42

آیا شما نیز برای نوزاد خود، به دنبال دکتر ختنه خوب هستید؟ اگر این طور است، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. یافتن دکتر ختنه خوب که بتواند عمل ختنه را طوری انجام دهد که کمترین عارضه را برای نوزاد شما داشته باشد و بهترین نتیجه از عمل ختنه هم برای کودک شما رقم بخورد، اندکی چالش‌برانگیز است. ممکن است شما دارای نوزاد پسر باشید و یا در ماه‌های آخر بارداری هستید و نوید به دنیا آمدن نوزاد پسر را به شما داده‌اند. در هر صورت، پیدا کردن دکتر ختنه خوب موضوعی حائز اهمیت است.



ویژگی‌های دکتر ختنه خوب


پیدا کردن دکتر ختنه خوب برای والدینی که دارای نوزاد پسر هستند، بسیار حائز اهمیت است. اگر شما هم به دنبال چنین پزشکی هستید لازم است به چند نکته توجه نمایید:


•یک دکتر ختنه خوب، باید در این زمینه تجربه کافی داشته باشد. به گونه‌ای که اگر بعد از انجام عمل ختنه، نوزاد شما در طول دوره 10 روز تا دو هفته نقاهت، نیاز به مراقبت پزشکی خاصی داشته باشد، دکتر بدون هیج تعللی، پاسخگوی شما باشد و مراقبت‌های لازم را به شما گوشزد کند. 


•دکترختنه خوب که قرار است عمل ختنه را برای نوزادان و کودکان پسر انجام دهد، باید بتواند با دلسوزی، حوصله و مهربانی با کودک رفتار کند.


•پزشک خوب برای انجام عمل ختنه باید دارای مهارت مناسب در این زمینه باشد تا بتواند با اطلاع از جدیدترین متدها، روش‌ها و ابزارهای جراحی روز دنیا، جراحی ختنه خوب و کم عارضه‌ای را برای نوزاد شما انجام دهد.  


•خوش‌برخورد باشد و به اصول اخلاق حرفه‌ای و پزشکی پایبند باشد.


•دکتر باید آموزش‌دیده بهترین دانشگاه‌ها و مراکز علمی باشد و مدرک عالی این تخصص را نیز داشته باشد.


•مهم‌ترین ویژگی یک دکتر ختنه خوب این است که فعالیت او دارای مجوز از وزارت بهداشت و نظام پزشکی کشور باشد.


•دکتر ختنه خوب، باید بتواند یک ارزیابی دقیقی را از وضعیت فعلی سلامت نوزاد و بهبودی او پس از انجام عمل ختنه، در اختیار والدین او قرار دهد.


ویژگی‌های دیگری که می‌توان برای یک دکتر ختنه خوب برشمرد، به این شرح است:


خوشنامی پزشک: خوشنام بودن پزشک، یک نکته بسیار مهم برای پیدا کردن دکتر ختنه خوب است. شما می‌توانید بنا به توصیه دیگر والدینی که نوزاد پسر دارند و اخیراً عمل ختنه را برای کودک خود انجام داده‌اند نیز یک دکتر خوب ختنه برای نوزاد خود پیدا کنید. نظرات مراجعه‌کنندگان قبلی دکتر هم می‌تواند تا حدودی برای پیدا کردن یک دکتر ختنه خوب به شما کمک کند. حتی می‌توانید این کار را از طریق اینترنت و نظراتی که درباره دکتر مورد نظر می‌گذارند نیز جویا شوید.  


دسترسی راحت و سریع به پزشک متخصص: اگر پس از انجام عمل ختنه و طی دوران نقاهت، نوزاد با مشکلی مواجه شود، نزدیک بودن بیمارستان و مرکز درمانی و به تبع، پزشک متخصص نوزاد، می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا والدین نوزاد، مشکل خود را هرچه سریع‌تر با پزشک در میان بگذارند.  


کیفیت خدمات بیمارستان یا کلینیک طرف قرارداد با دکتر ختنه: بالا بودن کیفیت بیمارستان، رفتار مناسب پرسنل بیمارستان و مرکز درمانی و میزان رعایت بهداشت و تمیزی این مرکز نیز می‌تواند در انتخاب دکتر ختنه خوب، تأثیرگذار باشد.


قابل اعتماد بودن پزشک: این موضوع می‌تواند تأثیر زیادی بر جلب موافقت والدین برای انجام عمل ختنه برای نوزاد داشته باشد. اینکه دکتر این اطمینان را به والدین بدهد که انجام این عمل، چه تأثیرات مهمی می‌تواند برای نوزاد، هم در حال و هم در آینده داشته باشد و اینکه انجام این عمل توسط یک دکتر ختنه خوب، می‌تواند کاملاً بدون عارضه باشد و اینکه نوزاد شما، دوره نقاهت کوتاه و راحتی را سپری خواهد کرد.


مدیریت اضطراب قوی : زمان محدود، تعداد نوزادان در صف انتظار و فشار کاری بالا، مواردی است که یک دکتر ختنه خوب باید بتواند اینها را مدیریت کند تا اضطراب و نگرانی خانواده نوزاد را به حداقل ممکن برساند و خود نیز به نحو احسن، عمل جراحی را بر روی نوزاد انجام دهد. 


دریافت هزینه مناسب: یک دکتر ختنه خوب، باید جراحی ختنه را با هزینه‌ای مناسب و با درنظر گرفتن شرایط نوزاد و خانواده او و نیز اهمیت انجام شدن این عمل برای نوزاد، انجام دهد. 


برای انجام عمل ختنه، باید به چه متخصصی مراجعه کنیم؟


همه پزشکان طی گذراندن دوره پزشکی عمومی خود، نکات کلی را درباره عمل ختنه می‌آموزند، اما بهترین گزینه برای انتخاب دکتر خوب ختنه، انتخاب از بین متخصصین نوزاد و اطفال، اورولوژی(کلیه و مجاری ادراری)، پزشک جراح عمومی و در نهایت، پزشک عمومی است که البته، متخصص نوزاد و اطفال به خاطر آشنایی کامل با آناتومی بدن و ویژگی‌های نوزاد، می‌تواند بهترین گزینه انتخابی باشد. والدین با انتخاب یک دکتر ختنه خوب برای نوزاد خود، می‌توانند سلامتی او را تضمین کنند.


دکتر امیر بهتاش امیری دکتر ختنه خوب تهران


دکتر امیر بهتاش امیری متخصص کودکان و نوزادان هستند که با تاسیس اولین کلینیک تخصصی ختنه نوزادان به‌عنوان دکتر ختنه خوب تهران شناخته شده‌اند. کلینیک ختنه نوزادان تهران با تجهیزات استاندارد جراحی ختنه و تجهیزات استریلیزاسیون و با فراهم نمودن محیطی آرام برای خانواده‌های نوزادان توانسته است نظر مثبت مراجعین محترم از استان تهران و شهر‌های اطراف را بدست آورد. لازم به ذکر است امکان انجام ختنه نوزادان برای هموطنان ساکن در خارج از ایران نیز با هماهنگی قبلی و با هماهنگی قبل از حضور در کشور وجود دارد.



جهت هماهنگی قبلی و دریافت نوبت می‌توانید با شماره تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران تماس حاصل فرمایید. تلفن : ۰۲۱۲۲۸۹۴۲۰۳ و همراه : ۰۹۰۲۵۴۲۸۶۳۴


سؤالات متداول


دکتر ختنه خوب، عمل ختنه را به چه روشی برای نوزاد انجام می‌دهد؟


متخصصین جراحی ختنه، می‌توانند با استفاده از سه شیوه: لیزری، سنتی و ختنه با حلقه، با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی‌های بدن نوزاد، این عمل را برای او انجام دهند. انتخاب روش ختنه، بستگی بسیار زیادی به نظر و ارزیابی دکتر دارد.


به نظر یک دکتر ختنه خوب، بهترین زمان انجام ختنه در چه سنی است؟


1 تا 3 ماهگی، بهترین زمان برای انجام عمل ختنه نوزاد است، زیرا در این سن، ترمیم پوست با سرعت بالایی انجام می‌شود.


مهم‌ترین ویژگی دکتر ختنه خوب چیست؟ 


مهارت و تجربه بالای دکتر و همراه بودن او با خانواده نوزاد قبل، حین و پس از جراحی ختنه، می‌تواند مهم‌ترین ویژگی برای انتخاب یک دکتر ختنه خوب باشد.

پست های اخیر از کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری :
 واکسن‌های بدو تولد شامل چیست؟
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1403.02.02
 آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1403.02.02
 چه زمانی باید ختنه نوزادان را به تعویق بیاندازیم؟
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1402.12.27
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب