مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس

86

اگر شما نیز یکی از کسانی باشید که به زیبایی و شادابی صورت خود اهمیت می‌دهید، حتما تاکنون تزریق بوتاکس به گوشتان خورده است. بوتاکس کارایی بسیاری در دنیای زیبایی دارد اما یکی از معروف‌ترین آن‌ها برای استفاده در صورت است. این تزریق یکی از روش‌های زیبایی است که توسط متخصص زیبایی انجام می‌شود و مزایای بسیاری دارد.


از جمله مزایای تزریق بوتاکس می‌توان به طراوت بخشیدن، جوان‌سازی، کاهش چین و چروک، برطرف کردن افتادگی‌های صورت و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. اما پس از تزریق آن برای اثربخشی بیشتر بوتاکس لازم است که مراقبت‌هایی را انجام داد. اگر نیازمند اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.



تزریق بوتاکس و عملکرد آن چگونه است؟


یکی از معروف‌ترین روش‌ها برای جوان‌سازی صورت تزریق بوتاکس است که در بین افراد در دنیای زیبایی محبوبیت بسیاری دارد. دلیل محبوبیت آن شیوه انجام و عملکرد آن است که به سادگی امکان‌پذیر است و نتیجه فوق‌العاده‌ای بر روی جوان‌سازی صورت دارد. درواقع بوتاکس نام تجاری یک داروی تغییر شکل یافته از ساختار یک سم است که در زیبایی کاربرد دارد. اما عملکرد آن به چه شیوه است؟


بوتاکس که با سرنگ مخصوص تزریق می‌شود با وارد شدن آن به عضلات باعث تغییراتی در آن می‌شود. این ماده شیمیایی پس از تزریق باعث فلج شدن عضلات آن ناحیه می‌شود. پس از مدتی که در آن ناحیه عضلات انقباض نداشته باشند و حرکتی نکنند، به‌مرور باعث از بین رفتن چروک‌های آن قسمت می‌شود. به‌طور مثال تزریق بوتاکس به پیشانی پس از فلج کردن عضلات، پس از چند روز باعث شفافیت و جوان‌سازی پیشانی می‌شود.


بعد از تزریق بوتاکس چه مراقبت‌هایی نیاز است؟


هر روشی که برای زیبایی انجام می‌شود، نیاز به مراقبت دارد و اگر آن مراقبت‌ها به‌خوبی انجام نشود، ممکن است تاثیر مدنظر به وجود نیاید. بنابراین یک سری مراقبت‌ها هستند که برای بعد از بوتاکس لازم است انجام شود تا حداکثر میزان تاثیرگذاری آن به وجود آید. به مدت حدودا دو روز لازم است که فعالیت و ورزش‌های سنگین انجام نگیرد و هم‌چنین بهتر است که استحمام در آن مدت انجام نشود. 


تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس نیاز است که صورت اصلاح نشود و هم‌چنین آب به صورت برخوردی نداشته باشد. علاوه‌بر این‌ها ماساژ صورت در این مدت توصیه نمی‌شود و حتی لمس پس از 6 ساعت امکان‌پذیر خواهد بود. به مدت دو روز لازم است که به پشت بخوابید و در خواب تحرک نداشته باشید و هم‌چنین سر را بالا نگه دارید. مراقبت‌هایی از لحاظ تغذیه نیز وجود دارد که در ادامه بیشتر بررسی می‌شود.


آیا بعد از تزریق بوتاکس رژیم غذایی خاصی نیاز است؟


علاوه‌بر مراقبت‌های فیزیکی که لازم است پس از تزریق بوتاکس انجام دهید، مراقبت‌هایی از لحاظ تغذیه وجود دارد که بهتر است رعایت شود. به‌طور مثال لازم است که به مدت دو روز از مواد غذایی که دارای الکل می‌باشد، پرهیز کنید چون باعث کبودی‌های ناحیه تزریق می‌شود. هم‌چنین مصرف بعضی خوراکی‌ها مانند زنجبیل، روغن ماهی و حتی مکمل آن، چای سبز و دارچین ممنوع می‌باشد.


پس از تزریق بوتاکس، علاوه‌بر این‌که لازم است موارد ممنوعه را رعایت کنید، مصرف برخی مواد غذایی در این دوران توصیه می‌شود. بعد از تزریق ممکن است کبودی‌هایی در محل تزریق به وجود آید. به‌همین دلیل مصرف آب به‌میزان زیاد و هم‌چنین میوه و سبزیجات کمک بسیاری در این زمینه و رفع کبودی‌ها می‌کند. مصرف برخی از ویتامین‌ها، البته زیرنظر پزشک متخصص، در بهبود این دوران کمک شایانی می‌کند.


با رعایت مراقبت‌ها پس از بوتاکس ماندگاری آن چقدر است؟


به‌طور کلی ماندگاری بوتاکس به عوامل متعددی وابسته است و موارد بسیاری در این موضوع دخیل هستند. مثلا برند بوتاکسی که تزریق می‌شود در این مدت تاثیرگذار است و بسته به آن، مدت ماندگاری کم و زیاد می‌شود. هم‌چنین خود فرد نیز و میزان متابولیسم او در این زمان نقش اساسی دارد و در افراد مختلف، این مدت متفاوت خواهد بود. عضلات و جنس پوست افراد حتی در این مدت زمان اثرگذار می‌باشد.


اما مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس نقش پررنگی در ماندگاری بوتاکس دارد و با رعایت اصول گفته شده می‌توان این مدت را به حداکثر رساند. به‌طور مثال استفاده نکردن از آب داغ در حین شستشوی صورت یکی از مواردی است که ماندگاری بوتاکس را بیشتر میکند. هم‌چنین رعایت مواردی که برای تغذیه گفته شد، اثر بوتاکس را بر روی صورت بیشتر می‌کند. بنابراین قطعا رعایت مراقبت‌های بعد از آن در ماندگاری بوتاکس موثر است.


بهترین کلینیک برای انجام تزریق بوتاکس کجاست؟


برای انجام هر کار زیبایی لازم است که جوانب بسیاری را بسنجید و مواردی را بررسی کنید تا به بهترین شکل آن را انجام دهید. مهم‌ترین تصمیمی که باید برای تزریق بوتاکس بگیرید، انتخاب یک دکتر متخصص و مجرب و یک کلینیک خوب است. زیرا انتخاب درست در این مرحله در نتیجه کار شما بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند نقش مهمی در شیوه عملکرد بوتاکس داشته باشد.


دکتر مهاجری نژاد متخصص زیبایی نوین، یکی از بهترین دکترهای زیبایی در تهران هستند که خدمات بسیاری را در کلینیک خود انجام می‌دهند. برای ارتباط با ایشان شما می‌توانید از چندین راه اقدام کنید. سایت دکتر مهاجری نژاد به آدرس http://drmmohajerinejad.com/  آماده ارائه اطلاعات لازم به شما عزیزان می‌باشد. هم‌چنین می‌توانید از طریق تلفن‌های تماسی که در داخل سایت قرار دارد، با ایشان ارتباط بگیرید.


جمع بندی


تزریق بوتاکس یکی از اقداماتی است که بدون نیاز به جراحی برای جوان‌سازی صورت کاربرد دارد. بوتاکس با فلج کردن ماهیچه‌های ناحیه مورد نظر باعث رفع چین و چروک‌های آن قسمت می‌شود. مثلا تزریق در ناحیه خط لبخند، آن خط را محو می‌کند و باعث جوان‌تر شدن صورت می‌شود. بوتاکس برای این‌که بیشترین میزان اثربخشی خود را داشته باشد نیاز به مراقبت‌هایی پس از تزریق دارد.


از جمله مراقبت‌های آن می‌توان به عدم فعالیت‌های سنگین، حمام نکردن با آب داغ، نخوابیدن به صورت، ماساژ ندادن صورت و غیره اشاره کرد. هم‌چنین تغذیه سالم تا چند روز پس از تزریق بوتاکس یکی از مراقبت‌هایی است که باید آن را انجام داد. عدم مصرف الکل و دخانیات از مواردی است که باید پس از تزریق به آن توجه داشت تا بوتاکس بیش‌ترین اثر خود را داشته باشد.

پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 هر آنچه باید از هایپرهیدروزیس بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.19
 هر آنچه باید از فیلر بینی بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.18
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب