث تحریک جوش، التهاب، قرمزی پوست و تشدید آن می شود. از طرفی دستکاری جوش باعث می شود که لکه ای روی صورت شما به یادگار بماند!


 


تخلیه جوش اصولا توسط متخصیص پوست در مراحل پاکسازی صورت می گیرد اگر جوش به قدری بزرگ و عفونی شده که شما را آزار می دهد حتما اجازه دهید متخصص آن را پاکسازی و تخلیه کند اما اگر کوچک است با روتین درمانی جوش مشکلتان حل خواهد شد و نیاز به تخلیه نیست.


 


علت جوش در صورت آقایان


 



  • جوش در سنین نوجوانی کاملا طبیعی و یکی از نشانه های بلوغ است و درمان آن کمی طول میکشد.

  • تغییرات هورمونی نیز می تواند منجر به بروز آکنه شود. تغییرات هورمونی و ترشحات ناشی از آن باعث مسدود سازی منافذ و در پی آن رشد باکتری و بروز جوش می شود.

  • مصرف خوراکی های چرب نیز می تواند باعث جوش شود. در چنین شرایطی با اصلاح تغذیه و همچنین استفاده از یک شوینده ضدجوش درعرض چندروز جوش ها محو می‌شوند.

 


منبع: http://www.coca.ir/


 

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب