آیا پروتز سینه و لیفت سینه را می توان همزمان انجام داد؟

66

یکی از عوامل مؤثر در زیبایی اندام خانم‌ ها، شکل و فرم مناسب سینه ها است. با این حال، با افزایش سن، عوامل وراثتی و یا حتی برخی بیماری ها مثل سرطان سینه، ممکن است سینه ها، افتادگی پیدا کنند و یا کوچکتر شوند. برای رفع این مشکل، راه حل های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین آن ها، پروتز و لیفت سینه همزمان است.


این روش، می تواند دو مشکل اصلی در برخی زنان، مانند افتادگی سینه و کوچکی آن را فقط با یک بار عمل، برطرف کند. هرچند عمل جراحی پروتز و لیفت سینه همزمان، پیچیده و طولانی است؛ اما مزایای زیادی نیز دارد. از جمله اینکه بیمار تنها با یک بار بیهوشی، هم پروتز سینه را دریافت می کند و هم لیفت سینه انجام می دهد. در ادامه این مطلب، با این روش موثر بیشتر آشنا خواهید شد.


لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان


 


 


در پروتز و لیفت سینه، چه کارهایی انجام می شود؟


قبل از آنکه به جراحی همزمان لیفت و پروتز سینه بپردازیم، بهتر است به طور دقیق تر با هرکدام از این فرایندها آشنا شویم. برای مثال، در لیفت و پروتز سینه، چه کارهایی انجام می شود؟


در لیفت سینه، با هدف برطرف کردن افتادگی ها، بخشی از بافت اضافی و چربی اطراف سینه حذف می شود. با این کار، غضروف های زیر برآمده به صورت مناسب تری قرار می گیرند و سینه ها ظاهر بهتری پیدا می کنند. این روش، بیشتر برای خانم هایی مناسب است که به دلیل بارداری یا کاهش وزن شدید، دچار افتادگی سینه شده اند. لیفت سینه می تواند ظاهر جوان و جذاب تری به شما ببخشد و شکل سینه ها را به حالت طبیعی اولیه برگرداند.


آیا لیفت و پروتز سینه همزمان انجام می شود؟


اگر می خواهید در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید، بهترین روش، انجام پروتز و لیفت سینه به صورت همزمان است.


در این جراحی، پزشک ابتدا پروتز سینه را جایگذاری کرده و سپس برش هایی در ناحیه سینه و زیر بغل ایجاد می کند. پس از آن، پوست اضافی حذف شده و سینه به سمت بالا کشیده می شود. مزیت این روش، این است که شما با یک برش در بافت پوست بدن، می توانید به طور همزمان، هم افتادگی و هم کوچک بودن سینه را برطرف کنید.


پروتز سینه


 


البته نباید از این نکته غافل شد که عمل پروتز و لیفت سینه همزمان، دوران نقاهت طولانی تری دارد؛ از جمله عوارض این عمل می توان به خونریزی، عفونت، آسیب به بافت، عوارض بیهوشی، درد و تورم پس از عمل اشاره کرد.  


پروتز سینه و لیفت سینه را می توان در مدت کوتاه بعد از هم انجام داد؟


خوشبختانه می توان پس از مدت کوتاهی پس از انجام پروتز سینه، لیفت سینه را هم انجام داد. این روش برای مواردی مناسب است که بیمار، هم به پروتز سینه برای افزایش حجم و هم به کشیدن پوست سینه برای برطرف کردن افتادگی نیاز دارد. معمولا بهتر است برای استفاده از این روش، سن بیمار زیر 60 سال باشد. همچنین بهتر است بیمار، هیچگونه مواد دخانی مصرف نکند. از جمله مزیت های این روش، کاهش زمان بهبودی، کاهش هزینه ها و انجام عمل با یک بار بیهوشی است.


 


پروتز سینه


 


نکاتی که بعد از انجام همزمان پروتز و لیفت سینه باید رعایت کرد؟


پس از پروتز و لیفت سینه همزمان، رعایت برخی نکات ضروری است تا دوران نقاهت بهتر و کوتاه تری را تجربه کنید. از جمله مهمترین نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:


·        به اندازه کافی پس از عمل، استراحت کنید.


·        سعی کنید هیچ فعالیت سنگینی نداشته باشید.


·        ممکن است در بعضی نواحی مثل سینه ها و پهلوها، احساس درد وجود داشته باشد و این کاملاً طبیعی است.


·        تورم سینه ها از یک هفته تا سه هفته پس از عمل، طبیعی است.


·        معمولا پس از یک هفته از جراحی، می توانید به سرکار خود بازگردید.


·        معمولا دو هفته پس از عمل، می توانید برخی از فعالیت های ورزشی سبک را انجام دهید.


·        شاید بلافاصله پس از جراحی، شکل سینه ها به حالت نرمال و نهایی خود تبدیل نشود؛ اما نتایج آن را می توانید 3 تا 6 ماه بعد از عمل، مشاهده کنید.


جمع‌بندی


در پایان خوب است به این نکته اشاره کنیم که برای عمل پروتز و لیفت سینه همزمان، باید به پزشک متخصص با تجربه مراجعه کرد. این جراحی، حساسیت بالایی دارد؛ بنابراین بهتر است قبل از انجام عمل جراحی، بیماری های زمینه ای و سایر نکات مربوط به سلامت خود را با پزشک خود در میان بگذارید.


 

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب