ماندگاری فیلر بیشتر است یا بوتاکس؟

96

بوتاکس چیست و چه تاتیری روی پوست دارد؟ کاربرد فیلر چیست؟ فرق میان بوتاکس و فیلر در چیست؟ ماندگاری فیلر بیشتر است یا بوتاکس؟ هزینه آنها چگونه خواهد بود؟ با ما تا پایان این متن همراه باشید زیرا ما می‌خواهیم درباره کاربرد بوتاکس و فیلر و ویژگی های مربوط به هرکدام از آنها به طور مفصل برایتان توضیحاتی را ارائه دهیم.



درباره بوتاکس


بوتاکس در حقیقت یک نوع آرامبخش عضلانی می باشد که از باکتری ها ساخته می شود. اولین نکته مهم این هست که بوتاکس جهت درمان کردن چین و چروک دینامیک استفاده میگردد. این نوع چین و چروک ها طبیعتا در اطراف چشم ها و یا دهان ایجاد شده و با بیشتر شدن سن افراد، عمیقتر خواهند شد. 


تزریق بوتاکس، عضلاتی را که در نزدیکی این نوع چین و چروکها قرار گرفته اند، شل خواهد کرد. عدم امکان حرکت عضلات، چین و چروکهای دینامیک را کاهش خواهد داد. بوتاکس برای خطوطی ظریف که ناشی از شکسته شدن کلاژن هستند استفاده نخواهد شد.


درباره فیلر


درواقع فیلر پوستی نیز سبب درمان چروک صورت می شوند. این نوع از تزریق بیشتر جهت درمان کردن خطوط لبخند استفاده میگردد، هر چند که قادر است جهت پر کردن لبها و یا گونه ها هم مورد استفاده و بهره گیری قرار بگیرد. گاهی هم  روی دست ها و جهت محو کردن اسکارپوستی از فیلر استفاده خواهد شد. درواقع فیلر پوستی انواع متفاوتی دارد و مثل بوتاکس تزریقی می باشد. بعضی وقت ها هم تأثیر آنها موقت بوده و بیشتر جهت بهبود یافتن بافت های نرم صورت در اطراف خطوط لبخند مورد استفاده قرار می گیرند.


تفاوت بین فیلر و یا بوتاکس از لحاظ میزان اثرگذاری چیست؟


تزریق بوتاکس برای بیشتر مراجعه کنندگان اثربخش بوده و نتایج بوتاکس از 7 تا 10 روز پس از تزریق قابل مشاهده خواهد بود. نتایج فیلر خیلی سریع پس از تمام شدن تزریق قابل مشاهده خواهد بود.


ماندگاری فیلر


اثر بعضی از فیلرها تا حدود ۶ ماه طول خواهد کشید. این در حالی است که بعضی دیگر تا حدود ۲ سال و یا بیشتر طول می کشند. اشخاص مختلف باید حتما نیازها و انتظارات شخصی خودشان را با پزشک شان در میان بگذارند .این به خاطر این هست که مشخص بشود کدام فیلر بهترین انتخاب برای آنها خواهد بود.


ماندگاری بوتاکس


درواقع ماندگاری بوتاکس نسبت به فیلر کوتاه تر خواهد بود. پس از گذشت 4 الی 6 ماه نیاز به تمدید دوباره خواهد داشت.


ماندگاری فیلر بیشتر است یا بوتاکس؟ 


در مقایسه بین ژل و بوتاکس ، درواقع ماندگاری بوتاکس نسبت به ژل کم تر خواهد بود. ماندگاری بوتاکس به طور معمول به برند بوتاکس و یا تخصص پزشک بستگی خواهد داشت ولی میان ۹ الی ۱۲ ماه ماندگاری خواهد داشت. البته نیاز به تکرارجلسات خواهد داشت که به طور معمول پس از گذشتن ۴ الی ۶ ماه نیاز به تمدید مجدد پیدا خواهد کرد تا درواقع نتایج حاصل از آن تقویت بشوند و ماندگاری آن افزایش پیدا کند.


فیلرهای پوستی انواع متقاوتی دارند که هر کدامشان برای یک ناحیه از بدن مناسب خواهند بود و مدت زمان ماندگاری شان هم متفاوت خواهد بود. اثر بعضی از فیلر ها ۶ ماه طول خواهد کشید. این در حالی است که بعضی دیگر تا حدود ۲ سال و یا بیشتر طول خواهند کشید و  همانند بوتاکس، تزریق فیلر هم پس از مدتی نیاز به تمدید خواهد داشت.


البته لازم به ذکر است که ماندگاری دقیق فیلرهای پوستی بستگی به گونه و نوع فیلر، ناحیه مورد تزریق و همچنین تکنیک انتخابی پزشک خواهد داشت. هم چنین میزان متابولیسم بدن هر شخصی بر سرعت جذب ژلها توسط بدن تاثیر خواهد گذاشت. هر چه قدر که متابولیسم بدن شما بیشتر باشد، ژل هم زودتر جذب خواهد شد و اثرات آن نیز کمرنگ خواهد شد. کلا فیلر، دوام و همچنین ماندگاری بیشتری به نسبت بوتاکس دارد.


ماندگاری تزریق ژل وابسته به نوع ژل های تزریقی


شاید پر اهمیت ترین فاکتور برای میزان دوام و ماندگاری تزریق ژل، مربوط به برند و یا همان مارک ژل باشد. درواقع بیشتر برندها میزان ماندگاری و دوام را اعلام کرده و میشود مطمئن بود که اگر مراقبتها خیلی خوب انجام بشود این اعداد حقیقی خواهند بود. یکی از بهترین و مهمترین برندهای فیلر گونه که در قاره اروپا در حال تولید است؛ آلياكسين سوئيسی می باشد که در مجموعه های زیبایی از آن استفاده می شود.


دوام فیلرها بر طبق ناحیه تزریق


به جز جنس و همچنین نوع فیلر های تزریقی ، محل تزریق نیز در میزان ماندگاری فیلر های گونه تاثیر خواهد داشت. همانطور که ذکر شد در اشخاص مختلف واکنش بدن به ژل های  تزریقی متفاوت خواهد بود. حالا این نکته نیز حائز اهمیت است که واکنش های نقاط متفاوت بدن به ژل نیز با یکدیگر متفاوت است. 


به خاطر اینکه که میزان ضخامت پوست و یا چربی در نقاط مختلف متفاوت است و همچنین میزان آنزیم های بدن نیز در نقاط مختلف آن متفاوتمی باشد، پس بنابرای میزان ماندگاری فیلر های گونه با یکدیگر فرق میکند. سایر عوامل مهم در دوام و ماندگاری ژل، مربوط به میزان حرکت آن ناحیه می باشد. درواقع ژل در ناحیه‌ای که با حرکت های زیادی همراه است، مانند دور لب،  نسبت به نقاطی که حرکت کمتری دارند، مثل بینی، ماندگاری کمتری دارند.


عوامل موثر در ماندگاری بوتاکس


درواقع عوامل بسیار زیادی وجود دارند که در پایداری بوتاکس تاثیر می گذارند. مراقبت کردن از پوستی که بوتاکس به آن تزریق شده تاثیر بوتاکس را افزایش می دهد. کلا مهم ترین عواملی که بر دوام و ماندگاری بوتاکس بسیار تاثیر میگذارند شامل موارد زیر هستند:


جنس پوست: درواقع یکی از پراهمیت ترین عوامل تاثیر گذار بر میزان ماندگاری بوتاکس جنس پوست  و ماهیچه ها می باشند. گاهی وقت ها نیز امکان دارد جنس پوست و عضلات ضخیم بوده باشد که سبب کاهش یافتن تاثیرات بوتاکس میشود. در این هنگام به جای تزریق کردن بوتاکس بیشتر، بهتر است که از  روش های دیگر مثل لیفتیک استفاده و بهره گیری بشود.


سبک زندگی و نوع تغذیه: نوع و شیوه زندگی روزمره نیز تاثیرات بسیار بسیار مهمی بر روی میزان ماندگاری بوتاکس خواهند گذاشت. برای نمونه انجام دادن ورزشهای بسیار سنگین سبب از بین رفتن اثرات بوتاکس خواهند شد. همچنین داشتن برنامه غذایی سالم و رسیدگی کردن به میزان سلامت پوست سبب افزایش یافتن دوام و مانگاری بوتاکس خواهد شد.


هزینه تزریق فیلر و بوتاکس چقدر است؟


به صورت کلی تزریق بوتاکس نسبت به تزریق کردن فیلر ارزانتر و مناسب تر خواهد بود. البته هزینه مربوط به تزریق هر کدام از این دو ماده، به نواحی تزریق و یا مقدار تزریق بستگی خواهد داشت؛ به خاطر اینکه تنوع فیلرها زیاد بوده و در نواحی متفاوت بدن و با اهداف متفاوت تزریق خواهد شد. هزینه تزریق فیلر ممکن است طیف گستردهای داشته باشد.


سخن آخر 


همانطور که مطالعه کردید ما در این متن درباره بوتاکس و تاثیرات بر روی پوست بدن، کاربرد فیلر ها،  فرق میان بوتاکس و فیلر، میزان ماندگاری فیلر و یا بوتاکس و همچنین هزینه آنها برایتان توضیحاتی را ارائه کردیم و امیدواریم که از مطالعه این متن بهره کافی را برده باشید.

پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 هر آنچه باید از هایپرهیدروزیس بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.19
 هر آنچه باید از فیلر بینی بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.18
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب